Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain toimen noin 300 km:n päästä

Vierailija
26.09.2014 |

Ihan huvikseni ja hetken mielijohteesta hain avointa tointa eräästä pienehköstä kaupungista noin 300 km:n päästä kotoani. Kaupunki on jossain mielessä tuttu, siellä asuu etäisiä tuttuja, mutta itse en ole koskaan viettänyt enemmin aikaa tuolla, käväissyt vain muutamia kertoja.

Minulla on täällä vakituinen työ ja oma koti, jota en halua myydä. Työ on ok, mutta kaipaan vaihtelua ja työssäni on myös yksi asia, josta haluaisin eroon. Täällä töitä ei ole liikaa tarjolla ja siksi työpaikan vaihto, tai takaisin tuleminen, ei ole mitenkään helppoa.

Täällä minulla on myös paljon läheisiä ihmisiä ympärilläni, tuolla ei ketään.

Ja silti mietin, että josko sittenkin laittaisin taas elämäni sekaisin ja lähtisin uutta kohti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin, koska rakastan vaihtelua ja muutoksia.

Vierailija
2/5 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin muuttamaan. Tuskin menetät mitään kovin tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vakipaikka, kysy ensin vuodeksi virkavapaata. Sen vuoden aikana näet, mitä uusi työ ja uusi kotipaikka antavat. Asuntoa sinun ei tarvitse myydä, vaan laita se vuokralle, ja vastaavasti hanki uudelta paikkakunnalta vuokra-asunto.

Jos sinulla ei ole nykyiseen paikkaan asunnon ja työpaikan lisäksi muita sidoksia eikä työ oikein tyydytä, niin kokeile edes!

Vierailija
4/5 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä työstä ei saa virkavapaata, on ihan tavallinen työ pk-yrityksessä eikä virka. Tietenkin tuurilla voi joskus takaisin päästä, jos joku muu irtisanoutuu. Ja on minulla täällä muitakin sidoksia eikä lähtö olisi pelkästään viisas teko. En ole viisas.... En halua antaa kotiani vuokralle, pitäisin tämän oikeana kotinani ja hankkisin esim. kimppakämpän työpaikkakunnalta, jos päätän lähteä. Ajankohta lähdölle on jostain syystä melko huono. Ja toisaalta täydellinen.

Senkin tiedän itseni tuntien, että en vuosiksi jäisi tuonnekaan.

Vierailija
5/5 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:02"]

Kaupunki on jossain mielessä tuttu, siellä asuu etäisiä tuttuja

Täällä minulla on myös paljon läheisiä ihmisiä ympärilläni, tuolla ei ketään.

[/quote]

Millaisia ihmisiä nämä "ei-ketään-etäiset-tutut ovat? Voisiko heistä tulla läheisempiä.

Joku kiinnostus sinulla tuolle uudelle seudulle on, kun kerran töitä uskaltauduit hakemaan. Itse en olisi edes hakenut noin kauas, jos en tosissasi olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi