Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri ei usko hajuyliherkkyyteeni vaan väittää että oireet on kuviteltuja!

Vierailija
27.08.2021 |

Kävin työterveydessä psykiatrilla ahdistuksen vuoksi ja kerroin että saan migreenejä jos esimerkiksi joudun työskentelemään tiiviisti/lähekkäin ihmisen kanssa joka käyttää hajusteita. Luulin että tämä hajusteherkkyys olisi jo todistettu tieteellisestikin ja aivan selvä, tunnistettu ongelma, mutta tämä psykiatri sai minut tuntemaan oloni tyhmäksi/hulluksi kertomalla että kuvittelen oireet, että mieleni tekee vain minulle temput. Sain masennuslääkettä ja kehoituksen miettiä, voisiko terapia auttaa minua.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteen sivuoireita.

Vierailija
22/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkettä sait ja millä annoksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperosmia.

https://www.healthline.com/health/hyperosmia#causes

On olemassaoleva sairauden oire, eri voi liittyä moneenkin sairauteen migreenistä, autoimmuunisairauksiin.

Lisäksi pitäisi psykatrin lääkärinkoulutuksen saaneena tietää että EU:ssa on määrätty että tietyt hajusteaineet pitää erikseen merkitä kosmetiikan ja hajustettujen tuotteiden ainesosaluetteloon, koska ne ovat niin allergisoivia ja ärsyttäviä.

https://www.allergia.fi/allergia/allergiset-iho-oireet/hajusteallergia/…

Vierailija
24/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tiedän tunteen. Mulla joistain hajusteista turpoaa maha ja limakalvot ja alkaa oksettamaan. Menee ohi jossain kohtaa kärvisteltyä, yleensä aivastelemalla vartin putkeen.

Vierailija
25/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hajuyliherkät migreenikot ovat luulotautisia. Fakta.

Vierailija
26/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hajuyliherkkyyttä, kun astma on hoitotasapainossa sekä aina siinä vaiheessa kiertoa, kun estrogeeniä erittyy eniten.

Sinuna valittaisin ja toimittaisin asiasta virallista, luotettavaa tietoa itse psykiatrille.

Vierailija
27/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HoitoEPÄtasapainossa, argh, tietenkin.

Vierailija
28/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty olee samassa huoneessa Valion mustikkajogurtin kanssa.

Enkä ole hullu 🤪

Vierailija
29/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mä olen herkkä "melulle" joten en yhtään epäile sanaasi, enkä voi käyttää vaatteissa huuhteluainetta. Tosin mt-diagnooseja löytyy myös. Migreeni herättää kysymyksiä, onko aivosähkökäyrä tehty.

Ei ole tehty. Sain diagnoosin parikymppisenä kunhakeuduin päivystykseen migreenissä pari kertaa.

Aivosähkökäyrä?

Vierailija
30/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien työterveydessä on ollut psykiatreja?

No kyllä jos on työterveyshuolto, se kattaa myös psyykkiset palvelut. 

Vierailija
31/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee valitus, että et usko psykiatrin pätevyyteen, vaan taitaa olla pätevyys kuviteltu. Psykiatri voisi puolestaan miettiä, voisiko kouluttautuminen auttaa häntä pitämään työnsä...

Kauhee ajatus, että joku elämälle ja kaikelle herkkä mistään tietämätön vois vaikuttaa vuosia lääketieteellisessä opiskelleen lääkärin työpaikkaan ja koko uraan. Onneksi niin ei ole.

Vierailija
32/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös hajusteyliherkkyys. Vuosiin en ole käyttänyt mitään hajustettua tuotetta. Erikoisinta oli, kun aloitin uudessa työpaikassa, ja eräs samasta vaivasta kärsivä kertoi saavansa oireita minun hajusteistani. Siinä kohtaa oli pakko todeta, että nyt ollaan oikeasti luulosairaan äärellä.

Vierailija
33/33 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteen sivuoireita.

Totta! Rokotteen tai sairastetun taudin. Itsellä molmmat, joiden jälkeen hajuaisti varmaan herkentyi 100-kertaisesti. Kaikki hajut haisevat todella voimakkailta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän