Läppärille kaatui mehut...
Eilen onnistuin kaataman kiitettävän määrän mehua läppärin päälle ja nyt ilmeisimmin kovalevy rikki. Käynnistyy, mutta näyttöön tulee pelkkä valkoinen teksti..
Korvaako kotivakuutus (if laaja turvataso)? Ja mihin liikkeeseen voi esimerkiksi mennä kysymään huoltoarviota? Kiitos vastauksista!
Kommentit (7)
Mun tietääkseni menee kotivakuutukseen.
Korvaa, meillä lapsi kaatoi mehun kannettavan näppikselle.
Koita eka takuuta. Mutta älä kerro mitään mehuvahingosta vaan sano ettet tiedä mikä koneelle tuli.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 10:55"]
Koita eka takuuta. Mutta älä kerro mitään mehuvahingosta vaan sano ettet tiedä mikä koneelle tuli.
[/quote]
Haloo! Takuuhuollossa kone tutkitaan. Kun nesteen aiheuttamat tuhot huomataan (ja ne kyllä huomataan!), kone jätetään korjaamatta ja lisäksi asiakas saa maksaa koneen tutkimisesta koituneet kulut, useimpien valmistajien tapauksessa lähemmäs 100 euroa.
Kotivakuutus korvaa, omavastuu pitää tietysti maksaa itse.
6 lisää: Soita ensin vakuutusyhtiöön. Jotkut vakuutusyhtiöt tekevät yhteistyötä valitsemiensa huoltoliikkeiden kanssa, ja jos Ifillä sattuu olemaan sellaisia yhteistyökuvioita, pääset tosi helpolla.
Jos joudut valitsemaan liikkeen itse, yleensä pienemmistä saa henkilökohtaisempaa ja nopeampaa palvelua kuin isoista ketjuista. Poikkeuksiakin tietysti on suuntaan ja toiseen. Kannattaa kysellä tuttavilta suosituksia.
juu, ihan rehellistä tietä tässä mennään eli takuuseen en edes yritä.. Noloa olisi kun siitä kuitenkin kiinni jäisi. Ja muuten muille tosi paljon kiitoksia vastauksista! Alan hoitamaan asiaa heti miten!:) Mukavaa viikonloppua!
kyseessä siis n. 3 kk vanha kone