Auttakaa. Yli ihastunut nettituttavuuteen! Mitä minä teen!!!!
Olen naimisissa mutta pitkä liitto ja olemme nyt harkintavaiheessa, eli kumpikin saa elää omaa elämää mutta asutaan yhdessä. Olen varma, ero tulee. Olen siis kylmästä liitosta, ei seksiä, ei hellyyttä. Eka kertaa elämäni aikana olen tutustunut netissä ulkomaalaiseen mieheen. Näitä pyyntöjä aina tulee, deletoin aina kaikki. Jostain syystä aloin kuitenkin yhden kanssa viesteilemään. Laitoin, huom, en ole kiinnostunut, vain kaverina. Eli viesteillään enkuksi, hyvää harjoitusta. En edes pitänyt hänen ulkonäöstään!!! Nyt kuitenkin pikkuhiljaa meni siihen, olen tosi ihastunut häneen. Ensin oli vain hän minuun. Mutta nyt minäkin häneen. Se luonne, hän on syvällinen, tunteva, kannustava.... jotenkin näen hänet jopa nyt komeana ulkoisesti, vaikken tosiaan nähnyt alussa.... hän on koko aika mielessäni. Tämä on ihan hullua. Ei olla nyt näkemässä, kun korona ja muutakin. Mutta mietittiin kyllä jos ensi vuoden aikana nähtäisiin jossain maassa. Puolivälissä tai muuta. Tilanne on ihan sietämätön. Miksi käyttäydyn ja tunnen näin! Miten saan sietämättömän suuren ihastuksen tunteen pois päältä??? Tämä vahingoittaa arkeani. Mitä teen. Onko kellään jotain vastaavaa kokemusta ja miten saitte 24/7 riivaavan syvän ihastustunteen pois?????? En kestä tätä.
Kommentit (81)
Aiemminha sää ny sanoit että pari. Alkaa tarina kyllä mennä eri suuntiin. Ootko vaa keksinyt koko jutun? Pidät hauskaa kertomalla jtn mikä ei oo totta :s
https://www.ruutu.fi/ohjelmat/catfish-the-tv-show
Katso muutama jakso näitä. Sillä lähtee ihastus kun tajuaa, että ihmisillä on mitä omituisempia motiiveja, ei aina rahallisia.
Oispa nev ja max suomessa, ne osais auttaa kyseistä ihmistä ellei kyseessä ole vain trolli.
Itselleni auttoi ihastuksen pois saamiseksi aika paljon se kun paljastui että tätä henkilöä johon olin ihastunut ei ollutkaan olemassa. Viestien takana oli kyllä oikea ihminen, mutta tämä oli antanut toisen ihmisen kuvat ja muutenkin valehdellut itsestään aika paljon. Itse siis lopulta tunnusti jonka jälkeen yritin vielä hetken jutella hänen kanssaan mutta kyllä se kiinnostus oli jo niin pahasti loppunut että viestittely sitten jäi. Ennen tuota ihastuin/kiinnostuin ihmisistä tosi helposti, ihan liian helposti. Joten oikeastaan olen iloinen että noin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin joskus keskustella tämmöisen ulkomaisen profiilin kanssa. Oli imartelevaa, kun toinen kyseli aamuin illoin, miten nukuit tai miten päivä meni. Ja päivittäin jutteli mukavia. Sellaiseen jää koukkuun, jos omassa elämässä on vähän yksinäistä ja kaipaa seuraa.
Huomasin sitten, että profiilin kuvat oli otettu jostain oikeasta profiilista.
Nää tyypit nimenomaan etsii sellaisia yksinäisiä naisia, joilla ei ole ketään kenen kanssa jutella, eikä ole tottunut esimerkiksi kuuntelemaan kehuja. Kyllä se koukuttaa kun vihdoinkin jonkun mielestä minun höpinät on mielenkiintoisia ja jotakuta kiinnostaa mihin aikaan menen nukkumaan ja milloin herään ja mitä laitoin aamulla leivän päälle.
Siinä tavallaan on jo parisuhteessa, omassa päässään.
Yksi syy minkä takia lähdin pois facebookista oli juuri se, että olen niin äärettömän yksinäinen ja aloin sortua höpisemään tuntemattomien miesten kanssa siellä, vaikka aiemmin vain jätin huomiotta heidät. Eräs tyyppi minua sitten kusettikin. Hän oli kyllä ihan oikea tyyppi, hänellä oli oikeita kavereita ja sukulaisia, me jopa tavattiin kerran. Mutta selvisi, että hän höpötteli muidenkin naisten kanssa siellä facebookissa ja tapaili heitä.
Ja minä olin ehtinyt jo rakastumaan häneen tulisesti, mutta olin vain yksi monista.
Ja tämä ei ollut mikään komea lentokapteeni, ne pahimmat auervaarat on usein juuri hyvinkin vaatimattoman näköisiä persaukisia tyyppejä, joista ei ikinä uskoisi että naisia on joka sormelle. Mutta ne osaa etsiä juuri niitä yksinäisiä ja epätoivoisia naisia ja olla herrasmiehiä ja ystäviä. Kyllä siinä alkaa kuihtunut ruusu kukoistamaan. Muistan kuinka ihan posket punasta helottaen aina kirjoittelin hänen kanssaan. Sainpahan kerran elämässäni tuntea rakkautta, vaikkei sekään ollut totta 🙄.
Yhteydenpidon lopettaminen on varmin tapa tappaa ihastus. Toinen on toki ihastuminen toiseen.
Thelonewanderer kirjoitti:
Oispa nev ja max suomessa, ne osais auttaa kyseistä ihmistä ellei kyseessä ole vain trolli.
Viimeisin kausi on koronan takia suurimmaksi osaksi kuvattu Zoomissa. Eli aivan hyvin voisi ottaa Suomestakin yhteyttä, jos kielitaito riittää.
Joskus sitä ihmettelee, mistä niitä höynäytettäviä sikiää. Mutta ap taitaa olla hyvä esimerkki hieman simppelistä hölmöstä.
Jollei siis ole trolli, mitä minä vahvasti epäilen.
Ap vaikuttaa ulosantinsa perusteella sen verran yksinkertaiselta, että aloitus saattaa olla tottakin. Toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Thelonewanderer kirjoitti:
Viimeisin kausi on koronan takia suurimmaksi osaksi kuvattu Zoomissa. Eli aivan hyvin voisi ottaa Suomestakin yhteyttä, jos kielitaito riittää.
Ei ole Maxia uusimmalla kaudella.
Ymmärrän ap:ta. Minulla on ollut netti-ihastumisia kun olen ollut suhteissa, mutta olen aina tajunnut käsitteleväni ihastusten kautta jotain omaa puoltani joka ei muuten päässyt suhteessa toteutumaan. En lähtenyt luomaan kuvitelmia oikeasta yhteiselosta, koska sille ei ollut realistisia edellytyksiä.
Ei pienintäkään epäilystä ettei ole oikea profiili. Enkä sitä kysynyt täältä. Minä vaan mietin, pitääkö mun jossain vaiheessa lopettaa yhteydenpito. Voi hyvin olla, hän tänään tai huomenna soittaa videopuh taasen... Minä en muuta Suomesta, hän ei varmaankaan ole tänne kiinnostunut muuttamaan. Onko tässä järkeä. Vaikka puhumme paljon yhteiskunnallisista asioista, eli ei vain oiii sä oo rakas tms, ja hirveästi tykkään jutella hänen kanssaan. Niin kaivanko syvempää ihastusojaa itselleni. Hän kysyi, nähtäisiinkö, sanoin ensi vuonna, jos vielä ollaan yhteyksissä... minä voin mennä sinne, hän tänne, tai tavataan puolivälissä, kaikki kåy hänelle... sitten joko ihastuisi lisää tai huomaisi, ei ole luonnossa kemiaa. Haluan irti tästä ihastumistunteesta joka vie voimat.
Joo max lähti kauan sitten mutta se oli paras siinä! Että uus ei oikein nappaa niin :s
Ihme vtttuilua. Toki on huijareita, mutta minulla elävästä elämästä esimerkki. Ystäväni ihastus alkoi samalla tavalla. Mies asuu Italiassa. Nyt ystäväni on kerran käynyt miehen luona Italiassa ja mies täällä Suomessa kerran. Ovat umpi-ihastuneita. Heillä mietinnässä, mitä nyt. Kumpi muuttaa kumman kotimaahan. Vai jatkuuko vielä kaukosuhde. Että helppoa se ei ole.
Kännissäkö kirjoitat ap, kun teksti saivartelee ja tarina koko ajan muuttuu eri suuntiin?
Ihan selvä provo. Ihan alusta alkaen.
Tarttettaan macgyveriä tänne selvittämään trollin tilanne!
Merinia kirjoitti:
Ihme vtttuilua. Toki on huijareita, mutta minulla elävästä elämästä esimerkki. Ystäväni ihastus alkoi samalla tavalla. Mies asuu Italiassa. Nyt ystäväni on kerran käynyt miehen luona Italiassa ja mies täällä Suomessa kerran. Ovat umpi-ihastuneita. Heillä mietinnässä, mitä nyt. Kumpi muuttaa kumman kotimaahan. Vai jatkuuko vielä kaukosuhde. Että helppoa se ei ole.
Jep, samaa mietin. Ei aivan kaikki nettisuhteet ole pelkkää teatteria ja esitystä, vaan todellisiakin romansseja netin kautta syntyy. Miksi muuten Tinderit yms. on suosiossa, jos sieltä ei ketään saisi? Kannattaa kuitenkin aina pitää mieli avoimena, netin kautta on helppo huijata ja esittää.
Käsittämättömän lapsellinen provo ap:lta.
Täyttä kusetusta koko juttu, eikö sua hävetä ap?
Jotenkin helpotti kun kirjoitti nämä asiat. Ja kiitos teille, jotka kommentoitte asiallisesti. Iso osa ei edes lukenut kysymystä vaan mölysi feikistä, ja kun siitä ei ole kysymys. Nyt kun asiaa mietin, ei tällä tulevaisuutta ole. En lähde pitkään kaukosuhteeseen. Ja onko järkeä nähdä luonnossa. Joko ihastuu lisää tai sitten pettyy kun kemia puuttuukin tai jotain. Yhä olen tosi ihastunut, mutta nyt koitan hillitä itseäni. Ehkä aloitan sillä, en itse laita hänelle enää viestejä. Ollaan kumpikin laitettu, eli välillä toinen yhtäkkiä laittaa, välillä toinen. Miten kauan menee, että pääsen tästä hitonmoisesta kärvistystunteesta
Meillä on ollut lukemattomia video puh.