Remppa vai muutto. Miten on mahdollista, että 60000 e ei saa kummempaa aikaseksi? Ja toisekseen tuntuu, että tuohon ohjelmaan osallistuu vain
sellasia, jotka haluaa muuttaa ja odottaa rempan nostavan talon arvoa ennen myyntiä.
Kommentit (6)
Olen ihan eri mieltä. Remontoimme (tai siis nimenomaan teetimme remontin) pienemmän kylpyhuoneemme, jossa siis suihku, lavuaari ja pytty. Rahaa meni noin 16k€ eikä edes otettu kaikkien kalliimpia ratkaisuita. Toki esim seinä-wc maksoi ekstraa. Mutta siis kilpailutettiin ja pyydettiin useammalta remppafirmalta tarjoukset. Jos pelkän pienen kylpyhuoneen remontti maksaa tuon verran ilman mitään kalleimpia materiaaliratkaisuita tai tekijöitä, niin en yhtään ihmettele että koko asuntoon menee 60k€, kun mm siirrellään seinien paikkoja. Eri asia jos teet itse tai ostat pimeänä, mutta laadukas tekijä verollisena maksaa.
Kyllähän sitä hintaa tulee kun ostelee tyynyjä ja huopia pienestä erikoisliikkeestä.
Kuinka moni lähtisi tuohon, ettei itse saa valita huonekaluja, kun kuitenkin niistäkin maksaa?
Tossa tokajaksossa järkyttävät sohvat, seinällä ihme sommitelma ruukkuja? ja makuuhuoneessa 2 täysin erilaista lipastoa.
Mua jokin tökki keittiön kaapistoissa, mutta muuten tilamuutoksiltaan onnistunut remontti pl. nuo edellämainitut.
Remontointi on kallista.
Minun mieheni on raksa-alalla ja sai kaikki yritysalennukset ja alv.t pois, Ja pimeesti maksoimme, tai teimme itse, kun remppasimme 112 neliötä. Kaiken muun, paitsi keittiön. Kylppärit uusiksi, kaikki seinät ja katot maalattiin, uudet listat, uudet verhotangot ja väliovet, uusi lattia, pari uutta kaappia. Kerrostalo.
Keittiöön tuli vain uudet koneet ja lattia. Kaapit jäivät.
Hintalappu oli 40 000 e tai jopa vähän yli.
Minusta ne ruukut seinällä oli rumat!
Muutenhan tuo remppa oli ihan kivasti tehty.
En olisi itsekään muuttanut.
Kyllä remontointi on Suomessa kallista. Olihan se 60 000 siitä muutoksesta silti iso summa, joten täytynee epäillä menikö siihen oikeasti niin paljon.
Remontointi on niin kallista, että ei sillä aina saa myyntihintaa niin korkeaksi, että jäisi voitolle.