Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mimmi upottikin kätensä paskaan entisessä työpaikassaan...

Vierailija
29.09.2014 |

Kerroin aiemmin täällä kuin pääsin erään toisen henkilön kanssa töihin asiakaspalvelualalle.
Kuukauden oltuamme siellä töissä toinen pidempään työpaikalla työskennelleestä työntekijästä ilmoitti, että
häneltä katoaa rahaa työpaikalla. 3pvänä oli lähtenyt yhteensä 25e.
Tämä työntekijä syytti siitä meitä molempia uusia. 
Pomo kävi juttelemassa asiasta ja sanoi, että ei voi tehdä asialle mitään sillä katoava raha ei ole firman.
Seuraavana päivänä me molemmat saimme potkut koeajalla ja syynä "sopimato työtehtävään & luottamuspula"
Minä se en ole ollut, joten jäljelle jää toinen uusi työntekijä,siivoja tai lavastus.

Asiaan...

Tänään on 3:s päivä, kun en ole enään ollut töissä. Irtisanomisen jälkeen molemmilla oli vielä yhdet työvuorot.
Tämä työntekijä keneltä "on viety rahaa" on ainakin minusta ruvennut levittämään työpaikalla juttua että en/emme ole enään siellä töissä siksi koska häneltä varastettiin 25e.  Hän on meidän yhteiselle ystävälle (joka työskentelee samassa talossa) kertonut asian näin että se olen ollut minä! Ja ilmeisesti myös muillekkin, sillä
minulta on yht'äkkiä ruvennut FB- kaverit hupenemaan. Ja kaikkia näitä ihmisiä jotka minut on FB:stä poistanut yhdistää samat ystävät tämän "varkauden" uhriksi tulleen kanssa. 

Minulla ei ole toisen työkaverini yhteystietoja joka rekrytointiin minun kanssasi yhtäaikaa töihin ja joka myös sai kenkään, jotta voisin hältä kysyä onko hän kuullut samanlaisia puheita itsestään.

Tämä työntekijä on minun näkökulmastani ottanut elämän tehtäväkseen pilata elämäni moisilla valeperäisillä
puheilla. 

Fakta ehkä on se, että tältä työkaverilta on hävinnyt rahaa. Mutta hän ei pysty todistamaan että raha olisi häviny työpäivän aikana tai että rahaa olisi ylipäätään hävinnyt.

Mitä minä voin tehdä tässä tilanteessa? 
Kunnianloukkauksesta ilmoitus poliisille?
Mutta millä minä taasen pystyn näyttämään poliisille että tämä työntekijä tosiaan puhuu minusta/mahd.meistä näitä asioita? 

Asutaan pienehköllä paikkakunnalla jossa kaikki tietää vähintääkin toisensa nimeltä tai ainakin ulkonäöltä.
Täällä ei yksinkertaisesti ole varaa edes pieraista kirkonportilla sillä 5min päästä Prismalla puhutaan että Mimmi paskoi housuun esson-baarissa.

Mikään muu tässä ei nyt otta pannuun kuin se, että tämä työntkeijä tekemällä tekee minusta syyllisen.
Sillä ainakin minusta hän jauhaa että olen häneltä rahaa vienyt.
Vaikken minulle iki-maailmassa tulisi edes mieleen tehdä mitään noin idioottimaista.

Mitä mun kannattaisi nyt tehdä? 

-Mimmi

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tekisin kunnianloukkauksesta poliisille rikosilmoituksen. Monesti sekin auttaa että poliisi vain soittaa ja jututtaa puhelimessa.

Vierailija
2/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tekisin minä että poliisille tekisin ilmoituksen. Törkeää rienaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi siis voi ottaa asian käsittelyyn vaikka minulle ei ole konkreettista näyttöä? 

-mimmi

Vierailija
4/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitusta vaan poliisille. Loppuu siltä paskan puhuminen.

Vierailija
5/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hankalalta tlanteelta. Poliisille vaan pitäisi jotenkin todistaa, että tämä ihminen on tuommoista puhunut. Lisäksi riskinä on se, että tämä ihminen jatkaa juorujen levittämistä, tällä kertaa vain puhumalla joten jos joku ei halua todistaa niin ei ole todisteita.

Voithan tietty feisbuukissa (jos poliisille ilmoitus ei toimi tms.) julistaa että huhuista huolimatta et ole varastanut mitään ja joka muuta väittää puhuu paskaa.

Ehdottaisin muuttamista tältä ilmeisen mädäntyvältä pikkulammikolta johonkin isompaan kaupunkiin.

Vierailija
6/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe & suku tällä lammikkolla, eli koko tukiverkosto. Muuten olisin jo aikapäiviä sitten pakannut kamppeeni ja muuttanut pois.

Tän kun olisi aavistanut..

-mimmi

Vierailija
7/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä henkilö on kirjoitellut sinusta perättömiä juttuja, viestejä saaneet tuskin valehtelevat niistä kun poliisi kyselee. Oikeudessa valehtelemisesta rangaistaan aika kovallakin kädellä.

Sähköisistä viesteistä jää yleensä aina jälki johonkin (palvelinten lokitiedostot jne.)

Tee rikosilmoitus sanamuodolla, jossa pyydät poliisia "tutkimaan onko asiassa tapahtunut rikos" (kunnianloukkaus). Tämä sanamuoto siksi että jos poliisi ei löydä todisteita kunnianloukkauksesta, kyseinen henkilö ei voi puolestaan syyttää sinua.

Vierailija
8/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:04"]

Jos tämä henkilö on kirjoitellut sinusta perättömiä juttuja, viestejä saaneet tuskin valehtelevat niistä kun poliisi kyselee. Oikeudessa valehtelemisesta rangaistaan aika kovallakin kädellä.

Sähköisistä viesteistä jää yleensä aina jälki johonkin (palvelinten lokitiedostot jne.)

Tee rikosilmoitus sanamuodolla, jossa pyydät poliisia "tutkimaan onko asiassa tapahtunut rikos" (kunnianloukkaus). Tämä sanamuoto siksi että jos poliisi ei löydä todisteita kunnianloukkauksesta, kyseinen henkilö ei voi puolestaan syyttää sinua.

[/quote]

Ei ole kirjoittanut tms kenellekkään (tietääkseni) vaan yksi yhteisistä ystävistäni ilmoitti minulle tämän työntekijän kertoneen hänelle näin.
Tosi sekavaa.

-mimmi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä