Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit, jos 19-vuotias lapsesi aikoisi muuttaa pois kotoa?

Vierailija
01.10.2014 |

Niin. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen lastani hänen elämässään. Kuinkas muuten? Otan selvää mihin hän muuttaa ja mitä tarvitsee.

Vierailija
2/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tuo nyt on? Ihan normaalisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo teki :) ja ihan mielettömän hyvin on pärjännyt!

Vierailija
4/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos talous ym asiat ovat kunnossa.

Ja opiskelee ja/tai käy töissä.

Vierailija
5/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikealta tuntuisi. Pari kyyneltä vuodattaisin. Jos asuisi samalla paikkakunnalla ja opiskelisi, niin käskisin miettiä, kannattaako rahallisesti. Sitten sanoisin, että jos alkaa kaduttaa, voit muuttaa takaisin. Sanoisin, että saanko asuntoosi vara-avaimen. Sanoisin, että käy usein katsomassa ja pidä itsestäsi hyvää huolta.

Vierailija
6/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aikuinen? Miten niin?

Vierailija
7/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias? Siis lukion käynyt nuori ihminen? Yleensä juuri tuossa iässä lähdetään opiskelemaan johonkin toiseen, isompaan kaupunkiin. Itse olin silloin 20-vuotias, mutta olisin lähtenyt jo vuotta aiemmin, jos olisin silloin yliopistoon päässyt. Piti sitten vuosi vielä kotona olla.

Vierailija
8/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soronoo?

Vierailija
9/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, että ottaa vastuuta elämästään. Muutin myös 19-vuotiaana pois kotoa.

Vierailija
10/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa varmaan muuttaa tuon ikäisenä.. Outo kysymys..

Vierailija
11/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin mielenkiinnolla mistä asunto on, missä ja kuinka paljon on vuokra, sitten kysyin koska se vapautuu ja missä kunnossa se on. Onnittelin ja suhtauduin positiivisesti. Siitä se lähti..

Vierailija
12/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat muuttaneet tuon ikäisenä mutta nuoremman kohdalla omaan asuntoon muuttamisessa ei ollut mitään järkeä. Ei lähtenyt opiskelemaan vaan juomaan perseet olalle ns kavereiden kanssa. Kaikki säästöt meni aivan hetkessä ja kaikki asiat meni entistä huonommin. Hyvä että on vielä hengissä yleensäkään. No kaveri jo kuoli.

Vierailija
13/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkisin tehokkaat lukot ensinnäkin kaikkiin oviin joihin lapsoseni ei avainta tule omistamaan. yksin ei pääse kotoa mihinkään. puhelimeen ja lompakkoon seurantalaitteet varmuudeksi. netn käytön säännöstely sekä toki tiukat puhuttelut miksi hänen ikäisensä ei tarvitse vielä moisia aikuisten asioita ajatellakaan. mitä itse ajattelit? nynnyjä curling-kaverivanhempia nuo edelliset

Vierailija
14/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 19v lapseni odottaa esikoistaan. kun muutti 16 vuotiaana olo oli haikea. Muutro on vain lähentänyt meitä.
Toinen lapsi muutti 18 vuotiaana ja autoin ensimmäisten tavaroiden hankkimisessa ja olin aina tukemassa. Kiva että haluaa itsenäistyä, autan siinä minkä pystyn ja saan.

Vierailija
15/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen. Terve lapsi haluaa aikuiseksi tultuaan itsenäistyä. Kammottaisi jos peräkammarinpoika/tyttö nurkkiin roikkumaan eikä löytäisi omaa paikkaansa elämässä.

Vierailija
16/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko keskustelleet jo ehkäisystä? ;)

Vierailija
17/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin pakkaamaan.

Vierailija
18/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:00"]Niin. 
[/quote]

Taisin muuttaa kotoa jo ammattikouluun ja hyvin olen pärjännyt(ikää nyt 32v) opin itsenäisyyttä ja sen että omilla on pärjättävä viimeiseen asti. Jos oma lapseni ilmottaisi muutostaan vasta19vuotiaana auttaisin kaikessa mahdollisissa hankinnoissa ja onneksi on puhelimet että voi aina soittaa äitille :)

Vierailija
19/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19-vuotias ja mun äiti ei olisi varmaan tän ikäiseksi asti edes jaksanut katsella mua kotona. :D Kaks vuotta sitten jo muutin pois.

Vierailija
20/20 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 16-vuotiaana, joten jos nuori olisi ikäisekseen ihan normaalilla kehitystasolla, tukisin tietysti häntä tavoitteissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi