Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparimyyjät, missä pidätte rahat? Ja paljon vaihtorahaa tarvitaan?

Vierailija
01.10.2014 |

Ekaa kertaa menossa kirpparille, ja mietin miten rahojen kanssa olisi kätevintä toimia. Missä ne kannattaisi pitää, kun mitään kassalippaan tyylistä ei ole? Entä kuinka paljon ja minkä suuruisia vaihtorahoja kannattaa olla?

Kyseessä siis ei itse palvelukirppari, vaan sellainen, jossa ollaan paikalla myymässä.

Muitakin vinkkejä saa antaa noviisille!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on (paljon parjattu) vyölaukku. Todella kätevä: rahat saa helposti esille eikä rahoja jää mihinkään vahtimatta. Ystävältäni on pöllitty kassalipas kirpparilla eli jos otat jonkun raharasian niin sitä pitää KOKO AJAN vahtia.

Vaihtorahaa otan satasen verran, vitonen suurimpana rahana eli parikymppiä vitosina, parikymppiä 2-eruron kolikoina jne. Kirpparilla kieltäydyn ottamasta vastaan 50-euron seteliä jos ostaja olisi ostamassa vain euron tuotteen. Näin vältän koko vaihtokassan menemistä yhdelle ostajalle.

Vierailija
2/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, kuten numero 2 kertoi. Vyölaukku on kätevä, jos ei omista vyölaukkua, niin sitten joku littana pikkulaukku, minkä hihnan saa pään yli toiselle olalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyölaukku tai joku muu pieni laukku ihan vaan rahoja varten.

Alkuun kannattaa ottaa aika paljonkin vaihtorahaa, suurimmat vitosen seteleinä. Fiksut kirpparillakävijät varaa itsekin sopivaa rahaa, mutta kaupat jää helposti tekemättä jos rahasummista ei päästä yhteisymmärrykseen.

Vierailija
4/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirppari, joka on kuuluisa varkaista? (Esim. Myyrmäkihalli Vantaalla.) Silloin käytä järkeä tuotteiden sijoittelussa eli esille vain yksi kenkä ja parin pidät jossain muualla. Kalleimmat tuotteet lähelle itseäsi, jolloin niitä ei voida äkkiä napata.

Viimeksi kun olin kirpparilla niin viereiseltä myyjältä varastettiin takki: ostaja laittoi takin päälleen ja ruuhkan turvin liukeni paikalta. Toiselta myyjältä varastettiin kännykkä, jonka oli jättänyt hetkeksi kirpparipöydälle, lähelle itseään - kännykkä vain katosi mystisesti.

Pidä silmäsi auki! Ja missään tapauksessa tavaroita ei jätetä hetkeksikään vartioimatta, ei edes tavaroiden tuonti/vientihetkenä. Eli kaveri vahtimaan tavaroita, vain toinen kantaa laatikoita autosta/autolle. Ja pakkaa jo kotona laatikot siten, ettei kalleimmat tavarat ole siinä päällimmäisenä, helposti napattavissa kun olet vielä purkamassa tavaroita.

Vierailija
5/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Täytyy yrittää löytää jostain vyölaukku.

Varkaiden mahdollisuus ei tullutkaan mieleeni, ei ole pahemmin mitään arvokkaampaa kaupan, mutta hyvä muistaa tuokin.

t. ap

Vierailija
6/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2:n kanssa samoilla linjoilla: vyölaukku ja vaihtorahaa satasella, pieninä rahoina. Itse otan aina vyölaukun, jolloin rahat ovat aina mukanani. Rahalipas tms häviää jossain vaiheessa: käännät vain selkäsi ja hups, rahat ovat kadonneet.

Ja nro 5:lla on hyviä vinkkejä, miten voi vähentää hävikkiä.

Vierailija
7/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aina sellainen pieni crossbody-laukku, jonka olen tyhjentänyt pelkästään rahoja varten. Eli siellä laukun "pohjalla" lojuvat kolikot ja setelit sekaisin ja ne on sieltä helppo kaivaa. Suurin piirtein 40 euroa olen vaihtanut pikkurahoiksi, että olisi vaihtorahaa tarpeeksi, silti vaihtorahat ovat olleet jossain vaiheessa vähissä!

Muista ottaa tarpeeksi henkareita, henkareista menee tavarat paljon paremmin kuin pöydältä! Jos olet Myyrmäki-hallin kirppikselle menossa niin nähdään siellä. ;)

Vierailija
8/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kipparille pikkurahoina 80-100 euroa vaihtorahoiksi.

Kotona voit jo laittaa vaatteet henkareihin valmiiksi, sitten vaatteet henkareineen laatikkoon ja kirpparilla nostat vaan vaatteet rekkiin - nopeuttaa purkamista todella paljon.

Vierailija
9/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lisävinkeistä! Henkareita olikin jo pakattuna.

En ole Myyrmäki-hallliin tulossa, mutta hyviä kirppismyyntejä sinnekin!

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän