Aistit auki! Huomasin tänään olevani
melkoinen tarkkailija luonteeltani. Kävelessäni kohti bussipysäkkiä tunsin oikein huumaava vastaleikatun nurmikon tuoksun, seuraavaksi katselin bussin ikkunasta syksyn väriloistoa puissa, oikein mietin miten montaa erilaista punaisen ja keltaisen sävyä onkaan! Seuraavaksi tuijotin kauppahallin lihatiskillä lihojen monipuolisia värejä ja sitten leipäkaupan tuoreen leivän tuoksuja..kävin myös Indiskassa, jonne oli tullut ihania syyssävyisiä vaatteita, mutta en ostanut. Nautin ihan suunnattomasti kaiken katselemisesta, haistelemisesta, aistimisesta. Unohdan ikävät mietteet kun kävelen torilla ja katselen hedelmien, marjojen ja kukkien värihehkua! Näin pienistä iloista ei edes tarvitse maksaa mitään kunhan pitää aistit auki! Elämyksiä!
Kommentit (8)
Olipa katkeran kuuloinen vastaus kakkosella. Etkö itse haista, maista, tunne?
Minäkin nautin noista asioista!
Kakkonen ei varmaan huomaa ympärillään näitä asioita tai sitten ei pidä niitä huomioimisen arvoisina. Tylsää, että tänne pitää aina jonkun purkaa pahaa mieltään sellaisiin aloituksiin, joissa pohditaan arjen pieniä iloja tai sattumuksia. Joillakin on varmaan asennevamma...
Kakkonen ei varmaan huomaa ympärillään näitä asioita tai sitten ei pidä niitä huomioimisen arvoisina. Tylsää, että tänne pitää aina jonkun purkaa pahaa mieltään sellaisiin aloituksiin, joissa pohditaan arjen pieniä iloja tai sattumuksia. Joillakin on varmaan asennevamma...
Niin minäkin!
Tosin en mennyt bussipysäkille enkä lihatiskille enkä Indiskaan, mutta noin muuten.
Hulluilla on halvat huvit, vähälahjaisilla ilmaiset.
Jep! Minäkin nautin katselemisesta siinä määrin, etten ikinä voisi esim. opiskella kirjastossa, koska on niin kova tarve katselle ympärilleen. Saman "vaivan" vuoksi minulla on hankaluuksia seurustella ravintolassa tuttavieni kanssa, koska tykkään katsella. Puolitutut pitävät sitä varmaan epäkohteliaana, kun en osaa keskittyä keskusteluihin.
No noinhan sen pitäisi olla. Kiireessä ei vaan huomaa. Nykyajan elämä on liian stressaavaa. Lue vaikka sipi peltohiiri, jossa tämä hiiri nauttii oman sadon kasviksista ja nauttii maalaiselämästä. Ei voi ymmärtää miten joku viihtyy kaupungissa. Nykyaikana ollaan koko ajan netissä, mietitään jotain ihan muuta kuin luontoa. Lapset osaavat vielä nauttia siitä ympäristöstä.
Olen taiteilijaluonne ja naurin erityisesti väreistä. Puen lapseni söpöihin vaatteisiin, koska tulen hyvälle tuulelle siitä. Rakastan erikoisia makuja rruuassa ja syksyn tuoksua. Tupakoivat eivät haista oikein mitään (olen polttanut joskus). Varsinkin raskaana syksy sateen jälkeen tuoksuu tosi hyvältä. En ole raakaana, mutta viimeksi kun olin.
Kaipaan luontoa ympärille, mutta tykkään myös kaupungin valoista. En ole asunut koskaan kaupungissa joten en tiedä kestäisinkö asua siellä.
Ainutlaatuinen, poikkeuksellinen kyky. Joo.