Jalkaprässin jälkeen ristiselässä ns. tiukka olo
ja jalkapohjassa kantapään edessä tuntomuutoksia. Mikä avuksi?
Kommentit (7)
Tee vain yhden jalan prässiä pienemmällä painolla.
Yhden jalan jalkaprässi ei ole selälle niin kova. Voisit myös alkaa tehdä selkä ja vatsalihaksia enemmän. Jamonipuolisesti. Käy fysuoterapiassa kysymässä liikkeitä. Tainetissä selän huolto.
Se jalkaprässi helposti rikkoo selän,,niinkuin huomaat jo. Muita liikkeitä ...vaikka yhden jalan kyyllyjä...ne on selälle hyviä jatkeena reisiä ja pakaroita.
Siis ...yhden jalan kyykkyjä...askelkyykkyjä...askelkyykkyy eteen taakse sivulle...hypyllä, korokkeelle, portaalle,, ylävartalon kierto etijalan puilleen, painot käsissä....
,siinä on jo paljon variaatioita.
Ensin hoida se selkä kuntoon. Lepo ja jalkaprässi veks. Ja selkä javatsalihaksia...syviä selkää tukevialihaksi harjoittaviLiikkeitä.
Eli täytyy siis opetella uusia juttuja, mulle tehtiin ohjelma ja tarkastettiin tekniikka.. Olen ihan noviisi enkä itse keksi korvaavia liikkeitä :) Täytyypä jutella salilla.
Toissapäivänä kävin treenaamassa ja vielä jalkapohjassa tuntemuksia, selkään ei satu.
Ei se riko selkää jos tekee oikein, mutta aika moni tekee liian isoilla painoilla oikein tietämättä mitä tekee. Selkä pitäisi olla tuettuna. Tuntomuutokset kuulostaa pahalta, ettet olisi hankkimassa välilevyn pullistumaa?
Jalkaprässi rikkoo selän, jos liikettä ei tee oikein: selkä ja perse pitäs olla penkissä kiinni. Suosittelen ihan lääkärissä käymistä, tuntopuutokset ei kerro hyvää. Toki ei tarvii päivystykseen laukata, jos vaivan kanssa pärjää ens viikkoon asti.
T:sh
No älä tee enää prässiä. Se on muutenkin paras laite, jos haluat vammauttaa itseäsi kunnolla.