Rv 18+5, enkä tunne liikkeitä. Miten muilla?
Mulla on menossa nyt rv 18+ 5, enkä tunne oikeastaan yhtään vauvan liikkeitä. Tunnen silloin tällöin jotain, mutten voi olla varma, ovatko vauvan aiheuttamia vai jotain muuta. Tosi inhottava olo, kun olen aina ennen tuntenut näillä viikoilla selkeästi liikkeet. Viikko sitten viimeksi ultrattu, kaikki oli ok. Huomenna neuvola. Miten muilla?
Kommentit (15)
Tuohan on ihan normaalia voi olla tunne liikkeet vasta rv 20 jälkeen.
Istukan paikka ja odottajan paino vaikuttavat siihen miten hyvin liikkeet tuntuu.
Minäkään en tuntenut noilla viikoilla mitään, minkä olisi voinut varmaksi todeta vauvan liikkeiksi. Istukan sijainti vaikuttaa, että milloin ja kuinka voimakkaina tuntuu. Myös se, onkp kyseessä esikoinen, vaikuttaa. Useinhan liikkeet alkaa selvinä tuntusa vasta 20. Viikon jälkeen.. Joillain myöhemminkin..
Istukka on kuulemma edessä, mikä kai vaikuttaa asiaan. Kiva kuulla, että tämä on normaalia. Olen ihan huolissani, kun vatsa kasvaa, eikä mitään tunnu.
Itelläni tässä raskaudessa istukka taitaa olla edessä, mikä teki sen, että juuri noina viikkoina en juurikaan tuntenut selkeitä liikkeitä. Taisi mennä viikoille 22, että alkoi kunnolla vasta tuntumaan.
Joo no worries! Mä tunsin vasta joskus rv 22 tms! :) ihanaa odotusaikaa!
Joo edessä oleva istukka vaatii vauvalta enempi voimaa että alkaa tuntumaan. Mullakin alkoi rv 20+, mutta sitten napa rytkyikin heti kunnolla. Jos on rauhallinen tapaus niin voi olla että tuntuukin loppuun asti vaan möyrintänä.
Mä tunsin noilla viikoilla hyvin pientä ja satunnaista liikettä, josta en edes ollut aina varma mitä Se oli. Vasta joskus viikolla 22 alkoi tuntua "oikeita" liikkeitä. Ei huolta siis! En tiedä tyyliin ketään joka olis noin aikaisin tuntenut säännöllisesti:)
35+0 tunnen myös huonosti liikkeet. Pää osin tarkistan liikkeet monta kertaa päivässä mahan päältä käsillä. :) Elä siis huolestu jos edes jotenkin saat liikkeet. Vaikka siittä mahan päältä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 09:55"]35+0 tunnen myös huonosti liikkeet. Pää osin tarkistan liikkeet monta kertaa päivässä mahan päältä käsillä. :) Elä siis huolestu jos edes jotenkin saat liikkeet. Vaikka siittä mahan päältä.
[/quote]
kyllähän noilla viikoilla pitäisi tuntea liikkeet ihan kunnolla ja päivittäin? :o
Mullakin alkoi tuntua vasta siinä puilenvälin tienoilla. Istukka oli edessä.
Joten älä huoli, ihanaa raskausaikaa :) ja neuvolassahan ne sydänäänet aina kuunnellaan.
Kiitos:) kyllä helpotti kuulla, että tämä onkin ihan normaalia. Huomenna onneksi neuvola.