Minkä ammatin halusit alle 15-vuotiaana ja mikä sinusta tuli?
Kommentit (24)
Alle 15 vuotiaana halusin olla kaikkea Batmanista Rekkauskiin ja salaiseen agenttiin. Minusta tuli insinööri. Näin jälkeenpäin ajalteltuna parempi näin.
Pikku tyttönä haave ammatti maitokaupan myyjä🤗
Tulikin pankkitoimihenkilö.
Halusin maatilan emännäksi (kaupunkilaistyttönä), sitten se haave unohtui. Mutta minusta tuli se kuitenkin myöhemmin. Ja olen erittäin tyytyväinen.
Rakennuspiirtäjä suunnittelija arkkitehti kaivertaja ja taiteilija moniosaaja tuli ammatti hoitotyössä paikkaamassa itseään ampuneita. Välissä oli väkivalta kokemus koulussa mikä vaikutti. Jo ihan lapsena piirrettiin taloja ja suunniteltiin niitä. Harppi ja kynä mitta. Samoin kävi harrastusten kanssa sitä ei tullut mitä halusi kuten miekkailu. Tuli muita.
Minusta piti tulla kampaaja. Monen sattumuksen vuoksi puhuin oppilaitoksen rehtorin antamaan paikkani sisarelleni, se tehtiin ja hän on tehnyt kampaajan töitä läpi elämänsä.
Minusta tuli värikkään urapolun jälkeen hallinnollinen isännöitsijä, näitä hommia olen tehnyt jo pii...iitkään.
Jokainen päivä on takuulla erilainen. Työ ja tekeminen sopii minulle. Oikein hyvä näin vaikka maalaistalon tyttärenä en 15-vuotiaana osannut edes kuvitella mikä on isännöitsijä.
Halusin orkesterimuusikoksi sinfoniaorkesteriin, päädyin tilitoimistoon johtotehtäviin. Olen oikein tyytyväinen vaikkei haave toteutunutkaan, musiikkia voi onneksi harrastaa myös aikuisena.
Luokanopettajaksi halusin, työskentelen nykyään IT-alalla, tarkemmin business intelligencn parissa.
Minusta piti tulla englannin kielen kääntäjä.
Tulikin tavallinen konttorirotta.
Maalarimestari, tänä päivänä olen yhtä näyttöä vaille valmis maalarimestari.
Piti tulla kirurgi.
Hups,tulikin lakimies.
Haaveena lentäjä ja asianajaja, tuli psykologi. Erittäin tyytyväinen tähän.
Halusin opettajaksi, kun tykkäsin olla koulussa ja auttaa kavereita lukemaan kokeisiin. Nyt opiskelen oikeustieteellisessä.
Halusin kampaajaksi. Olin koulukiusattu, itsetunto oli pohjamudissa ja olin sitä mieltä, että en ole tarpeeksi lahjakas. Päädyin opiskelemaan sisustusarkkitehdiksi.
Eläintenhoitajaksi haaveilin pääseväni. Hieman nuorempana mielessä oli myös papin tai kirjailijan ura.
Opiskelin insinööriksi (amk) ja työllistyin laborantin tehtäviin, ainakin toistaseksi. Ihan hauska käänne siihen, etten lukioiässä pitänyt kemiasta ja fysiikasta lainkaan.
En mitään ja minusta tuli myös "ei mitään"... ja tyytyväinen olen :)
Halusin avaruustutkijaksi tai automekaanikoksi.
Minusta tuli matemaattisten aineiden opettaja yläkouluun... vieläköhän olisi myöhäistä kouluttautua automekaanikoksi, työuraa takana 20v 😁
Haave sairaanhoitaja ja nyt toimin sairaanhoitajana.Hyvä valinta.
Alle 15-vuotiaana halusin olla kampaaja, sairaanhoitaja ja opettaja. Minusta tuli lakimies.