Missä aspergerit yleensä pyörii?
Täällä? Järjestöissä? Koodariopinnoissa? Naisetkin?
Kommentit (21)
Kotona. Ei ne tykkää olla hälinän keskellä.
Kirjastossa, yliopistolla, kotona, salilla, luonnossa, konserteissa, kahvilassa, museossa… Muun muassa noissa itse ”pyörin”.
Autistinainen
Pyörivät oman tietokoneensa ympärillä.
Olen as nainen. Pyörin lähinnä väliä työ (it-alan firma),
Prisma, koti. En juuri liiku muualla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa, yliopistolla, kotona, salilla, luonnossa, konserteissa, kahvilassa, museossa… Muun muassa noissa itse ”pyörin”.
Autistinainen
Mitä opiskelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistinainen
Mitä opiskelet?
En kerro.
Ei koodareista löydy juurikaan autisteja, vaan itseään täynnä olevia narsisteja, jotka kuvittelevat itsestään liikaa. Suuri palkka on sumentanut heidän järkensä ja ylibuustannut egon. Aspergerit ovat ennemminkin matalapalkkaisemmissa töissä tai työttöminä, koska töissä vaaditaan niin paljon suhteita ja sanatonta viestintää, turhan usein ainakin. Toki häviävän pieni osa on Elon Muskin kaltaisia superrikkaita.
Hah. Minä asperger päätän ihan sinunkin asioistasi, ap. Olen hyödyntänyt kykyni keskittyä siihen, mikä minua kiinnostaa ja se on ura. En pyöri missään ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei koodareista löydy juurikaan autisteja, vaan itseään täynnä olevia narsisteja, jotka kuvittelevat itsestään liikaa. Suuri palkka on sumentanut heidän järkensä ja ylibuustannut egon. Aspergerit ovat ennemminkin matalapalkkaisemmissa töissä tai työttöminä, koska töissä vaaditaan niin paljon suhteita ja sanatonta viestintää, turhan usein ainakin. Toki häviävän pieni osa on Elon Muskin kaltaisia superrikkaita.
Kyllä meissä koodareissa varmasti on keskimääräistä enemmän autisteja. Ei vaadita suhteita eikä sanatonta viestintää useimmissa hommissa, keskustelut pysyy teknisten asioiden tasolla. Sekin nykyään usein kirjoittamalla jossain Teamsissa, Slackissa tai vastaavassa. On myös hyvät etätyömahdollisuudet, jopa 100% etätyötä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Minä asperger päätän ihan sinunkin asioistasi, ap. Olen hyödyntänyt kykyni keskittyä siihen, mikä minua kiinnostaa ja se on ura. En pyöri missään ihan turhaan.
Oot joku sossutyyppi vai?
kotona mä pyörin ja netissä. en osaa koodata. en tajua tietokoneista juuri mitään. ja mulla on matikkahäiriö..
olen asperger nainen. mulla on myös adhd
Kotona. En varsinaisesti pyöri kun vaihdan huonetta. Kävelen.
He ovat keskuudessamme, enemmän ja vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
kotona mä pyörin ja netissä. en osaa koodata. en tajua tietokoneista juuri mitään. ja mulla on matikkahäiriö..
Eikö aspergernaiset ole yleensä matemaattisesti lahjakkaita kuten aspergermiehetkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot joku sossutyyppi vai?
Taitaa olla Kelan virkailija. Kirjoittaa hakemukseen pari virhettä "vahingossa" kun ei naama miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aspergernaiset ole yleensä matemaattisesti lahjakkaita kuten aspergermiehetkin?
Ei ole, siksi naisten arperger jääkin tunnistamatta kun meidän tiedemiehet suuressa typeryydessään ei kiinnostuneet muuta kuin miettimään diagnostisia kriteereitä miehille. Todella moni asperger nainen saa ensimmäiseksi diagnoosikseen bipolaarihäiriön.
Minulla on vahvat perusteet pitää itseäni ainakin vahvasti as-piirteisenä.
Olen paljolti kotona.
Teen työtäni.
Palkkatöissä olin aina jotenkin ulkopuolinen, en ystävystynyt lähemmin kuin yhden työkaverin kanssa 10v aikana.
Harrastan harrastuksiani.
En hakeudu minnekään "pyörimään".
Teininä yritin pyöriä siellä, missä muutkin teinit, mutta en ollut huvituksissa kotonani.
Yleensä pyörii. Siellä missä muutkin yleensä pyörii, varmaan.