Mistäköhän johtuu, että lapsuudenperheessäni ei ikinä ollut kenelläkään mitään vatsatauteja?
Päiväkoti- ja koulukavereita kun muistelen, niin monilla tuntui olevan aika useinkin ja niin että koko perhe sairastui.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Siitä että ette saaneet tartuntaa.
No tuohan nyt on päivänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Pesitte käsiä?
Eivätkö nuo muut sitten pesseet?
Onko ap käynyt terveystiedon tunnilla?
Minulla sama tilanne. Meitä viisi, enkä ennen aikuisikää ja nettiä edes tiennyt, että jotain vatsatauteja on olemassa, saati että ne olisivat yleisiä. Yli kolmikymppisenä sain ekan ja ainoan vatsataudin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap käynyt terveystiedon tunnilla?
No en tietenkään ole
Kiinnostais kyllä tietää mikä näitä vatsatauteja oikein aiheuttaa. Olen itse jo yli nelikymppinen ja muistan olleeni vatsataudissa kerran.
Kaverini lapsineen oli ennen koronaa hyvin usein vatsataudissa.
Ihmisten suolistofloora on rappeutunut teollisen ruuan myötä. Ei 80-luvulla mitään terveystietoa ollut koulussa, ei edes 90-luvulla.
Itselläni on geeni, joka ehkäisee noroviruksen saamista. Ehkä teilläkin on se suvussa?
En minäkään ole ollut koskaan vatsataudissa. Eikä vanhempanikaan.
Kaverin perheessä oli useinkin ja kaverini ihmetteli, kun en tiennyt, miten kamalaa on yrjötä kun ei tule mitään.
Serkun perheessä on vatsatauti usein. He kyllä jättävät ruuat pöytään aika pitkäksi aikaa, joten luulen sen johtuvan siitä. Muutenkin vähän epähygieninen meininki.
Siitä että ette saaneet tartuntaa.