Mitä mieltä FB-päivityksistä?
Mitä mieltä olet siitä, että joku kaverisi päivittää uutisia vain itsestään? Hänellä on siis perhettä mutta hänen päivityksistään harvoin voi lukea mitään mikä koskisi heitä. Sen sijaan hän päivittää jatkuvasti omia saavutuksiaan, kuten esim. matkakuviaan, kavereitaan, itse tehtyjä ruokiaan ja liikuntasuorituksiaan. Onko se teistä outoa? Yhtään kuvaa hänen miehestään eikä lapsistaan löydy kansioista.
Kommentit (15)
Ei kaikki halua laittaa kuvia lapsistaan nettiin. Eikä kaikki lapset halua kuviaan nettiin.
Minusta tuo on ihanaa. Vielä on jäljellä niitä tyyppejä, jotka ovat itsenäisiä omia itseään, aikuisia ihmisiä, joiden fb-profiili on heidän omansa, eikä äidin tai vaimon rooli ole vienyt heiltä itsenäisyyttä ja omaa tahtoa ja omia mielenkiinnon kohteita pois. Nämä ihmiset tajuavat, että a) oma lapsi saa olla sosiaalisessa mediassa itse mukana sitten kuin on tarpeeksi vanha siihen ja b) ettei se lapsen askartelema käsittämättömän ruma paperiankka ole sosiaaliseen mediaan jakamisen arvoinen. Arvostan tätä harvinaista ihmistyyppiä!
Missä ap puhui ettei ko. Ihminen laita lasten kuvia faceen?? Ei missään. Puhui siitä ettei ko. Ihminen KIRJOITA mitään perheestään. Minusta se on outoa. Vaikuttaa aika itsekkäältä ihmiseltä
Tossakin on vähän eroja, tiedän ihmisen jolla on lapsia aiemmasta liitosta ja nyt siis uusi mies. Näistä edellisen liiton lapsista ei ole oikeastaan yhtään kuvia, mutta uudesta tulokkaasta tämän uuden miehen kanssa kuvia tulee jatkuvalla syötöllä. Muut lapset mainitaan ainoastaan jos päivitys liittyy jotenkin myös tähän uuteen mieheen, esim. käyneet kalassa yhdessä tms.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:41"]
Missä ap puhui ettei ko. Ihminen laita lasten kuvia faceen?? Ei missään. Puhui siitä ettei ko. Ihminen KIRJOITA mitään perheestään. Minusta se on outoa. Vaikuttaa aika itsekkäältä ihmiseltä
[/quote]
Luepas aloituksen viimeinen lause.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:41"]Missä ap puhui ettei ko. Ihminen laita lasten kuvia faceen?? Ei missään. Puhui siitä ettei ko. Ihminen KIRJOITA mitään perheestään. Minusta se on outoa. Vaikuttaa aika itsekkäältä ihmiseltä
[/quote]
Jatkan että ohops lukihan tuossa viimeisessä lauseessa...no mutta kuva voi olla sellainen ettei kasvoja näy kunnolla esim. Sivusta hiukset kasvojen edessä jos ei halua laittaa tunnistettavia kuvia lapsistaan nettiin.
Hän on päättänyt antaa muiden pitää yksityisyytensä. He voivat itse päättää mitä jakavat elämästään Facessa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:46"]Hän on päättänyt antaa muiden pitää yksityisyytensä. He voivat itse päättää mitä jakavat elämästään Facessa.
[/quote]
Miten perhe menettää yksityisyytensä jos päivittää että olimme koko perhe risteilyllä oli kivaa tms. ??
Mä olen tuollainen. En kerro mitään lapsistamme, koska he ovat aikuisia, enkä miehestäni, koska hän ei halua esitellä elämäänsä missään nettisivustoilla. Siispä kerron itsestäni.
Ap täällä, kirjoitin itsestäni. En jaa FB:ssä mitään miehestäni tai lapsistani, totta kai he ovat joskus "viitteenä" niissä jutuissa joita olemme tehneet yhdessä. Kuvia en jaa muista kuin itsestäni.
Kysyin tätä siksi, että muutamat lähipiiristäni ovat alkaneet käyttäytyä hieman oudosti. Tuo jonkun yllä olevan kommentti "itsekkäästä" selittäisi kyllä sen. Onneksi kuitenkin näyttää siltä että suurin osa ymmärtää hyvin, miksi postaan vain omia asioitani sekä omia kuviani.
Kiitti kovasti, silmäni aukesivat!
Musta olisi tylsää peittää kuvat tai seinä kavereilta joten pidän sivustoni sellaisena että periaatteessa kuka tahansa voi nähdä kaiken. Ihmisiltä tuntuu usein unohtuvan se, että kun kerran olet ladannut kuvat nettiin niitä ei sieltä pois saa. Jos olet nyt suojannut kuvasi, mitä käy sitten kun joku murtautuu faceen tai joltain kaveriltasi unohtuu tietokone päälle vaikka töissä?
Nojaa, olen neurootikko mutta ainakin jos minulle käy vahinko perheeni ei siitä joudu kärsimään.
Mullakaan ei ole yhtään kuvaa miehestä, lapsesta on muutama jotka näkyvät vain kavereille. Ja kaverilista on karsittu hyvin lyhyeksi juurikin niiden muutaman kuvan vuoksi.
Jospa tuollaisella ihmisellä on facessa esim. pelikavereita ja muita ihmisiä joita ei tunne kunnolla, eikä jaksa tehdä niitä erilaisia ryhmiä joilla määrittelee kuka mitäkin näkee.
Tai on tehnyt ne ryhmät ja sinä et ole siinä sisäpiiriryhmässä, joka näkee kuvat.
Se on sen kaverin profiili ei perheen.