Väsynyt ylipainoon. Auttakaa.
Olen vasta nuori aikuinen. Olen asunut avopuolisoni kanssa parisen vuotta yhteisessä asunnossa.
Kaikki lähti siitä, kun aloin syödä tunteisiini. Roskaruokaa, sipsiä, karkkia, suklaata... Paino nousikin. Sitten välissä pudotin painoa jonkin verran. Se oli sitä aikaa, kun kaikki kaverit olivat laihoja ja hyvännäköisiä, sain jonkinlaisen kipinän jättää herkut vähemmälle.
Sitten tapasin nykyisen avopuolisoni. Ensin kaikki meni hyvin, elettiin terveellistä elämää, ulkoiltiin. Tuli vaihe, että stressi nosti päätänsä ja tällöin haettiin useasti joko ruokaa pikaruokaloista tai lämmitettiin pakasteita uunissa. Sitten taas ryhdistäydyttiin. Ja taas sorruttiin jne.
Tuo vaihe on nyt jäänyt päälle. Ja hirveämpänä kuin koskaan. Tällä viikolla olen syönyt herkkujen muodossa: kaksi sipsipussia, puolikkaan pakastepizzan, dallaspullan, muutaman palan omenapiirakkaa, 100g suklaata ja Kinder maxi pakkauksen, jossa tulee yhteensä 6 kappaletta.
Mulla on ylipainoa 35kg. Viimeksi tänään sain taas hävetä omaa kuvaani. Vatsa on kasvanut niin järjettömän paljon. Haluaisin jaksaa ja haluaisin voida pukea päälleni muutakin kuin niitä isoja kokoja. Haluaisin olla terve. Haluaisin olla tyytyväinen itseeni ja kerrankin ajatella, että hei, mähän näytän ihan kivalta. Mutta mistä mä aloitan? Mulla on niin paha sokerikoukku menossa.
Kiitos kaikille, jotka luitte tämän.
Kommentit (8)
Kirjoitat rasittavasti. Liikaa pelkkiä päälauseita. Ilman verbiä. Onko itsestäsi tällaista kiva lukea. En usko, että on. Annan silti neuvon. Jätä ne sipsit ja karkit. Et voi laihtua, jos syöt liikaa. Tiedät sen itsekin. Vaikka oletkin lihava. Ja laiska. Etkä edes yritä. Niin.
Päätät vain olla syömättä herkkuja. Sinä ainoastaan voit tehdä sen päätöksen. Vaikeaa aluksi, mutta pysyt päätöksessäsi. Itsellä nyt pari viikkoa uutta elämää takana, karsin turhat syömiset kerralla kaikki pois. kahvin kanssa otan keksi tai pari pala suklaata. Pystyn ottamaan vain pari palaa, kun en anna lupaa enempään. Eilenkin otin saunajuomaksi lasin kokista, mutta vain yhden lasin.
Aloin heti käymään kävelylenkillä, nyt menee melko keveästi 5km. Tänään kävelin 6,5km. Ja käyn salilla pari-kolme kertaa viikossa. Kiloja on lähtenyt 4! Olkoonkin nestettä tai mistä vaan, mutta pois ne on mun painosta silti.
Nyt vaan tsemppaat itseäs, ja mietit omat tavoitteet ja pidät niistä kiinni. Onnea uuteen terveelliseen elämään. :)
Vhh-ruokavalio auttaa pääsemään sokerikoukusta.
Ei tuo herkkumäärä kuulostanut pahalta itseeni verraten :P Mikäli siis viikon ajalta olivat..
Et sä missään sokerikoukussa oo, sähän sanoit itsekin että syöt tunteisiisi. Ei siihen auta sitten mitkään vhh:t, vaan psykiatri.
Sun pitää löytää se syy siihen, että miksi tunnesyöt. Sitten kun syy on selvitetty ja ratkaistu, jää ne ne herkutkin vähemmälle.
Mee lenkille paksukainen! "Syön tunteisiin.." Mitä??? XD
Tapoja on monia, ja mitkä tahansa tavat jotka vähentävät syömiäsi kaloreita laihduttavat. Eri asiat toimii eri ihmisillä. Esim. itselleni olisi ollut kauhistus joku tiukka kuuri, minulle sopi paremmin pienet vähennykset sieltä täältä, ei totaalikieltäymyksiä mistään. Joku taas tarvitsee tiukan kuurin ja esim. totaalisia sokerilakkoja onnistuakseen, koska yritys syödä vaikka suklaata kohtuudella ei vaan onnistu.