Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivittäinen Alkossa käynti

Matti (mut ei oo Teppoa)
27.08.2021 |

Heippa. Sellaista pohdin että miten te muut olette järjestäneet päivittäisen Alkossa käynnin etenkin pienemmillä paikkakunnilla?

Omalla asuinalueella ei ole kuin kaksi Alkoa, joten käyn niissä vuoronperään kun ei kehtaa samassa käydä joka päivä. En myöskään halua ostaa isoja määriä kerralla ettei tulisi kuvaa henkilökunnalle että juomisen kanssa olisi jotain ongelmaa. Kolmanneksi lähin Alko on varmaan 5km päässä ja se on vähän turhan kaukana.

Miten te muut olette tämän järjestäneet? Onko esim. Laivalla käynti järkevää kerran viikossa? Tai pystyykö ryhmässä jotenkin paremmin näitä junailemaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pienellä paikkakunnalla, mutta jos asuisin, ostaisin kerralla kunnon määrän enkä juoksisi Alkossa joka arkipäivä. Niin teen täällä isommassakin paikassa.

Vierailija
2/15 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kehtaa ostaa viinaa, pitää olla juomatta viinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Niilolta vinkin ja nyt kotonani on alko-ovi.

Vierailija
4/15 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt pitäis tässä taas käydä se päivittäinen reissu tekemässä. Luulen että käyn siellä “kolmannessa” paikassa tänään. Aurinkokin luvattu joten ei haittaa käydä ulkoilemassa samalla.

Yrittelin eilen tätä kimuranttia ongelmaa googletella ja huomasin että Alkoahan voi myös tilata kotiin. En saanut kuitenkaan selvyyttä että miten se toimii, eli pitääkö tehdä tullauksia ja tuodaanko juomat ihan oven taakse vai pitääkö mennä postiin? Tästä kellään kokemuksia? Joku semmoinen wolthan tuo ruokaa ovelle, mutta saako ne tuoda myös väkeviä? Hauskaa päivää kaikille!!

Vierailija
5/15 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, mutta ole ilolla alkoholisti. Mitäs se muille kuuluu.

Vierailija
6/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole poro. Eilen kävin taas sit noutamassa ja melkein kaikki meni illan mittaan. Tänään en tiedä mitä tekisin.. olisipa jo maanantai ..

Vierailija
7/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Matti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole poro. Eilen kävin taas sit noutamassa ja melkein kaikki meni illan mittaan. Tänään en tiedä mitä tekisin.. olisipa jo maanantai ..

Äläpä suotta huoli, kyllä ne on jo joka toinen päivä -käynneistä tajunnut mikä on homman nimi😌 ja naamastakin tuo näkyy.. mut älä huoli, et ole ainut vakinaama ja suurkuluttajat muutenkin käyttää suurimman osan.

Vierailija
8/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Saksasta lavallinen. Toimitetaan ovellesi.

Vierailija
9/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa iso satsi ulkomailta, niin säästyt ravaamiselta.

Vierailija
10/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen taksikierros. Tilaa taksi ja sitten kierrätte kerralla kaikki alkot sadan kilometrin säteellä. Pieni hinta hyödystä ;)

Vierailija
11/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan saksasta, hinnat on kolmasosa alkon hinnoista, yhden laatikon rahti maksaa 29€. Laatikko tulee mulle lähipostiin, siitä ei näe ulospäin että sisältää mun viinit ja muutaman vodkapullon.

Reilu viikko menee tilauksesta niin laatikko on jo täällä. En ole alkossa käynyt enää pariin vuoteen.

Vierailija
12/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut alkossa käytyä ainakaan 15 vuoteen, enkä laivallakaan käy, joten eipä ole tarvinut miettiä tollasia asioita

Vierailija
13/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan saksasta, hinnat on kolmasosa alkon hinnoista, yhden laatikon rahti maksaa 29€. Laatikko tulee mulle lähipostiin, siitä ei näe ulospäin että sisältää mun viinit ja muutaman vodkapullon.

Reilu viikko menee tilauksesta niin laatikko on jo täällä. En ole alkossa käynyt enää pariin vuoteen.

Voi niitä aikoja, kun Gourmondosta sai postikuluissa paljousalennuksen. Yli 150 euron tilauksessa postikulut vain kympin ja siihen päälle vielä kympin tarjouskupongin seuraavaan kertaan.

Vierailija
14/15 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta, ellet murtaudu sunnuntaisin sinne

Vierailija
15/15 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tietenkään voi sunnuntaisin käydä. Päätin kuitenkin kokeilla jotain uutta kun täällä jotku vähän vinoili tästä aiheesta.

Olin kokonaan juomatta tämän viikon ti-to. Perjantaina ajattelin sit taas käydä lempi kaupassani ja ennenkuin huomasinkaan olin ostanut niin paljon että sitä riittää vielä huomiseksikin, eli tänään lauantaina ei ole ollut tarvetta käydä.

Toisaalta huomasin että nämä 3 Alkotonta päivää (en siis myöskään juonut mitään) meni itse asiassa ihan kivasti. Luulen että tilannetta auttoi että tiedän että tarpeen vaatiessa voin käydä hakemassa janojuomaa jos sille päälle tulee.

Luulen että kokeilen samaa myös ensi viikolla. Säästyyhän siinä myös vähän rahaakin.

Mielenkiintoista!