Miten miehenä kestät, että muut on komeampia?
Kadehditko usein itseäsi komeampia miehiä ja miten olet käsitellyt kateuden tunteitasi? Pilaako mielipaha ja kateus illanviettosi miesseurueessa tai oletko jäänyt pois urheiluporukasta, koska et kestä katsella itseäsi komeampia kavereita?
Miten on?
Kommentit (19)
Olen itsekin ihan komea joten ei haittaa. Ei ole koskaan vaikuttanut elämääni mitenkään jos joku on komeampi.
Istun kotona ja katson animea. Ei kiinnosta yhteiskunta ja sen kauneus/komeusnormit. Eli varmaan on joo vaikuttanu jotenkin:D
M34
Onko sulla ap noin tylsää ettei parempaan mielikuvitus riittänyt?
Eihän tuo ole valtaosalle mikään ongelma koska muut eivät ole komeampia.
Vaikee sanoo kun en ole sillä lailla miehistä kiinnostunut. Naisseuraa saan saman mitä hekin, mutta lienee muustakin kuin ulkonäöstä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap noin tylsää ettei parempaan mielikuvitus riittänyt?
Eihän tuo ole valtaosalle mikään ongelma koska muut eivät ole komeampia.
Vähättelee hän, jolle kateus on liian kipeä asia edes myönnettäväksi :D
Miehet kilpailee ja vertailee itseään koko ajan toiiin miehiin. Tämän tunnusti mulle yksi akateeminen mies. Vertailu koskee uraa, elintasoa, ulkonäköä ja ihan kaikkea. Monelle ulkonäkö on se arin kipukohta.
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Aina on ollut koulussa tai töissä komeampia ja/tai menestyneempiä kuin minä. Asia ei kadehtimalla muuksi muutu. Minä olen kuitenkin mielestäni pärjännyt niin suhde-, kuin työmarkkinoillakin ihan hyvin. Ei ole ollut naisista pulaa, vaikkei ne baarin parhaimmannäköiset olekaan kaulaan kapsahtaneet.
Sitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän tulee mietittyä. Jos en kelpaa niin antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kilpailee ja vertailee itseään koko ajan toiiin miehiin. Tämän tunnusti mulle yksi akateeminen mies. Vertailu koskee uraa, elintasoa, ulkonäköä ja ihan kaikkea. Monelle ulkonäkö on se arin kipukohta.
Miehet ei ole yksi akateeminen mies.
En ole koskaan vertaillut mitään enkä tuntenut kateutta muita miehiä kohtaan.
Nuo komemmat on usein vastaavasti aika tyhmiä, joten eipä heidän touhut kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Noi akateemiset on just tuollaisia, kylpevät omassa erinomaisuudessaan, silti kadehtivat niitä jotka tekee työtä missä työn tulokset näkee jokainen. Oikeita töitä tekevät elättää nämä akateemisetkin.
Vertailen ulkonäköäni vain omanikäisiin miehiin, joten ei ole ongelma. Jos vertaisin itseäni 20 vuotiaisiin miehiin, olisi tilanne toinen. En tietenkään ole yli 50-vuotiaana yhtä komea kuin olin kolmekymppisenä.
Olen aina ajatellut, että varmasti joku on minua komeampi ja varmasti joku on myös vähemmän komea kuin minä. En ole koskaan kadehtinut itseäni komeampia miehiä, sillä se on ajanhukkaa.
En ole koskaan kuullut, että joku olisi jäänyt pois/tulematta urheilujoukkueeseen ulkonäkönsä takia. Eihän siellä ulkonäöllä pelata/urheilla vaan pelitaidot ratkaisee.
Olen tottunut siihen jo nuorena.