Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hengittäminen vaikeaa ffp2-maskilla, sillä suodatinpussilla?

Vierailija
28.08.2021 |

Siis tukalampaa kuim kirurginmaskilla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestäni. Aluksi tuntui raskaalta, mutta nyt en enää edes kiinnitä huomiota. Eilen esim. lähdin töistä, kävelin kauppaan, kävin kaupassa, kävelin matrolle, odotin, olin bussissa, juoksin metrolle, menin metrolla ja kävelin kotiin. En riisunut kertaakaan maskia, koska en viitsinyt, enkä edes metromatkan jälkeen vaan kävelin maski naamalla kotiin, koska en viitsinyt laskea kassia maahan. Eli ei se kovin raskas voi olla, kun en viitsinyt ottaa pois.

Alakoululainen lapsi käyttää myös ffp2:status, eikä aina huomaa riisua sitä heti poistuessaan esim. harrastuksestaa, koska ei kuulemma muista, että hänellä on maski naamalla.

Vierailija
2/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestäni. Aluksi tuntui raskaalta, mutta nyt en enää edes kiinnitä huomiota. Eilen esim. lähdin töistä, kävelin kauppaan, kävin kaupassa, kävelin matrolle, odotin, olin bussissa, juoksin metrolle, menin metrolla ja kävelin kotiin. En riisunut kertaakaan maskia, koska en viitsinyt, enkä edes metromatkan jälkeen vaan kävelin maski naamalla kotiin, koska en viitsinyt laskea kassia maahan. Eli ei se kovin raskas voi olla, kun en viitsinyt ottaa pois.

Alakoululainen lapsi käyttää myös ffp2:status, eikä aina huomaa riisua sitä heti poistuessaan esim. harrastuksestaa, koska ei kuulemma muista, että hänellä on maski naamalla.

Menin siis eka metrolla ja sitten bussilla. Sekoilin muokatessa viestiä, kun eka meinasin selittää reitin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hirveää. Kemikaali haisi ja alkoi ahdistaa. Saisi riittää jo tämä.

Vierailija
4/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä lentokoneella, siksi kysyn, kirurginmaski on jo minusta vähän tukala. Tekisi mieli ostaa ffp2, mutta saanko happea.

Olen joskus käyttänyt raksa-alan ffp2:sta, jossa suodatin. Se oli ihan kamala.

Vierailija
5/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen tehnyt 9kk puhetöitä ffp2 maskissa.

Vierailija
6/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä lentokoneella, siksi kysyn, kirurginmaski on jo minusta vähän tukala. Tekisi mieli ostaa ffp2, mutta saanko happea.

Ota käyttöön jo ennen matkaa, että totut. Mä ilmeisesti hengitin aluksi jotenkin väärin sen kanssa, kun tuntui raskaalta ja päätä alkoi särkemään. Sitten kun käytin pidempään, sitä ei enää huomannut. Oletan, että hengitän vähän syvempään maskin kanssa.

Itsellekin raksan ffp3:t tuntui raskaalta, mutta en ole montaa kertaa käyttänyt, joten en tiedä oliko vaan alkuvaikeutta.

t. 1

Vierailija
7/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirurginmaskikin on tukala, niin luultavasti tunnet tukehtuvasi ffp2 maskin kanssa. Mutta osta yksittäispakattu ja kokeile ensin kauppareissulla, sittenhän sen tiedät. En ainakaan suorilta lähtisi lentokoneeseen ilman että on varalla kirurginmaskeja.

Vierailija
8/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp2 ja ffp3 maskeja saa venttiilillä jossa on aktiivihiilisuodatin (tappaa 99,9 mikrobeista) ja sen läpi on helpompi hengittää. Miinuksena se että se pitää asetella tiiviisti naamaan ja jää hirveät painaumat ja jäljet.

Vierailija
9/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi sen "raksamaskin" kanssa on hengittää, kun siinä on se venttiili. Se vain ei juuri siksi kelpaa "koronamaskiksi", sillä se päästää hengitysilmasi ulos ja suojaa vain sinua ei muita. Eli vielä huonompi on se venttiilitön ffp2 maski.

Vierailija
10/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea hengittää, muulloin kun helteellä.

Vierailija
11/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi sen "raksamaskin" kanssa on hengittää, kun siinä on se venttiili. Se vain ei juuri siksi kelpaa "koronamaskiksi", sillä se päästää hengitysilmasi ulos ja suojaa vain sinua ei muita. Eli vielä huonompi on se venttiilitön ffp2 maski.

Mä koin kyllä alkuun tuon venttiilillisen ffp3:sen suunnilleen yhtä raskaaksi tai raskaammaksi kuin venttiilittömän ffp2:n. Sitten opin uloshengittäessä puhaltamaan venttiliin, joten helpotti. Ilmeisesti kevyesti hengittäessä, kuten istuessa, paine ei ehkä riittänyt avaamaan venttiiliä ainakaan kunnolla. Eli ihan mahdollista, että venttiilistä huolimatta se tuntuu raskaammalta. Raksoillahan nuo päässä tehdään yleensä jotain raskaampaa työtä, jolloin hengitys on väkisinkin syvempää.

Mutta en ole nyt enää kokeillut, kun pitää suojata muita minulta yhtä paljon kuin päinvastoin.

t.1

Vierailija
12/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt joka päivä töissä ffp2 tai ffp3 maskia n. 15 vuotta. Tottumiskysymys.

Vierailija
13/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kellään niin tiivisti naamalla etteikö jostain reunasta falskaisi. Kyllä sieltä korona aerosolit pääsee ilmaan. Kokeilkaapa teipata se koppa tiiviisti reunoja myöten naamaan niin huomaatte että happihan siinä loppuu.

Vierailija
14/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellaankaan ole.

Vierailija
15/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut käyttää ffp2-maskeja. Luulin tukehtuvani sen kanssa. Tavallisten maskien kanssa ei ole mitään ongelmaa.

FFP2-maskin kanssa hengitys oli raskasta. Minulla meni niska ja takaraivo aivan jumiin, tuntui sellaista kihelmöintiä. Jopa korviin sattui ne lenkit. Siirryin suosiolla takaisin tavallisiin maskeihin. 

Vierailija
16/16 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin kaupassa ja oli ffp2. Tukalaa oli, naama oli hiestä märkä maskin kohdalta ja todellakin muistin ottaa maskin heti pois kun pääsin kaupasta. Yleiskunto on minulla huono sairauden vuoksi, jonka vuoksi olen riskiryhmää, ja siksi käytän tuota tukalaa maskia silloin kun on pakko käydä kaupassa. Maski ei varmaan hyväkuntoiselle ole yhtä tukala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan