Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömiä ole muka varaa palkata valtion palkkatöihin?

Vierailija
29.08.2021 |

Tällä hetkellä työtön sinkku saa Helsingissä minimissään 500€ käyttörahaa ja 700€ vuokraan. Tuohon päälle vesilasku, sähkölasku, vakuutus, reseptilääkkeet ja terveydenhuollon kustannukset sekä muita erinäisiä kustannuksia.

Yhteensä noista tulee veronmaksajille maksettavaksi 1300-1400€ kuukaudessa. Siihen päälle vielä kulut jotka tulee valtion virkamiesten työttömiin kohdistamista toimista/palveluista.

Jos ajatellaan että ihminen palkataan 1800€ kk-palkalla palkkatöihin, niin valtio saa siitä veroina takaisin joku vajaa 200€. Varsinaista maksettavaa tulisi siis 1600€/kk.

Tuo summa eroaa ainoastaan n. 200€ nykyisin kotona työttömänä istuvaan laitetusta rahasta. Eli sen työttömän tarvitsisi kuukaudessa kokoaikatöissä tuottaa ainoastaan 200€ edestä hyötyä, jotta päästäisiin nykytilanteeseen. Ja kaikki ihmiset saisivat työpaikan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työ olisi? Kaikki on automatisoitu ja enää ei tartte kaikkien viljellä maata ja lypsää lehmiä. Läppäri toimii kirjastona, televisiona, radiona ja puhelimena. Miksi työttömyyden pitää olla rangaistava asia 2021? En ymmärrä.

Jostain syystä kaikki poliitikot haluavat potkia työttömiä. Se että potkiminen tulee kalliimmaksi kuin ns. perustyöttömyys ei näytä ketään haittaavan. Ne kaikki 9 e orjailut tulevat kalliimmiksi kuin antaa työttömän olla.

Vierailija
22/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan tumppeja ja nuuskaa keräämään! Ja sakottamaan roskaajia, maksavat itsensä takaisin päivässä kun päivystävät bussipysäkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tekisivät sen työpäivän? Pesisivät poliisien uniformuja? Siivoaisivat kansallispuistoja roskista?

Samaa työtä kuin sinä ja leikkaisivat voittojasi kapitalisti.

Minä olen kunnan virassa, johon on kelpoisuusvaatimuksena maisterin tutkinto. Meillä on muuten työvoimapula, joten, jos sattuu kelpoisuus olemaan, niin tule töihin. Näitä hommia ei tehdä valtiolla.

Alalla ei väliä, kunhan on maisteri?

Laitapa linkki työpaikkailmoitukseenne. Olen työtön maisteri.

Vierailija
24/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tekisivät sen työpäivän? Pesisivät poliisien uniformuja? Siivoaisivat kansallispuistoja roskista?

Samaa työtä kuin sinä ja leikkaisivat voittojasi kapitalisti.

Minä olen kunnan virassa, johon on kelpoisuusvaatimuksena maisterin tutkinto. Meillä on muuten työvoimapula, joten, jos sattuu kelpoisuus olemaan, niin tule töihin. Näitä hommia ei tehdä valtiolla.

Täysin järjettömät vaatimukset sosiaalityöhön. 

Onneksi Suomella ei ole varaa ylläpitää nykyistä julkista sektoria nykyisillä verotuloilla, vaan sitä on saneerattava melkoisesti. Todennäköisesti ensimmäinen kohde on täysin turha sosiaalitanttojen armeija.

Vierailija
25/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja lääkäriäidille maksetaan korotettua lapsilisää, on tuo lääkärin palkka verorahoista sen verran pieni.

Vierailija
26/26 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat palkkatuella valtiolla ja kaupungilla töissä esim. hätäkeskuslaitoksella toimistotöissä, tarhassa lastenhoitajina, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahallissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa työntekijöinä. Miksi luulette, että ne työntekijät aina vaihtuu esim. hoitajat tarhassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi