Moneen asti Kela käsittelee hakemuksia?
Kommentit (17)
Mulle ainakin muutama minuutti sitten soitti kelasta etuutta käsittelevän kysymyksen. Varmaan ihan perusvirka-aika. 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin muutama minuutti sitten soitti kelasta etuutta käsittelevän kysymyksen. Varmaan ihan perusvirka-aika. 8-16.
Ahaa, no minä soitin aamulla kelaan ja luvattiin että tänään käsitellään kun kyse kiirellisesta lääkkeestä mutta mitään tietoa en ole saanut kun luvattiin laittaa viestikin
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nekö nykyään ihan soittelee ja kysyy lisätietoja?
Ennen tuli vaan päätös ja jos se oli pielessä, niin itse sai alkaa selvittelemään.
Riippuen hakemuksesta Kelasta niin se hakemusten käsittely voi yleensä kestää Kelassa sen parista päivästä sinne kuukauteen asti. Olen toki kuulut joskus hurja juttuja kahden ja kolmen kuukauden käsittelyajoista, mutta uskoisin että nuo ovat harvinaisempia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen hakemuksesta Kelasta niin se hakemusten käsittely voi yleensä kestää Kelassa sen parista päivästä sinne kuukauteen asti. Olen toki kuulut joskus hurja juttuja kahden ja kolmen kuukauden käsittelyajoista, mutta uskoisin että nuo ovat harvinaisempia.
Minun hakemus luokiteltiin kiirelliseksi kun piti saada lääkkeet.. T. Ap
16.15 tai miten on työaikansa jakanut. Voi joskus tulla ihmeaikoihin. Voihan hänellä olla ollut vaikka hammaslääkäri klo 12 ja kopettaa vasta 17.00 tms. Tai tekaisee klo 22 jonkun puuttuvan paperin. Se ei näy tänään jos tänään tehdään ellei ole joku akuuttihomma. En tiedä päivittyvätkö viikonloppuna, mutta viimeistään ma näkyy omilla sivuilla. Raha voi tulla ennen paperia tai samaan aikaan. Kannattaa silti lukea se paperi ennen kuin käyttää rahat, ettei tule yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksusitoumuksen voimassaolon voit kysyä apteekistakin.
Vierailija kirjoitti:
16.15 tai miten on työaikansa jakanut. Voi joskus tulla ihmeaikoihin. Voihan hänellä olla ollut vaikka hammaslääkäri klo 12 ja kopettaa vasta 17.00 tms. Tai tekaisee klo 22 jonkun puuttuvan paperin. Se ei näy tänään jos tänään tehdään ellei ole joku akuuttihomma. En tiedä päivittyvätkö viikonloppuna, mutta viimeistään ma näkyy omilla sivuilla. Raha voi tulla ennen paperia tai samaan aikaan. Kannattaa silti lukea se paperi ennen kuin käyttää rahat, ettei tule yllätyksiä.
Kyse oli maksu sitoumuksesta lääkkeeseen... Tärkeä lääke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksusitoumuksen voimassaolon voit kysyä apteekistakin.
Kela lupasi laittaa viestin kun on voimassa, mitään ei ole ilmoitettu...
Perjantaipäivä. Noin klo 10:30 saakka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä itse soittaa Kelaan ja kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä itse soittaa Kelaan ja kysyä.
Soitin jo klo. 9 ja sanottiin että tänään käsitellään ja käskettiin odotella. Olen odottanut nyt monta tuntia. Kun pitäisi tänään hakea ne lääkkeet... T. Ap
Töihin9ksi, katselua 10,30,ruoka ..kerää paperit..10nes pinosta luetaan klo onkin 12,30 kahvitauko..niputusta paperit lukon taa.14,30 kotiin lähtö valmisteluista.Juttelua työkavereiden kanssa.(Kerran olin eräässä työkkärissä. Kukaan ei ottanut vastaan silloin kun sai vapaasti mennä virkailijan luo.Nykyään ei saa infoa pitemmälle pääse.Niin kaksi virkailijan seiso oviaukossa jutteli toista tuntia siinä varmaan..ajattelivat on työttömällä aikaa olla vaikka päivä.) Kun vein kelaan papereita yksi virkailija otti vastaan ja väkeä tunki ovista ellei ikkunoista melkein,moni oli vihainen asiointi aika 1-2h välil.Puhelimellakin asioiden hoito ihan mahdotonta.
Oon saattanut tehdä perjantaina töitä klo 18 asti ja viikonloppuna myös hommia. Riippuu.
Jos se on tärkeä lääke, käy its ostamassa apteekista. Ei siihen mitään paperilappusta tarvitse!
Ja mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nekö nykyään ihan soittelee ja kysyy lisätietoja?
Ennen tuli vaan päätös ja jos se oli pielessä, niin itse sai alkaa selvittelemään.
Olin tästä itsekin hämmästynyt, ja kiitollinen, ja puhuinkin juuri ystävälleni puhelimessa, että yleensä on vain lykkääntynyt käsittely jos jotain on puuttunut.
Minulle Luvattu että tänään käsitellään mutta mietin voiko vielä näin myöhään tulla päätös? Kyse maksusitoutumuksesta