Hese-kohu sai myös Mäkkärin, BK:n ja Subin työntekijät
Kommentit (38)
Olen ollut myös ruuhkaisimpina aikoina, enkä ole huomannut mitään eroa esim. palvelussa. Sellaisen eron olen huomannut esim. yhdessä espanjalaisessa ravintolassa, että siellä yksi romanialainen tyttö hoiti yksinään tuollaisen paikan ja ehti vielä juttelemaan asikkaaiden kanssa, ehkä me suomalaiiset vain ollaan hitaita ja vähän laiskojakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne olot ole juurikaan paremmat s-ryhmän ravintoloissa.
Ainakin ABC-ravintoloissa vaikuttaa ulospäin aika heikolta kyllä....
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut myös ruuhkaisimpina aikoina, enkä ole huomannut mitään eroa esim. palvelussa. Sellaisen eron olen huomannut esim. yhdessä espanjalaisessa ravintolassa, että siellä yksi romanialainen tyttö hoiti yksinään tuollaisen paikan ja ehti vielä juttelemaan asikkaaiden kanssa, ehkä me suomalaiiset vain ollaan hitaita ja vähän laiskojakin.
Ei olla varmaan käyty samoissa paikoissa. Itse törmännyt ruuhkaisempina aikoina siihen, että ainakin puolet pöydistä siivoamatta kun kukaan ei ole ehtinyt sitä tekemään.
Kiinnostaako hinta? Ostatko auvoisana "reilu kauppa"-tuotteen, mutta mielelläsi maksat halpaa hintaa kotimaisesta työstä?
Ei tämä yksin työnantajien homma ole, sinä itse myös vastaat siitä, mitä ostat ja millä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako hinta? Ostatko auvoisana "reilu kauppa"-tuotteen, mutta mielelläsi maksat halpaa hintaa kotimaisesta työstä?
Ei tämä yksin työnantajien homma ole, sinä itse myös vastaat siitä, mitä ostat ja millä hinnalla.
Ei nuo hinnat ole mielestäni mitään kovin halpoja noissa pikaruokapaikoissa... Suhteessa tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo hinnat ole mielestäni mitään kovin halpoja noissa pikaruokapaikoissa... Suhteessa tuotteisiin.
Esim. euron juusto Mäkkärillä jne. Et voi olla noin tietämätön.
Taulukkopalkat koko ravintola-alalla ovat huonot, samoin lisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. euron juusto Mäkkärillä jne. Et voi olla noin tietämätön.
No tuollaiset tarjoukset voivat olla halpoja.
Mutta sitten jos otat hinnaston yläpäästä jotain kunnollista (selection-tuotteita), niin eipäs olekaan enää kovin halpaa.
Heikki Salmela myönsi sentään tv:n alueuutisissa, että ongelmissa täytyy olla jotain totuuspohjaa. Propsit siitä, että ei todellakaan ryhtynyt kiistämään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko kohua, vai onko kyse siitä, että pienet lapsukaisemme eivät saisi olla somessa koko työaikaansa. Poikani oli ko. paikassa jonkin aikaa, enkä kuullut valituksen sanaa, toki olen ohjeistanut, että kun ollaan töissä, niin silloin ollaan töissä.
Ehkä lapsesi ei tunne työlainsäädäntöä. Oletko ohjeistanut tarkastamaan palkkakuitit ja huolehtimaan lakisääteisistä tauoista?
Vierailija kirjoitti:
Heikki Salmela myönsi sentään tv:n alueuutisissa, että ongelmissa täytyy olla jotain totuuspohjaa. Propsit siitä, että ei todellakaan ryhtynyt kiistämään ongelmia.
Kielsi viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta työsuojelupiiri, PAM ja MaRa eivät tee asialle mitään? Korruptiota?
Onko tuo PAM muuten täysin kädetön järjestö?
Mulle on tullut sellainen mielikuva, ettei niistä ole oikeasti paljon mihinkään?
On.
Vierailija kirjoitti:
Heikki pyysi jo anteeksi, pitäisikö nyt vaan lopettaa se itkeminen?..
Ei, koska Heikki on valkoihoinen mies, ja he ovat syypäitä kaikkeen maailman pahaan.
Orjalaivojen terva velvoittaa Heikkiäkin!
Vierailija kirjoitti:
Salmela kiisti ongelmien olemassaolon jokaisessa mediassa, jossa pääsi ääneen. Jopa vähätteli näitä asioiden esiin nostaneita, kuinka ei "tunnista heitä omiksi työntekijöiksi". Salmelan aiemmatkin lausunnot työntekijöistä ovat olleet samassa linjassa. Ainoa syy miksi Salmela ja kumppanit vihdoin alentuivat pahoittelemaan on firman viestintäihmisten paniikki ja markkinoinnin huoli brändin vessasta alas huuhtelusta. Ainoa.
Maailmakuulu M&S aikoinaan joulusesongin aikana 10t työpäiviä, 10 min wc tauolla. Tämä on totuus! Jokainen palvelualla olija tietää kiire aikoina vaaditaan välillä aika mahdottomia. Hyvä jos Hese (ja muut!) korjaa tiannetta. Kuitenkin ihminen selviää paljon pahemmastakin.
Virkistävää, että välillä jonkun muunkin (kuin nimeltä mainitsemattoman...) alan epäkohdat ovat esillä. Koska totta tosiaan muillakin aloilla on todellisia työntekijät uuvuttavia epäkohtia, surkeaa palkkausta, epäreiluja työsopimuksia, epäinhimillisiä työvuoroja, henkilöstöpulaa, kiirettä ja riittämättömyyttä.
Heikille tuli pisnishätä. Muuten, kohta saa piiat runtua kunhan hiukan pöly laskeutuu.
Ainakin ravintola-alan TES on sieltä heikommassa päästä verrattuna muihin esim kaupanalaan. Ei näytä kiinnostusta löytyvän asioiden hoitamiseen.
Ne ravintolat, jotka ei pysty maksamaan kunnon palkkaa työntekijöilleen ja noudattamaan työaika säännöksiä joutavatkin kuolla pois. Ravintoloita on liikaa ihmisten ostovoimaa nähden.