Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiassa käyneet

Vierailija
28.09.2014 |

Hei te jotka käytte tai olette käyneet jonkin sortin terapiassa.Millanen olo teillä on aina terapiakäynnin jälkeen.Mä oon käyny nyt puoli vuotta ja viime aikoina oon ollu ihan rikki terapian jälkeen monta päivää.Terapeuttini iskee selvästi tahallaan puukon sinne minne eniten sattuu enkä tiedä onko tämä enää tarkoituksenmukaista.Olis kiva kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä menee rikki vaikkei terapeutti iskisikään. Kuitenkin jos koet että tahalleen tekee, niin lienee kyse ammattitaidottomuudesta. Ensin terapiassa menee palasiksi ja jossain vaihessa voi alkaa koota itseään uudeksi ehommaksi ihmiseksi. Rankkaa aikaa se oli minulle ainakin. Mutta kyllä se kannattaa silti, kun lopputulos on parempi minä ja helpompi elämä.

Vierailija
2/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapiassa (kognitiivinen yksilöterapia) runsaat neljä vuotta 2 x/ vko. 

Olo istunnon jälkeen vaihteli. Joskus oli voimakas, joskus neutraali, joskus ahdistunut olo. Prosessissa oli erilaisia kausia. Terapeutin tehtävä on hoitaa potilasta, ei seurustella, viihdyttää, paijata. 

Kokemukseni oli se, ettei terapiaan mennä suorittamaan ja kuittaamaan jotakin, joka sitten unohdetaan kunnes taas on seuraava sessio. Se on kovaa työtä ja iso osa työtä tapahtuu istuntojen välissä kun potilas käsittelee asioita tykönään. 

Monet puhuvat siitä miten pitäisi päästä "juttelemaan ammattiauttajan kanssa". Terapia ei ole juttelua, vaan sairauden hoitoa.

Paranin masennuksestani ja olen terapeutilleni varmaan ikuisesti kiitollinen, ehkä eniten niistä kaikkein vaikeimmista hetkistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee huono olo joitain päiviä sen jälkeen mut ei heti. Pelkään myös olevani koukussa siihen.

Vierailija
4/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli vaihe, että tuli todella paha olo joka kerta, mutta se helpotti jossain vaiheessa.

Mutta jos tuntuu siltä, että terapeutti tekisi tuon tahallaan, niin ota asia puheeksi, jotta niitä asioita käsiteltäisiin hitaammin ja pienempinä palasina. Ideana ei kuitenkaan ole ylittää sinun kantokykyäsi.

Vierailija
5/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapeutti oppii näkemään mikä on asiakkaan sietokyky ja käsitellä asioita asiakkaan tahdissa,ei terapeutin tahdissa.Eli ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
6/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy aina miettiä mitä teen terapian jälkeen, kun voi olla paha olla. Yhteen aikaan ostin lohturuokaa joka kerta tapaamiskerran jälkeen, onneksi tajusin siihen puuttua. 

Vierailija
7/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suuntaus?

Vierailija
8/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terapeuttia.

Vierailija
9/9 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!Tätä ajattelinkin.Olen mennyt jotenkin niin lukkoon etten halua puhua hänelle enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi