En aio tukea rahallisesti aikuista lastani! Pärjätköön omillaan aikuisena!
Kommentit (16)
Ei monikaan tue, ei kaikilla ole sellaisia tuloja että se olisi mahdollista. Mutta jos on, niin kannattaa, nuori voi täysin keskittyä opiskeluun eikä tarvitse painaa duunia siinä sivussa.
Valtaosalla ei edes ole sen tason tuloja että voisivat tukea rahallisesti aikuisia lapsiaan. Itse oon yksineläjä jolla on 2 aikuista lasta, 20 ja 24 v. Hyvä jos palkkani riittää omiin kustannuksiin, kun maksettavana on mm. vuokra ja ex-miehen nimiini tekemiä velkoja. Säästöön jää max 50 euroa kk ja yritän vähitellen kartuttaa säästöjä että olisi edes jotain pahan päivän varalle. Auttaisin nuoriani rahallisesti heti jos se olis mahdollista mutta tällä hetkellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosalla ei edes ole sen tason tuloja että voisivat tukea rahallisesti aikuisia lapsiaan. Itse oon yksineläjä jolla on 2 aikuista lasta, 20 ja 24 v. Hyvä jos palkkani riittää omiin kustannuksiin, kun maksettavana on mm. vuokra ja ex-miehen nimiini tekemiä velkoja. Säästöön jää max 50 euroa kk ja yritän vähitellen kartuttaa säästöjä että olisi edes jotain pahan päivän varalle. Auttaisin nuoriani rahallisesti heti jos se olis mahdollista mutta tällä hetkellä ei ole.
Älä säästä. Osta viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei monikaan tue, ei kaikilla ole sellaisia tuloja että se olisi mahdollista. Mutta jos on, niin kannattaa, nuori voi täysin keskittyä opiskeluun eikä tarvitse painaa duunia siinä sivussa.
Opintolaina on keksitty.
Näiden lasten on opeteltava rahankäyttö, joillekin ei riitä mitkään rahat.
...minå jouduin opiskellessani tukemaan juoppoja vanhempiani, tai oikeastasn nuorempia sisaruksiani että saivat edes jotain ruokaa. Homman huippu oli se, että jouduin majoittamaan juopot nuutamaksi kuukaudeki opiskelijaboksoin kun heidän kämppä lähti alta eikä uutta ollut tiedossa.
Ensi kerralla ovat omillaan.
Aika huonosti kasvatettu lapsi jos ei pärjää aikuisena. Eli loppujen lopuksi perisyy on sinun. Eli aikuinen kakara on sinun vastuullasi. Sinähän sen kuitenkin teit tähän maailmaan.
Niin kukin tekee miten lystää. Vanhempani ovat jo aloittaneet perinnönjaon niin meillä on rahat taloon valmiina. Saman tekivät heidän vanhempansakin ja saman aion tehdä minäkin. Turha on valtiolle perintöveroja maksaa kun rahat voi lahjoittaa verottomasti.
Äiti ajatusmaailma oli juuri tuo. Kotoa lähdin 19 vuoden ikäisenä ja mitään en saanut ottaa kotoa mukaani, siis itse hankkimaani.
Asiat jotka olin kotiin ostanut kesätyörahoillani ja palkallani mm vuodevaatteet, matot, pyyhkeet, astiat, radio, videot, taulut, sänky jne piti jättää äidille korvaukseksi elättämisestä. Vaikkakin olin jokaisesta palkastani vuosien ajan maksanut ns ruokarahaa (palkka 800mk käteen ja äidille 500mk ruokarahaa)
Vuosien aikana en häneltä saanut ikinä apuja. Puolison kuoleman jälkeen ei äitini tarjonnut edes 15min lastenhoito apua käydessäni hammaslääkärissä tms.
Äitini ei edes jouluna halunnut lapsia käymään sisällä, kun vein hänelle joululahjapakettinsa.
Vuosikymmenien ajan eli omaa elämäänsä, eikä pitänyt mitään yhteyttä.
