Suuhygienisti/haamaslääkäri vastaa jos olet
minulla on iso kipeä patti takana ikenessä jossa ei ole enää hammastakaan, onko vakavaa vai meneekö ohi, ollut ehkä 2 viikkoa jo.
Kommentit (9)
Ei voi näkemättä tietää, mikä sen. Voi olla vakavaa tai ei vakavaa. Soita huomenna päivystykseen ja sano, että se on kipeä, saat tod.näk. kohtalaisen pian ajan.
soittaisinkin mutta saan kovan paniikkihäiriön aina tuossa paikassa, lapsuuden traumat puhkeaa kun olin kuolla verenvuotoon, olin jotain 6 varmaan, hammaslääkäri otti minulta hampaita ja ei vuoto loppunutkaan vasta kun minut vietiin sairaalaan, se kamalaa aikaa kun heräsin suu täynnä verimaksaa.
Vierailija kirjoitti:
soittaisinkin mutta saan kovan paniikkihäiriön aina tuossa paikassa, lapsuuden traumat puhkeaa kun olin kuolla verenvuotoon, olin jotain 6 varmaan, hammaslääkäri otti minulta hampaita ja ei vuoto loppunutkaan vasta kun minut vietiin sairaalaan, se kamalaa aikaa kun heräsin suu täynnä verimaksaa.
Aikaa varatessasi ilmoita olevasi pelkopotilas.
Näkemättä suuta vaikea sanoa mikä se on, mutta patista tulee ekana mieleen märkäpesäke, mahdollisesti leukaluussa. Jos sitä ei hoideta, se voi levitä, saatat menettää terveitä hampaita sille.
Näin teen, itsekin mietin jos märkää on sisällä, käy kipeästi kun painan sitä kovemmin. Ja sitten alkaa särkeä jälkeenpäin, hammastahan siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi näkemättä tietää, mikä sen. Voi olla vakavaa tai ei vakavaa. Soita huomenna päivystykseen ja sano, että se on kipeä, saat tod.näk. kohtalaisen pian ajan.
Miksi odottaa huomiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi odottaa huomiseen?
Sunnuntaisin et jonkin sellaisen kanssa mikä voi odottaa huomiseen, pääse hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Näin teen, itsekin mietin jos märkää on sisällä, käy kipeästi kun painan sitä kovemmin. Ja sitten alkaa särkeä jälkeenpäin, hammastahan siinä ei ole.
Särky viittaa tulehdukseen leukaluussa, älä painele sitä, voit aiheuttaa verenmyrkytyksen itsellesi. Huomenna soitat päivystykseen heti kun palvelu aukeaa aamulla (jos tarjotaan takaisinsoittopyynnön tekoa, jos vain voit odottaa, jää jonoon, saat palvelua nopeammin niin), kerrot tilanteen, kerrot kauanko olet huomannut patin olevan, onko se kasvanut, ja kerrot myös että olet äärimmäinen pelkopotilas ja saatat tarvita rauhoittavia ennenkuin välineitä laitetaan suuhusi. Apua hammaslääkäripelkoon saa kyllä, mutta jos sinulla on verenvuototaipumusta, siitä kannattaa mainita myös.
Kiitos näistä ohjeista, aamulla soitan.
tarkoitin siis hammaslääkäri, anteeksi