Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla muuttaa pois kotoa vanhempien riitelyn takia!

Vierailija
26.09.2014 |

Se on välillä niin väkivaltasen olosta (vaikkei väkivaltaa tapahtuiskaan)..Varsinkin kun isä on humalassa niin alkaa huutamaan ja hermostuu jossain vaiheessa jostain, ja sitten toinen vielä yllyttää lyömään..joskus humalassa just on esim tuolit lennelly jne....Väliin meneminen usein auttaa. Mutta selvinpäin isäni on ainakin omasta mielestäni vieläkin pelottavampi..se uhkailu on vaan jotain niin kauheeta. Ja myös vihaan yli kaiken sitä kun isäni haukkuu esim. äidin vanhempia tai äitiäni mulle..Oon siis 19v, ja haluaisin muuttaa jo pois kotoa, mutta tuntuu että tästä ei tuu mitään, ja oon kuopus niin tuntuu ettei tänne jää ketään sitten "turvaksi". Vanhempani muutenkin tutustu kuulemma sen takia koska äitini oli raskaana..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sä et oo niiden holhooja, älä heitä omaa elämää hukkaan, itse ollu samas tilantees, mut äiti oli väkivaltane kännissä ja mitä mies siinä ku ottaa selkäänsä, kunnei naista lyödä. Se olin sit minä joka sin välii joutu menee, mut suht nuorena kuitenki lähdin siält, en jaksanu enää, aattelin et ellei isä jätä ni tappakoot sit vaik toises, mut elää vieläki molemmat ja onneks äiti lopetti juomisen.

Vierailija
2/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sun pitää muuttaa pois. Vanhempiesi välinen suhde on kieroutunut ja se on heidän omaa syytään. Voihan olla, että he ovat vain yhdessä siksi, että haluavat pitää sulle kodin "ehjänä". Oot nuori aikuinen ja vanhempiesi suojeleminen ei ole sun vastuulla. Tiedän, että tollaisessa asemassa ottaa liikaa vastuuta ja toisten jättäminen huolehtimaan itsestään tuntuu itsekkäältä. Ei se ole vaan tervettä itsesuojelua. Pystytkö puhumaan jollekin aikuiselle perhetilanteestasi? Itsesi ikäisillä ei ole vielä kovin paljon elämänkokemusta tollaisen käsittelemiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut myös samassa tilanteessa, "rauhanturvaajana". Mieluisat opiskelut jäi sitten opiskelematta, koska en voinut muuttaa pois kotoa ylläpitämästä väkivallatonta ilmapiiriä.

Vierailija
4/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut äitisi kanssa tilanteesta? Ehdottanut että eroaisivat? Puhu äidillesi ja isällesi erikseen. Kysy miksi isäsi on henkisesti väkivaltainen. Mutta jos isäsi on sinullekin uhkaava, sitten ei ehkä kannata puhua.

Voit vain keskustella, mutta muuta et oikein voi tehdä. Tietysti jos isä käy äitiin käsiksi, voit ilmoittaa poliisille.  Oletko jutellut sisarustesi kanssa? Vaikka asia on varmasti vaikea, siitä pitää puhua. 

Älä viivytä muuttoasi riitelyä takia. Et voi holhota vanhempiasi. Mutta älä muuta ennen kuin olet puhunut heille riitelystä ja väkivallan uhasta. Kerro mitä tunnet ja pelkäät, vaikka se olisi vaikeaa. Tilanteesi on kyllä tosi kurja...

Vierailija
5/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta aluksi äitisi kanssa pois.

Vierailija
6/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun kannaltasi olisi viisasta muuttaa niin pian kuin vain mahdollista.

Vanhempasi ovat aikuisia ihmisiä, sinä et ole vastuussa heistä. Heidän tulee itse tehdä omat ratkaisunsa, mutta ilmeisesti kummallakaan ei kuitenkaan ole todellista halua erota. Parisuhteet ovat joskus sellaisia, että siinä roikutaan jostain kumman syystä, vaikka molemmilla on paha olla. Tai sitten ei vain uskalleta ottaa ratkaisevaa askelta.

Sinun tulee ajatella tässä tilanteessa vain itseäsi. Pilaat vain oman tulevaisuutesi ja elämäsi, jos jäät tuohon tilanteeseen. 

Vierailija
7/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi varjella vanhempiasi etkä jäädä loppu iäksesi heidän välejään selvittelemään. Äitisi on itse vastuussa elämästään. Hän voi ottaa halutessaan eron isästäsi.

Vierailija
8/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edelliset kommentoijat jo sanoivat, sinä et ole vastuussa vanhemmistasi. Olin itse samanlaisessa tilanteessa aikoinani. Olen esikoinen ja tuntui kauhealta jättää pikkusisarus yksin siihen kotihelvettiin. 2v muutostani vanhempani vihdoin erosivat ja nykyään ovat molemmat onnellisesti naimisissa uusien kumppaneiden kanssa.

Vierailija
9/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan numeron 9:n kommenttiin: on mahdollista, että sinä jäämällä kotiin asumaan osaltasi ylläpidät tätä tilannetta. Vanhempasi saattavat lähtösi jälkeen joutua miettimään tilannettaan ja kenties päätyvät eroratkaisuun, kun sinä et ole tasoittamassa tilannetta.

Vierailija
10/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen ollut uskaltamatta muuttaa pois kotoa, etten horjuttaisi huteraa tasapainoa. Onneksi isä ehti muuttaa ensin ja sitten jäinkin nautiskelemaan kotielämästä pariksi vuodeksi äidin kanssa ennen kuin muutin pois. 

Sinun kohdallasi ei varmaan kannata jäädä odottamaan käänteitä vanhempien osalta vaan muuta vaan pois. Et voi estää vanhempiasi tekemästä omia virheitään ja toivottavasti oppivat ottamaan vastuuta elämästään.