Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela - kun mikään ei toimi!

Vierailija
01.10.2014 |

Jäin vuodenvaihteessa työttömäksi ja olen sen jälkeen saanut todistaa mitä ihmeellisempiä toimintamalleja ja viivästymisiä ja tavata epäammattitaitoisia, huonosti käyttäytyviä ja virheellistä tietoa jakavia virkailijoita, pääasiassa Kelassa.

Nyt olen selvittänyt yhtä ja samaa asiaa (virhe Kelan päässä) kolmen puhelinsoiton, yhden kirjallisen valituksen ja lukemattomien netin asiointipalvelussa käymisten jälkeen. Tilannetta ei ole vieläkään korjattu, vaikka aloin hoitaa sitä kolme viikkoa sitten. Puhelimen päähän saatu virkailija on kahdessa eri virastossa ilmoittanut, että kaikki on kunnossa, mutta en edelleenkään pääse asiointipalvelun kautta hoitamaan asiaa, koska minulta virheellisesti poistettu oikeus etuuteen näkyy siellä yhä. 

Nyt kun yritin tavoittaa ihmisiä, ilmoittaa ystävällinen ääninauha, että virastossa on ruuhkaa, soittakaa myöhemmin uudelleen. Puolen tunnin aikana yritin kolmesti, edes jonoon ei pääse. Parempi kai sanoakin suoraan, viimeksi jonotin ko. virastoon 23 minuuttia, maksullista pimpelipomin kuuntelua sekin aika.

Miten te, jotka olette enemmän joutuneet toimimaan Kelan kanssa, kestätte tätä? Menee hermo, kun mikään ei toimi ja yksilönä tuntuu niin pieneltä noita kasvottomia byrokraatteja vastaan - vaikka tiedänkin olevani oikeassa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tukien hakemista vaikeutetaan tahallaan, ensimmäisen tuen saamiseksi joudut taistelemaan. Minultakin vaadittiin todistuksia mitä ei ole olemassa ja jouduin itse puhelimessa suomentamaan ruotsinkielistä palkkanauhaa. Luojan kiitos sen laitoksen kanssa ei tarvitse ainakaan hetkeen olla tekemisissä.

Vierailija
2/5 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina asioinut paljonkin Kelan kanssa ja olen vain positiivisesti yllättynyt! Netissä saa melkein kaikki hommat hoidettua, eikä tarvi paikan päällä käydä lainkaan. Soittopyyntö on toiminut erinomaisesti, sieltä soitetaan takaisin hetlken päästä. Pelkkää hyvää sanottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:38"]

Viime aikoina asioinut paljonkin Kelan kanssa ja olen vain positiivisesti yllättynyt! Netissä saa melkein kaikki hommat hoidettua, eikä tarvi paikan päällä käydä lainkaan. Soittopyyntö on toiminut erinomaisesti, sieltä soitetaan takaisin hetlken päästä. Pelkkää hyvää sanottavaa.

[/quote]

Porvoon Kela?

Vierailija
4/5 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sama homma, ei mitään ongelmaa. Sen sijaan että kelasta olisi kirjeellä pyydetty lisäselvityksiä, virkailija soitti ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot puhelimessa ja teki niiden perusteella päätöksen.

Vierailija
5/5 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:48"]

[/quote]

Sama homma, ei mitään ongelmaa. Sen sijaan että kelasta olisi kirjeellä pyydetty lisäselvityksiä, virkailija soitti ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot puhelimessa ja teki niiden perusteella päätöksen.

[/quote]

Haluaisin todella tietää, missä kaupungissa tällaista tapahtuu? Tuskin ainakaan pääkaupunkiseudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän