Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fimea: alle 0,00002 %:lla 12-17-v. koronarokotetuista vakavia haittavaikutuksia

Vierailija
27.08.2021 |

Kansankielellä vähemmän kuin yksi sadastatuhannesta päätyy sairaalahoitoon. Ja vertailun vuoksi: riski kuolla liikenneonnettomuudessa on tähän verrattuna yli kaksinkertainen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Se rokote otetaan.

Vierailija
2/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, oli turhaa hysterisointia taas, kun ihan kouluillekin rokotusvastustajat änkesivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota edelleenkään

Ja kylläpä muuten otat. Mielipiteelläsi ei ole väliä.

Vierailija
4/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vanhuksilla? Pari mun tuttua vanhusta joutunu sairaalaan rokotteen jälkeen.

"Hups, se kuoli, mutta ei ollu rokotteesta."

Vierailija
5/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monellako on tullut vakava tauti jos ei rokotettu ? Muuten on aika turha vertaisarvo...

Vierailija
6/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo luku ensimmäinen piikin jälkeen ?

Vierailija
7/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan piikin jälkeen ja erittäin lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna. Promilletkin on ihan oikeita ihmisiä ja jonkun lapsia. Olisko sun suhtautuminen yhtä välinpitämätöntä, jos kyseessä olisi oma lapsesi?

Vierailija
8/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä vanhuksilla? Pari mun tuttua vanhusta joutunu sairaalaan rokotteen jälkeen.

Ehkä kuitenkin mieluummin vanhus sairaalaan rokotteesta kuin arkkuun ilman rokotetta.

Vierailija
9/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kaikista rokotteen saajista vakavaa haittavaikutusta on 0,003306 %:lla.

Ja rokotteita on annettu yhteensä n. 6,6 miljoonaa.

Vierailija
10/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan piikin jälkeen ja erittäin lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna. Promilletkin on ihan oikeita ihmisiä ja jonkun lapsia. Olisko sun suhtautuminen yhtä välinpitämätöntä, jos kyseessä olisi oma lapsesi?

Niin, sehän voisi olla minun lapseni. Parempi siis pitää lapset kotona neljän seinän sisällä aina kuin mahdollista, etteivät vain kuole liikenneonnettomuudessa. Paitsi että eihän se auta: erilaisia onnettomuuksia kun tapahtuu eniten nimenomaan kotona.

Mitäs siis jos opettelisi suhteuttamaan erilaiset elämän riskit niiden todennäköisyyteen? Mitä koronaan tulee, sairaalaan joutuu todennäköisemmin virustartunnan kuin rokotteen haittavaikutusten vuoksi. Tämä hyvin simppeli fakta tekee rokotteenottamispäätöksestä paljon helpomman.

Vierailija
11/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tämä on lähde vaikka AP:lta puuttuikin

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008219362.html

Kerrankin ihan hyvä kooste.

Vierailija
12/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa epäillään Modernan hyllytetyssä rokote-erässä olleen metallijauhetta, raportoi Japanin yleisradioyhtiö NHK.  Japani on vetänyt pois käytöstä 1,63 miljoonaa Modernan rokotetta kontaminaatioriskin takia. 

https://www.jpost.com/breaking-news/metallic-powder-suspected-in-japans…;

Vierailija
13/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän voisi olla minun lapseni. Parempi siis pitää lapset kotona neljän seinän sisällä aina kuin mahdollista, etteivät vain kuole liikenneonnettomuudessa. Paitsi että eihän se auta: erilaisia onnettomuuksia kun tapahtuu eniten nimenomaan kotona.

Mitäs siis jos opettelisi suhteuttamaan erilaiset elämän riskit niiden todennäköisyyteen? Mitä koronaan tulee, sairaalaan joutuu todennäköisemmin virustartunnan kuin rokotteen haittavaikutusten vuoksi. Tämä hyvin simppeli fakta tekee rokotteenottamispäätöksestä paljon helpomman.

Sitähän tässä yritetään suhteuttaa. Vasta kun aletaan enemmissä määrin antamaan toista rokotetta 12-17 vuotiaille niin nähdään. Kukaan ei vielä tiedä onko sairaalahoitoa vaativa luku pienempi kummassa tapauksessa.

Vierailija
14/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hyvä matikassa.

Laske montako % on kuollut koronaan suomen 5,6milj. ihmisestä.

Vierailija
15/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jankuttaja on mies, osaa kaksi lausetta

Ja jakautunut persoona kun vastailee omiin viesteihin.

Vierailija
16/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan vielä muutama vuosi niin voidaan saada varmuus.

Vierailija
17/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hyvä matikassa.

Laske montako % on kuollut koronaan suomen 5,6milj. ihmisestä.

Ainakaan yhdenkään alle 20-vuotiaan ei ole raportoitu kuolleen koronaan. Eli jos yksikin nuori kuolee rokotehaittoihin Suomessa, haitat ovat ylittäneet hyödyt. 

Vierailija
18/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti rokote ei suojaa miltään muulta kuin koronalta. Useimmat meistä kuolevat vanhuksina, kaikki paitsi ne, jotka ovat kuolleet jo aiemmin.

Vierailija
19/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä rokotteesta ei ole kenelläkään mitään pitkän aikavälin tietoa, ja nämä lapset saavat tehdä päätöksen itse,

Juuri sen vuoksi onkin paras että he saavat tehdä päätöksen itse. He ovat se jota asia koskee ja joiden on elettävä loppuelämä päätöksen kanssa.

Vierailija
20/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä rokotteesta ei ole kenelläkään mitään pitkän aikavälin tietoa, ja nämä lapset saavat tehdä päätöksen itse,

Juuri sen vuoksi onkin paras että he saavat tehdä päätöksen itse. He ovat se jota asia koskee ja joiden on elettävä loppuelämä päätöksen kanssa.

Eettisesti tämä on hyvin arveluttavaa, sillä heille ei ole annettu tämän päätöksen tekemiseen riiittävästi tietoa, ja vaikka olisikin, kuinka moni 12-vuotias sen ymmärtää?

Toiseksi 12-vuotiaan käsityskyky ei ole oikeustoimikelpoisen ihmisen tasolla kehitysvaiheen vuoksi. Hän on vastuussa loppuelämänsä koskevasta päätöksestään, jonka tekemiseen hänellä ei ole riittävästi resursseja. Tämä on sama kuin lapsen psyykkinen heitteillejättö, tällaisen toiminnan salliminen on rikollista toimintaa.