Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä aspergerit yleensä pyörii?

Vierailija
27.08.2021 |

Täällä? Järjestöissä? Koodariopinnoissa? Naisetkin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyörii. Siellä missä muutkin yleensä pyörii, varmaan.

Vierailija
2/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Ei ne tykkää olla hälinän keskellä.

Vierailija
4/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikkialla

Vierailija
5/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa, yliopistolla, kotona, salilla, luonnossa, konserteissa, kahvilassa, museossa… Muun muassa noissa itse ”pyörin”.

Autistinainen

Vierailija
6/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörivät oman tietokoneensa ympärillä. 

Vierailija
7/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen as nainen. Pyörin lähinnä väliä työ (it-alan firma),

Prisma, koti. En juuri liiku muualla koskaan.

Vierailija
8/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa, yliopistolla, kotona, salilla, luonnossa, konserteissa, kahvilassa, museossa… Muun muassa noissa itse ”pyörin”.

Autistinainen

Mitä opiskelet?

Vierailija
9/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistinainen

Mitä opiskelet?

En kerro.

Vierailija
10/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koodareista löydy juurikaan autisteja, vaan itseään täynnä olevia narsisteja, jotka kuvittelevat itsestään liikaa. Suuri palkka on sumentanut heidän järkensä ja ylibuustannut egon. Aspergerit ovat ennemminkin matalapalkkaisemmissa töissä tai työttöminä, koska töissä vaaditaan niin paljon suhteita ja sanatonta viestintää, turhan usein ainakin. Toki häviävän pieni osa on Elon Muskin kaltaisia superrikkaita.

Vierailija
11/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Minä asperger päätän ihan sinunkin asioistasi, ap. Olen hyödyntänyt kykyni keskittyä siihen, mikä minua kiinnostaa ja se on ura. En pyöri missään ihan turhaan.

Vierailija
12/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koodareista löydy juurikaan autisteja, vaan itseään täynnä olevia narsisteja, jotka kuvittelevat itsestään liikaa. Suuri palkka on sumentanut heidän järkensä ja ylibuustannut egon. Aspergerit ovat ennemminkin matalapalkkaisemmissa töissä tai työttöminä, koska töissä vaaditaan niin paljon suhteita ja sanatonta viestintää, turhan usein ainakin. Toki häviävän pieni osa on Elon Muskin kaltaisia superrikkaita.

Kyllä meissä koodareissa varmasti on keskimääräistä enemmän autisteja. Ei vaadita suhteita eikä sanatonta viestintää useimmissa hommissa, keskustelut pysyy teknisten asioiden tasolla. Sekin nykyään usein kirjoittamalla jossain Teamsissa, Slackissa tai vastaavassa. On myös hyvät etätyömahdollisuudet, jopa 100% etätyötä löytyy.

Vierailija
13/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Minä asperger päätän ihan sinunkin asioistasi, ap. Olen hyödyntänyt kykyni keskittyä siihen, mikä minua kiinnostaa ja se on ura. En pyöri missään ihan turhaan.

Oot joku sossutyyppi vai?

Vierailija
14/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona mä pyörin ja netissä. en osaa koodata. en tajua tietokoneista juuri mitään. ja mulla on matikkahäiriö..

olen asperger nainen. mulla on myös adhd

Vierailija
15/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. En varsinaisesti pyöri kun vaihdan huonetta. Kävelen.

Vierailija
16/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat keskuudessamme, enemmän ja vähemmän.

Vierailija
17/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotona mä pyörin ja netissä. en osaa koodata. en tajua tietokoneista juuri mitään. ja mulla on matikkahäiriö..

Eikö aspergernaiset ole yleensä matemaattisesti lahjakkaita kuten aspergermiehetkin?

Vierailija
18/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot joku sossutyyppi vai?

Taitaa olla Kelan virkailija. Kirjoittaa hakemukseen pari virhettä "vahingossa" kun ei naama miellytä. 

Vierailija
19/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aspergernaiset ole yleensä matemaattisesti lahjakkaita kuten aspergermiehetkin?

Ei ole, siksi naisten arperger jääkin tunnistamatta kun meidän tiedemiehet suuressa typeryydessään ei kiinnostuneet muuta kuin miettimään diagnostisia kriteereitä miehille. Todella moni asperger nainen saa ensimmäiseksi diagnoosikseen bipolaarihäiriön.

Vierailija
20/21 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vahvat perusteet pitää itseäni ainakin vahvasti as-piirteisenä.

Olen paljolti kotona.

Teen työtäni.

Palkkatöissä olin aina jotenkin ulkopuolinen, en ystävystynyt lähemmin kuin yhden työkaverin kanssa 10v aikana.

Harrastan harrastuksiani.

En hakeudu minnekään "pyörimään".

Teininä yritin pyöriä siellä, missä muutkin teinit, mutta en ollut huvituksissa kotonani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi