Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huulten kutina ja punoitus

Vierailija
28.09.2014 |

Huuleni ovat kuukauden verran kutisseet ja ihmeellistä pientä ihottumaa tullu huulien ympärillä.Eivät ole rohtuneet,eivätkä halkeile.Käytän huulirasvaa mutta se ei auta.Erikoista että huulia kutittaa...mistähän kysymys?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla vaseliinii. Se on allergia huulirasvalle. Vaseliini auttaa, ei punota eikä kutita.

Vierailija
2/20 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi nuorena ihan samaa kaikkien muiden huulirasvojen paitsi bepanthenin kanssa. Kokeile vaihtaa! Ei ne putkilohuulirasvat edes hoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, etenkin alahuulen reuna on ihan kutiseva ja punoittaa. En kuitenkaan usko sen olevan allergiaa.

Vierailija
4/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutisee siis huulen reunat (iho siinä ympärillä).Punoittaa.

Vierailija
5/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia.

Vierailija
6/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisoitunut käyttämällesi huulirasvalle?

Vierailija
7/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole allerginen.Testannut eri rasvoja ja enkä ole huomannut eroja...

Vierailija
8/20 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä myös sama juttu, huulia kutiaa ja iho huultenaluella punoittaa, välillä helpompaa ja sitten taas paukasee päälle, kiusallista ainakin naisennäkökulmasta, tulee kaikenlaista mieleen..Taidankin varata aijan läkäriin jospa tietäisivät ammattilaisena asiata enemmän.

Vierailija
9/20 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes?

Vierailija
10/20 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaavaa kun olin työpaikassa, jossa on homeongelma.

Vierailija
11/20 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulenympärysihottuma, googleta.

Vierailija
12/20 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suunympärysihottuma, se näyttää siltä, että koko suun ja leuan alue ja sieraintenkin on näppylää täynnä.

Kyllä tässä on kyse ärsytysihottumasta, joka johtuu huulirasvojen ärsyttävistä aineista. Näin kertoo Terveyskirjasto:

"Sekä puikko- että voidemaisissa huulirasvoissa on usein ärsyttäviä aineita, kuten risiiniöljyn johdoksia. Toistuvassa käytössä ne ärsyttävät huulia. Huulet rohtuvat ilman voidetta muutamassa kymmenessä minuutissa niin, että rasvaa on käytettävä jopa kymmeniä kertoja päivässä. Hoitona on kaikkien huulirasvojen käytöstä luopuminen. Tilalle otetaan puhdistettu vaseliini, jota saa käyttää korkeintaan kahdesti vuorokaudessa. Tarvittaessa tulehduksen rauhoittamiseen käytetään hydrokortisonivoidetta korkeintaan viikon ajan yhteen mittaan."

Puhdistettua vaseliinia saa apteekista.

Vierailija
13/20 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko syönyt hyvin maustettua ruokaa, tomaattia tms?

Vierailija
14/20 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuleni ovat kuukauden verran kutisseet ja ihmeellistä pientä ihottumaa tullu huulien ympärillä.Eivät ole rohtuneet,eivätkä halkeile.Käytän huulirasvaa mutta se ei auta.Erikoista että huulia kutittaa...mistähän kysymys?

Vierailija
15/20 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva täällä,todella kiisallinen vaiva.,mikään voide ei ole parantanut

Vierailija
16/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti, paprika, ylimaustettu suolainen ruoka.

Nuo jätän tauolle, kun huulet oireilevat juuri noin kuun sinulla.

Itselläni ei ole allergiaa, mutta huuliongelma on.

Vierailija
17/20 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi huulenympärysihottumaan voide. CERADERM.....minulle auttoi.

Vierailija
18/20 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt jotain, mikä ei sinulle sovi.

Vierailija
19/20 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla turpoaa huulet ja niitä kutittaa. Ei sovi huulirasvat, huulipunat eikä viini.  Ruuista en osaa tarkalleen sanoa, mutta välillä tuntuu, että tomaatti eikä paprika eivät sovi. Bepanthenilla on menty.

Vierailija
20/20 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mut jos jollekin apua tästä. Itsellä ilmeni usean kuukauden ajan samankaltaista oireilua: kutinaa, punotusta ja jopa rohtumistakin. Ensin luulin, että johtuu tomaatista, mut sitten karsiessani ruoka-aineita ilmeni, että kaikki maitotuotteet aiheuttaa. Pahin on juusto ja kerma. Rohtuminen näkyy yleensä aina seuraavana päivänä ja kestää pari kolme päivää. Mulle ei oikeastaan koskaan oo maitotuotteet sopinut, tulee vatsavaivoja. Nyt kun oon karsinut noita maitotuotteita niin huulet ei ole reagoinut ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän