Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää nuoret parit kun rakennetaan unelmien talo velkarahalla ja jo vuoden päästä erotaan....

Vierailija
29.08.2021 |

mies yleensä vielä töiden jälkeen talonrakennus puuhissa. Ja sitten kun vaimo saanut haluamansa talon niin sitten jotain puuttuukin...uusi mies! Ja ero vanhasta

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se tänä aikakautena valitettavasti menee.

Tytöille on annettu oikeuksia sinne ja tänne sekä siihen ja tähän, niin sitäpä ei naisihmisten päät sitten kestäkään vaan koko nuppi on kuin tullimylly sinne tänne, sinne tänne jne. jne…….

Kaikenlaista sontaa sinä jaksat kirjoittaa.

Ahah, mikä kohta ei pitänyt paikkaansa ? Pistäppä kertoen.

Vierailija
22/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me oltiin raksalla lähes yhtä paljon, sekä mies että minä (oli 6-vuotias muksu niin kovin myöhään en ollut siellä mutta muuten). MInä olin monta kertaa yksinkin kärräämässä kottareilla hiekkaa sisään ja hanslankarina mm. muurarille, mun miehellä oli myös viikonloppuisin joskus duunia.

Lisäksi tietysti piti ruokkia ja kahvittaa ne duunarit raksalla ja hoitaa huushollihommat siellä missä asuttiin.

Tosi on, että rakentaminen koettelee parisuhdetta.

Miksi duunarit piti kahvittaa ja ruokkia? Hehän saavat palkan työstään, kuten minäkin. Työnantaja ei tarjoa lounaita vaan ne maksetaan itse tai otetaan eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani parit ovat rakentaneet talonsa yhdessä. Eivätkä ole eronneet.

Noin muuten, tämä on hyvin suomalainen tapa aina kauhistella toisten rakennusprojekteja ja niiden rahoitusta.

Vierailija
24/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan tulee trendikkääksi taas tehdä asunto omalle perheelle ja asua siinä?

Sitten, kun "perheeksi" ei enää lasketa kaksi aikuista, nolla lasta, koira/kissa ja kaksi autoa -talouksia.

Vierailija
25/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 41-vuotias, enkä tunne ketään aloituksen kuvauksen mukaista.

Mä olen 38v, enkä tunne yhtään homoa tai kiinalaista.

Mutta joku väittää, että niitä silti on...

Vierailija
26/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää ettei haluta tutustua toisiinsa ennen naimisiin menoa ja aloittaa kerrostalokodista, vaan heti naimisiin, suuri velka ja talo.

Mun kerrostaloyksiö maksoi enemmän kuin uusi omakotitalo, jossa nyt asutaan...

Vierailija
27/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo rakennettin kun oltiin oltu naimisissa 7 vuotta. Nyt 32. vuosi menossa, ero ei ole käynyt mielessä.

Vierailija
28/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin itse, nyt ollaan asuttu 16 vuotta tässä ja yhdessä ollaan edelleen.

Vierailija
29/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 41-vuotias, enkä tunne ketään aloituksen kuvauksen mukaista.

Tällä "keskiluokka+"-alueella noin 10% olivat näitä rakennuseroajia, noin vuosi-kaksi asuttuaan laittoivat lusikat jakoon. Tyttären kaverin vanhemmat ja meidän kadulta yksi lapseton pariskunta tulevat ensimmäisenä mieleen. Jälkimmäisessä tosin isäntä kävi laittamassa naapurkadulla tuttavaperheen raksalla laattoja ja siinä sivussa laittoi rouvaakin joten siinä tuli jo rakennusaikainen ero.

Vierailija
30/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me rakennettiin itse, nyt ollaan asuttu 16 vuotta tässä ja yhdessä ollaan edelleen.

Cool story.

Vierailija
31/31 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on.

Siskolle ja hänen miehelleen oli ero tulossa, kun lapsi oli pieni ja talo rakenteilla.

Onneksi hyvistä tuloista johtuen eivät joutuneet velkakiikkuun, vaan saivat lainan maksettua viidessä vuodessa.

Tämän jälkeen perhe teki yhteisen elämänmuutoksen ja ilmeisesti se lähensi siskoa ja hänen miestään.

Rakennuseron voi ehkäistä vain rahalla: esimerkiksi raskaan rakentamisen jälkeen pitäisi olla sen verran pätäkkää, että koko perhe voisi pitää vaikkapa puolen vuoden vapaan töistä ja kerätä voimia sekä parantaa parisuhdetta.