Kaikki kissanomistajat eivät ole epäsiistejä!
Siis minua raivostuttaa tämä yleistys!: Ai sulla on kissoja, sun kotis varmaa haisee iha kissan kuselle, kissaski haisee ja teillä o varmaa epäsiistiä. Onko muita jotka on törmänneet tähän? Usein ainakin keskustelupalstoilla itse olen törmännyt.
Minulla on kaksi kissaa ja asun melko tilavassa kaksiossa. Siivoan joka toinen päivä ja siis ihan perusteellisesti. Pidän kissojen hiekkalaatikon siistinä, pesen kissani säännöllisesti ja kotini sekä kissani ovat siis AINA siistejä. Käytän raikastimia vessassa ja muuallakin, joten kissan pissa ei haise, eikä noiden leikattujen tyttökissojen pissa muutenkaan haise. Kukaan meillä vieraillut ei ole valittanut, kaikki kehuvat siistiä kotiani ja miten raikas tuoksu täällä on aina.
Jostain syystä yksi vanhempi rouva, sukulaisnainen, on päättänyt, että minä elän epäsiististi ja kodissani haisee koska minulla on kissoja ja koska olen nuori 21v niin en hänen mielestään osaa siivota ja tuskin edes siivoan kun ei kissanomistajat välitä paskaakaan. Asuvat kuulemma kaikki paskan keskellä. Tämä nainen ei koskaan ole vieraillut luonani.
Hän ei myöskään vihaa kissoja. Hänellä on maalla itsellään kissoja jotka juoksevat vapaana, mutta kissoja ei kuulemma saa pitää sisällä tai se tarkoittaa että on epäsiistiä! !!?? Käsittämätöntä! Hän myös sanoi että olen hullu jos joskus teen lapsia epäsiistiin taloon jossa asuu kissoja!
Mistä tämä kumma yleistys on peräisin?
Kommentit (11)
Meidän kissat käy ulkona paskalla.
Yleistäminen asiassa kuin asiassa on rasittavaa ja typerää.
Minä en päästä kissojani ulos, koska en halua kissani jäävän auton alle, paskovan toisten pihoihin tai joutuvat kissavihaajan kiduttamaksi/ tappamaksi. Kissoilla ei myöskään ole aitausta, koska asumme kerrostalossa. - Ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:15"]Yleistäminen asiassa kuin asiassa on rasittavaa ja typerää.
[/quote]
Totta! Tällä hetkellä tämä vaan ottaa päähän eniten - Ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:17"]Minä en päästä kissojani ulos, koska en halua kissani jäävän auton alle, paskovan toisten pihoihin tai joutuvat kissavihaajan kiduttamaksi/ tappamaksi. Kissoilla ei myöskään ole aitausta, koska asumme kerrostalossa. - Ap
[/quote]
Tästä syystä ulkoilutan kissaani valjaissa pihalla :) t. Kerrostalo
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:17"]
Minä en päästä kissojani ulos, koska en halua kissani jäävän auton alle, paskovan toisten pihoihin tai joutuvat kissavihaajan kiduttamaksi/ tappamaksi. Kissoilla ei myöskään ole aitausta, koska asumme kerrostalossa. - Ap
[/quote]Jos kissa on aina ollut sisäkissa se on onnellinen ja tyytyväinen eikä missään luonnottomassa ympäristössä vankeudesta kärsivä. Ja monet kissat sopeutuvat vaikka olisivat aiemmin olleetkin vapaasti liikkuvia. Älä ap välitä typerien toitotuksista, iloitse kaikessa rauhassa kissoistasi joista selvästi pidät hyvää huolta!
Mun kaverilla on kissa. Se ällöttää että katti kulkee keittiön pöydillä. Ei oo kiva juoda kahvia kun katti nuolee takamustaan vieressä ja käpälissä on kissanhiekan rippeet. Lisäksi niitä karvoja on sitten ihan jokapaikassa mm tarjottavissa ruuissa. Onneksi on kahvilat missä voidaan tapailla. Kaverini on tosi siisti ja kämppä on muuten ok kunnossa mutta kyllä se kissa siellä karvastaa ja haiseekin vaikka on ihan söpö.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:42"]
Mun kaverilla on kissa. Se ällöttää että katti kulkee keittiön pöydillä. Ei oo kiva juoda kahvia kun katti nuolee takamustaan vieressä ja käpälissä on kissanhiekan rippeet. Lisäksi niitä karvoja on sitten ihan jokapaikassa mm tarjottavissa ruuissa. Onneksi on kahvilat missä voidaan tapailla. Kaverini on tosi siisti ja kämppä on muuten ok kunnossa mutta kyllä se kissa siellä karvastaa ja haiseekin vaikka on ihan söpö.
[/quote]Mutta se on sen kissan ja sun kaverin koti. Saavat olla juuri niinkuin tahtovat. Ikävä että sua ällöttää mutta onneksi tosiaan voitta tavata kahviloissa jos et siellä pysty kahvittelemaan. Meillä on koirakin pöydällä. Ei ylety keittiönpöydälle mutta olohuoneessa istuu ja katselee ikkunasta. Joskus käy siihen pitkäkseen pötköttelemään. Jos jotakuta haittaa niin voivoi! Ja kissa tykkäs nukkua tiskipöydän lavuaarissa. Silti meillä on puhdasta ja siistiä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:19"]
t. Kerrostalo
[/quote]
Siistiä! Puhuva kerrostalo!
Ihmisillä on kummallisia ennakkoluuloja ja myös taipumus yleistää yhden kokemuksen perusteella.
Älä ap välitä, kissasi kyllä tykkäävät siisteydestä ja arvostavat sitä. Minulla on useampi kissa ja meillä on myös tosi siistiä. Kun käyttää hyvälaatuista paakkuuntuvaa hiekkaa ja siivoaa pissa- ja kakkapaakut pari kertaa päivässä pois, ei haise. Se on vain viitseliäisyydestä kiinni:)
Huomioin myös vieraitani siten, että imuroin aina hieman ennen kuin tulevat, myös sohvat ja kangaspäällysteiset tuolit. Imuroin muutenkin lähes joka päivä, koska en itsekään halua asua karvojen keskellä.
Jos tulee yllätysvieraita, saavat sopeutua karvatilanteeseen. Tarjoan kyllä liimatarrarullaa poislähtiessä vaatteiden puhdistamiseen karvoista:)
Ja kyllä, joku kissoistamme hyppii pöydilläkin. Tosin ei silloin, kun syömme, jotain ovat sentään oppineet...kahvipöytään kyllä meinaavat tunkea vieraita puskemaan...
Lapsemme kasvoivat kissojen kanssa. Kukaan ei koskaan moittinut heidän haisevan, päinvastoin:) Ja ovat nyt itsekin kissanomistajia...
Meissä lemmikkien omistajissa on monenlaista porukkaa ja myös ihmisten siisteyskäsitykset vaihtelevat.
Tärkeintä on kuitenkin se, että hoidamme kavaiset ystävämme mahdollisimman hyvin.
Mukavia kissanpäiviä ap:lle ja muillekin.
Pahoittelen, jaottelu ei vieläkään toimi :/ ap