Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko illalla ystävien seurassa alkoholitonta olutta, vai selitänkö juurta jaksain miksi en halua enää juoda alkoholia?

Vierailija
28.08.2021 |

Olen tehnyt mielessäni päätöksen lopettaa sekä tupakoinnin että alkoholin käytön. Liian kauan olen kohdellut kehoani huonosti ja nyt toivon ettei ole liian myöhäistä parantaa tapoja. En ole tästä kertonut kenellekään koska en jaksa selitellä valintojani. Minut tunnetaan ystäväpiirissä hauskana "bilettäjänä" joka lähtee aina viimeisenä kotiin eikä todellakaan sylje lasiin.

Tänään pitäisi tavata taas ystäviä mökillä. Grillausta, saunomista, viiniä, olutta ja haluan mennä. Onhan he ihania ihmisiä ja tuntenut yli 20 vuotta. Nyt mietin että otanko mukaan alkoholitonta viiniä/olutta niin ettei tule kysymyksiä vai rohkeasti vaan limpparia/vissyä ja selittelen miksi en enää juo.
Tiedän että sieltä tulee painostusta tyyliin "kyl sä nyt yhden voit ottaa" tai "sä juot muutenkin niin vähän ettei tämä nyt haittaa"

Ollaan kaikki fiksuja aikuisia, mutta tässä asiassa tuntuu että joku hiertää jos olenkin yhtäkkiä selvin päin. Olin jokunen vuosi sitten myös yllättäen autolla illanistujaisissamme ja se aiheutti vähän ihmettelyä. Silloin syynä oli lääkekuuri, mut nyt haluaisin laittaa korkin kiinni.

En sano ettekö enää koskaan ottaisi, mut haluan nyt pitkän selvän kauden ja sitten silloin tällöin ihan pieni hiprakka eikä enää ikinä känniä päälle.
Tupakoinnista tuskin tulee sanomista. Olen nyt ollut 8 pv ilman tupakkaa.
Joten menenkö alkoholittomien kanssa vai kerronko päätöksestäni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo nyt kovin pitkä tarina ollut.

Vierailija
2/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano, ettet halua juoda koska pelkäät sen vaarantavan tupakoimattomuutesi.  Sitten kun olet päässyt vähän pitemmälle tuossa projektissa, voit alkaa selittämään tarkemmin valintojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muutama Ginger Ale. Saman väristä. Jos joku kyselee, sano tykkääväsi inkiväärioluesta.

Vierailija
4/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin juomatta ihan jo sen vuoksi että en retkahtaisi uudestaan polttamaan.

Vierailija
5/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet tämän illan raskaana. 

Vierailija
6/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, itse olen pyrkinyt samaan ja sitä saakin aina selitellä. Jotkut tosin uskovat yhdellä sanomalla, alkottomia viinejä, oluita, siidereitä on... niitä mukaan. Ja jos joku tyrkyttää, sanoo vaan että juon näitä omia.

Aito ystävä kunnioittaa toisen valintaa, kyse on kuitenkin terveydestä ja jos on sisäinen halu tuohon muutokseen, pidä siitä itsesi takia kiinni. Monelle olen sanonut suoraan ja osa kyllä ihmettelee, mutta se menee ohi.

Vierailija
7/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko se todella perustella ?

Vierailija
8/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin alkoholittomien juomien kanssa. Jos ne herättävät jotain uteliaisuutta, niin sitten vasta sanoisin, että haluan olla jonkin aikaa raittiina. Ei mitään pitkää selitystä tarvita. 

Vierailija
9/9 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi hankkia aikuisempia tai vähemmän alkolisoituneita kavereita jos tällaista tarvitsee edes miettiä. Juopottelu oli coolia joskus 20 vuotta sitten, nykyään on ihan normaalia olla juomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän