Hämmästyttää ihmisten lukutaidottomuus.
Esim. laitan ilmoituksen, jossa annetaan ilmaiseksi 3 tuotetta, kaikki kerralla, ei varauksia, ekalle hakijalle.
Sitten tulee vastauksia 'varaan kuvassa vasemmanpuoleisen'. Siis ihmiset ei osaa lukea yhden rivin juttua ja ymmärtämään sitä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta monet ihmiset ovat niin alistuvia, että saattavat suostuakin. Koulussa jo lapsena sain ja aikuisena sitten monissa muissa paikoissa saan hyvinkäyttäytyvänä paljon etuoikeuksia, jotka olivat yleisesti kiellettyjä asioita, koska ymmärsin vain pyytää ja käyttäytyä muuten hyvin.
Toivottavasti tiedät olevasi psykopaatti.
Millä perusteella tuo on psykopaatti? Sehän trollaa. Oletko homo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua ymmärtää ja yrittävät kepillä jäätä.
Tuskinpa sentään. Lukutaito on ihan oikeasti katoamassa.
Mulla oli torilla ilmoitus tavaroista ja otin niistä kuvan, kun ne oli pöydällä. Ilmoituksessa luki roinat eriteltynä vasemmalta oikealle. Seitsemän yhteydenottoa koski pöytää.
Herrantähdensentään kukamuka jaksaa lukea jotain koko ilmoitusta, kuka muka välittää mitä siinä tasantarkkaan sanotaan, kukamuka välittää jostain sanoista ja kielloista ja ehdoista ja blaablaablaa. Ketä muka tippaakaan kiinnostaa mitä se ilmoittaja on siinä ilmoituksessa ilmoittanut?
Jos näen ilmoituksen missä on kuva ja kuvassa on kiva tavara niin tietysti minä heti lähetän viestin "Haluan varata vasemmanpuoleisen tavaran!"
Niin. Niinhän varaus toimii. Minä varaan sen. Jos en myöhemmin haluakaan sitä niin sitten en vain hanki sitä. Ei varaamalla menetä mitään. Aina kannattaa äkkiä heti nopeasti varata ennenkuin joku muu varaa. Varaa itselleen heti ettei jää ilman. Muuten joku muu vie.
Näet jotain kivaa - varaa se! Ilmoituksen voi lukea joskus myöhemminkin, paitsi että ihan turha sitä on lukea koskaan kuiteskaan.
Yhden rivin ilmoitusta ei jaksa lukea, mutta tällaisen jaksaa kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua ymmärtää ja yrittävät kepillä jäätä.
Tuskinpa sentään. Lukutaito on ihan oikeasti katoamassa.
Mulla oli torilla ilmoitus tavaroista ja otin niistä kuvan, kun ne oli pöydällä. Ilmoituksessa luki roinat eriteltynä vasemmalta oikealle. Seitsemän yhteydenottoa koski pöytää.
Herrantähdensentään kukamuka jaksaa lukea jotain koko ilmoitusta, kuka muka välittää mitä siinä tasantarkkaan sanotaan, kukamuka välittää jostain sanoista ja kielloista ja ehdoista ja blaablaablaa. Ketä muka tippaakaan kiinnostaa mitä se ilmoittaja on siinä ilmoituksessa ilmoittanut?
Jos näen ilmoituksen missä on kuva ja kuvassa on kiva tavara niin tietysti minä heti lähetän viestin "Haluan varata vasemmanpuoleisen tavaran!"
Niin. Niinhän varaus toimii. Minä varaan sen. Jos en myöhemmin haluakaan sitä niin sitten en vain hanki sitä. Ei varaamalla menetä mitään. Aina kannattaa äkkiä heti nopeasti varata ennenkuin joku muu varaa. Varaa itselleen heti ettei jää ilman. Muuten joku muu vie.
Näet jotain kivaa - varaa se! Ilmoituksen voi lukea joskus myöhemminkin, paitsi että ihan turha sitä on lukea koskaan kuiteskaan.
Yhden rivin ilmoitusta ei jaksa lukea, mutta tällaisen jaksaa kirjoittaa?
Herrantähdensentään kukamuka jaksaa lukea tai kuunnella toisen ihmisen juttuja muutamaa sekuntia kauempaa? Mutta omia juttuja jaksaa itse kyllä paasata ja saarnata vaikka tuntikausia! Kyllä aina voi kirjoittaa lisää ja puhua ja huutaa ja kertoa, kyllä aina löytyy lisää kerrottavaa, kannattaa puhua suunsa puhtaaksi, kaikki mitä ikinä tahtoo suustaan ulos päästää niin senhän päästää kuuluville suureen ääneen, kyllä vaan, niin sitä kuuluu ilmaista itseään, ei pidä olla mikään hiljainen hissukka, kyllä ihmisestä pitää ääntä lähteä, paljon ääntä, täytyy pitää suurta ääntä itsestään,...
Ettäs tiedät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta monet ihmiset ovat niin alistuvia, että saattavat suostuakin. Koulussa jo lapsena sain ja aikuisena sitten monissa muissa paikoissa saan hyvinkäyttäytyvänä paljon etuoikeuksia, jotka olivat yleisesti kiellettyjä asioita, koska ymmärsin vain pyytää ja käyttäytyä muuten hyvin.
Toivottavasti tiedät olevasi psykopaatti.
No ei se nyt mitään psykopaattia minusta tee. Suomalaiset nyt vain lukevat ohjeita ja sääntöjä kuin piru Raamattua. Mitä jos kukaan ei haluaisikaan kaikkia tavaroita? Eikö silloin olisi ihan mukavaa päästä edes yhdestä eroon?
Ei. Ennemmin vien kaikki kerralla roskiin, kuin sovin noutoajan yhdelle tavaralle, jonka noutaja ei ehkä muistakaan tulla tai peruu tai mitä vaan säätää. Ja sitten lisäksi vien loput roskiin.
No ei se nyt mitään psykopaattia minusta tee. Suomalaiset nyt vain lukevat ohjeita ja sääntöjä kuin piru Raamattua. Mitä jos kukaan ei haluaisikaan kaikkia tavaroita? Eikö silloin olisi ihan mukavaa päästä edes yhdestä eroon?