miksi jään usein sivuun sosiaalisissa tilanteissa?
Nimenomaan silloin kun on isompi porukka koolla. Usein on yksi tai kaksi hlöä jotka ovat suuna päänä ja muut keskustelevat heidän kanssaan.
Minä jään sivuun.
Vaikka on tietty joku muukin joka voi jäädä sivuun.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:23"]Mullekin käy samoin. Aina.
[/quote]
Saatan hetkittäin onnistua vaihtamaan jonkun sanan jonkun kanssa, sitten tulee siihen väliin se ihminen joka vie kaiken huomion.
Ja jään sivuun.
Ja ei ole väliä vaikka juttu jää kesken.
Se väliintulija vie huomion.
Ap.
Tuttu juttu. Siksi välttelee isoja jengiä. Yritänhakeutua pienempiin seurueisiin
Sano sille että älä keskeytä.
No ei vaan..Mulla on eräässä tuttavapiirissä sellainen päällepäsmäri myös.. Hallitsee aina keskustelua ja tuntuu että vie musta kaiken energian. Aina kuunnellaan juttuja hänen suhteestaan, hänen exästään, hänen vanhemmistaan ja hovi nyökyttelee ympärillä.
Muistan yhden kerran että olin keskipisteenä vähän aikaa, onnistuin siis sen kolmeminuuttisen ajan.
Kaikki seurueessa katsoivat minua ja huomio oli positiivista.
Ap.
Miksi ette lähde pois ja jätä suuna päänä olevia yksin?
Lapsekasta menoa vanhuuteen asti.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:29"]Miksi ette lähde pois ja jätä suuna päänä olevia yksin?
Lapsekasta menoa vanhuuteen asti.
[/quote]
En voi lähteä jos on ryhmä jossa on pakko olla!
Lapsellista juosta ulos.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:29"]Miksi ette lähde pois ja jätä suuna päänä olevia yksin? Lapsekasta menoa vanhuuteen asti. [/quote] En voi lähteä jos on ryhmä jossa on pakko olla! Lapsellista juosta ulos.
[/quote]
Kaikkea ei tarvitse silti kuunnella. Lapsekkuuskin on usein suuna päänä olevien määrittämää.
Ihmiset, jotka dominoivat keskustelutilanteissa eivätkä anna muille puhujille tilaa ovat äärimmäisen paskamaisia. Inhoan ylikaiken sitä, että keskeytetään ja marmatetaan päälle. Hyväksi haastajaksi nousee se, että kun sanot mitä tahansa niin aina tulee vastaan: "joo, MUTTA..........." aina on se mutta ja tulee jtn omaa settiä sieltä taas päälle. Mielipiteitä saa olla ja pitääkin olla, mutta kun aina, ihan aina, heivataan se toisen juttu maton alle ja nostetaan oma juttu esille, ollaan parempia. Yleensä tuollaiset dominoivat keskustelijat ovatkin sellaisissa piireissä, joita pystyy dominoimaan ja hallitsemaan. Mikäli olisi joku yhtä vahva niin helposti oltaisiin napit vastakkain. Mutta tuollaisia ihmisiä pitää osata käsitellä, antaa olla tai pitää itse puolensa, sivistyneellä tavalla. Jossain vaiheessa jos on aina hiljaa ja antaa toisen vain dominoida kerta toisensa jälkeen, se ei ensinnäkään ole oikeaa ystävyyttä ja monessa tapauksessa tuollainen purkautuu jossain vaiheessa sitten niin pahasti tämän hiljaisen puolelta, että siinä menee varmasti välit lopullisesti kun huudetaan kaiken hiljaisuuden edeltä. Koska jos tuollainen häiritsee, niin kyllä se joskus purkautuu. Tulkaa itsekin kuulluiksi.
Näin. Puhuttiin ryhmästä jossa on oltava, joten kaikilla puheoikeus.
Vapaaehtoisesti en menisi sellaista tapaamaan jolle olen "ulkojäsen".
Aina ryhmään sattuu yksi joka vie kaiken tilan ja ajan. Kerran yhdellä kurssilla oli nainen joka puhui ja puhui kun piti aloittaa asioiden käsittely.
Ohjaajat eivät saaneet naista kuriin.
Kun kysyttiin miten nukuit, tämä jaaritteli tunnin puhuen koko elämänkaarensa läpi!
No sitten tulikin jo kahvitauko heti perään. .
Minä olen samanlainen. Vaikka yrittäisin sanoa jotain, aina on joku joka alkaa vaan puhua päälle. Olisi kiva kuulla joltain päällepuhujalta selitystä, miksi näin tekevät.