Tässä noin 5 vuotta sitten jäi eläkkeelle. Alkoi rahan kerjääminen, kun eläke on niin pieni ettei ole varaa edes euron hintaisen mehupurkin ostoon.
Selkisi kuitenkin, että on koko elämänsä ajan ottanut lainoja, elänyt luottokorttien varassa (vaikka ollut hyvässä työssä josta saanut ihan ok palkkaa)
ja eläkkeelle jäätyään on velkaantunut lisää vippien voimalla.
Ulosotossa nyt 88.000€ joka kasvaa korkoakorolle. Velkajärjestely evätty x2 kevytmielisen velkaantumisen vuoksi. Asuu edelleen isossa kallissa vuokra-asunnossa. Rahat vähissä jatkuvasti, ja meiltä lapsilta vinkuu rahaa alituiseen.
Viedään hänelle ruokakasseja, mutta epäilen ettei hän osaa hyödyntää näitä. On oppinut vuosikymmenien ajan syömään ”hyvää ja kallista”. Ilmeisesti myös tupakoi johon palaa rahaa.
Rahaa jos en anna alkaa törkyisten tekstiviestien lähettäminen missä haukkuu, arvostelee ja ilkeilee minulle.
Ilmoittaa, että maailman sivun lapset ovat auttaneet vanhempiaan kunnolla ja hyvin. Hän ihmettelee miksemme mm maksa hänen uo velkaansa pois tai osta hänelle pientä mummon mökkiä kivalta paikalta jossa hän voisi asua ilmaiseksi.
Ihmettelee miksi annan rahaa opiskeleville lapsilleni enkä hänelle? Äitiään rakastava lapsi antaisi äidilleen rahaa huomattavasti enemmän, lapseni saisivat pärjätä omillaan menemällä töihin jne.
Olen jo epäillyt hänellä jonkinlaista muistisairautta, kun viime käynnillä jätti viemäni juuston huoneenlämpöön ja tästä huomauttaessani hän sanoi juustojen kuuluvan huoneenlämmössä säilytettävän.
Masennusdiagnoosin sai kun kävi lääkärissä valittamassa kurjaa elämäänsä ja sai lääkkeetkin.
Lääkkeisiin pyytää tämän tästä myös rahaa.
Ja oikein kun on tiukkaa niin on kuulema TAAS poskiontelotulehdus ja pitää saada antibiotteihin 20-30€ rahaa. Olenkin ihmetellyt miksi joka kuukausi on noita sinuiitteja joihin saa antibiootit?
Toimeentulotukea ei saa, koska ei muuta halvempaan asuntoon ja joutuu uo jälkeen jäävästä osuudesta maksamaan vuokraa todella paljon.
Pitäisi nyt varmaan laittaa rahahanat kiinni ja laittaa muori hakemaan halvempi asunto!!
Eli kyllä noita ap aloituksen kaltaisia vanhempia on olemassa.
Tämän aloittaja on taas se suuria ikäluokkia mollaava. Puhuu boomereista yms. Yrittää saada kaikki 50-75 vuotiaat huonoon valoon. Ei ole muiden vika, jos et ole saanut koulutusta, työtä, rikkaita vanhempia. Säälittää paha olosi, mutta helpottaako muiden syyttely tilanteestasi. Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloittaja on taas se suuria ikäluokkia mollaava. Puhuu boomereista yms. Yrittää saada kaikki 50-75 vuotiaat huonoon valoon. Ei ole muiden vika, jos et ole saanut koulutusta, työtä, rikkaita vanhempia. Säälittää paha olosi, mutta helpottaako muiden syyttely tilanteestasi. Hae apua.
Samaa mieltä. En sano, että noin ajattelevia vanhempia ei olisi, mutta en usko, että tekisi siitä aloituksen. Provo.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ajatusmaailma oli juuri tuo. Kotoa lähdin 19 vuoden ikäisenä ja mitään en saanut ottaa kotoa mukaani, siis itse hankkimaani.
Asiat jotka olin kotiin ostanut kesätyörahoillani ja palkallani mm vuodevaatteet, matot, pyyhkeet, astiat, radio, videot, taulut, sänky jne piti jättää äidille korvaukseksi elättämisestä. Vaikkakin olin jokaisesta palkastani vuosien ajan maksanut ns ruokarahaa (palkka 800mk käteen ja äidille 500mk ruokarahaa)
Vuosien aikana en häneltä saanut ikinä apuja. Puolison kuoleman jälkeen ei äitini tarjonnut edes 15min lastenhoito apua käydessäni hammaslääkärissä tms.
Äitini ei edes jouluna halunnut lapsia käymään sisällä, kun vein hänelle joululahjapakettinsa.
Vuosikymmenien ajan eli omaa elämäänsä, eikä pitänyt mitään yhteyttä.Tässä noin 5 vuotta sitten jäi eläkkeelle. Alkoi rahan kerjääminen, kun eläke on niin pieni ettei ole varaa edes euron hintaisen mehupurkin ostoon.
Selkisi kuitenkin, että on koko elämänsä ajan ottanut lainoja, elänyt luottokorttien varassa (vaikka ollut hyvässä työssä josta saanut ihan ok palkkaa)
ja eläkkeelle jäätyään on velkaantunut lisää vippien voimalla.Ulosotossa nyt 88.000€ joka kasvaa korkoakorolle. Velkajärjestely evätty x2 kevytmielisen velkaantumisen vuoksi. Asuu edelleen isossa kallissa vuokra-asunnossa. Rahat vähissä jatkuvasti, ja meiltä lapsilta vinkuu rahaa alituiseen.
Viedään hänelle ruokakasseja, mutta epäilen ettei hän osaa hyödyntää näitä. On oppinut vuosikymmenien ajan syömään ”hyvää ja kallista”. Ilmeisesti myös tupakoi johon palaa rahaa.
Rahaa jos en anna alkaa törkyisten tekstiviestien lähettäminen missä haukkuu, arvostelee ja ilkeilee minulle.Ilmoittaa, että maailman sivun lapset ovat auttaneet vanhempiaan kunnolla ja hyvin. Hän ihmettelee miksemme mm maksa hänen uo velkaansa pois tai osta hänelle pientä mummon mökkiä kivalta paikalta jossa hän voisi asua ilmaiseksi.
Ihmettelee miksi annan rahaa opiskeleville lapsilleni enkä hänelle? Äitiään rakastava lapsi antaisi äidilleen rahaa huomattavasti enemmän, lapseni saisivat pärjätä omillaan menemällä töihin jne.Olen jo epäillyt hänellä jonkinlaista muistisairautta, kun viime käynnillä jätti viemäni juuston huoneenlämpöön ja tästä huomauttaessani hän sanoi juustojen kuuluvan huoneenlämmössä säilytettävän.
Masennusdiagnoosin sai kun kävi lääkärissä valittamassa kurjaa elämäänsä ja sai lääkkeetkin.
Lääkkeisiin pyytää tämän tästä myös rahaa.
Ja oikein kun on tiukkaa niin on kuulema TAAS poskiontelotulehdus ja pitää saada antibiotteihin 20-30€ rahaa. Olenkin ihmetellyt miksi joka kuukausi on noita sinuiitteja joihin saa antibiootit?Toimeentulotukea ei saa, koska ei muuta halvempaan asuntoon ja joutuu uo jälkeen jäävästä osuudesta maksamaan vuokraa todella paljon.
Pitäisi nyt varmaan laittaa rahahanat kiinni ja laittaa muori hakemaan halvempi asunto!!Eli kyllä noita ap aloituksen kaltaisia vanhempia on olemassa.
Rahahanat kiinni heti. Miksi edes pidät yhteyttä ihmiseen joka ei ole sinustakaan tuota enempää välittänyt?
Hyvä!