Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku lapsenne opettaja ollut rajaton? Esim. soittanut liian myöhään tai usein, tms.

Vierailija
26.08.2021 |

Useinhan opettajat valittavat, että vanhemmat pommittavat viesteillä tai soittelevat. Meillä on kyllä ollut opettaja, joka soitti todella usein, vaikka olisi aivan hyvin voinut hoitaa asian Wilmassa, ja saattoi soittaa vieläpä myöhään, monta tuntia virka-ajan jälkeen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta soitella lapsen opettajien kanssa, samoin Wilma-viestit (muut kuin tiedotteet) kokematta.

Lapsi on tavallinen tyttö, eli ei aiheuta häiriötä koulussa, opiskelu sujuu, kavereita on jne.

Vierailija
2/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta rehtorille! Ei ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tarvetta soitella lapsen opettajien kanssa, samoin Wilma-viestit (muut kuin tiedotteet) kokematta.

Lapsi on tavallinen tyttö, eli ei aiheuta häiriötä koulussa, opiskelu sujuu, kavereita on jne.

Siis ei mistään kokouksesta ole tullut Wilma-viestiä? Eikä tuntiaktiivisuuskehuja tms?

Vierailija
4/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. 

Sitävastoin minulla oli taannoin kollega, epäpätevä opettaja, jonka mielestä opettajat ovat liian vähän yhteydessä koteihin. Näin hänelle oli joku huoltaja sanonut jossain aiemmassa koulussa. Yritin viestiä hänelle, että joka risahduksesta ei kannata ainakaan soittaa kesken koulupäivän. Kerroin, että pikkuasioista kannattaa laittaa Wilma-viesti ja että pikkuasioihin luetaan mm. sellaiset, että joku pikkuoppilas (oltiin alkuopetuksessa tuolloin) käyttäytyy levottomasti tai näsäviisaasti. Tämä ei mennyt perille. Hän jatkoi valitsemallaan linjalla, kunnes muutamat huoltajat hermostuivat tiheään joutavanpäiväisistä asioista soitteluun ja puhuivat asiasta rehtorille. 

Vierailija
5/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitusta rehtorille! Ei ole ok.

Hän ei enää opeta lastamme. Kyllä me jo hänen opetusaikanaan tulimme siihen tulokseen, että tämä ei nyt ole se kaikista paras opettaja. Oli siinä muutakin töppäilyä hänen puoleltaan.

Vierailija
6/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton-termiä käyttävät AP:t ovat aina yleensä jotain moniongelmaisia täällä Vauvalla.

Vierailija
7/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajaton-termiä käyttävät AP:t ovat aina yleensä jotain moniongelmaisia täällä Vauvalla.

No nyt oli outo kommentti. Projisointia ilmeisesti.

Vierailija
8/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet. Se näkyy siinä että yötä myöten viestittävät Wilmassa tai meilitse.

Parhaimmillaan 04.20 on muutettu 8.15 alkavan kokeen koealue.

Vierailija
9/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet. Se näkyy siinä että yötä myöten viestittävät Wilmassa tai meilitse.

Parhaimmillaan 04.20 on muutettu 8.15 alkavan kokeen koealue.

Järkyttävää.

Vierailija
10/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että aloitus pitää paikkansa. Hyvin harvalla opettajalla on työpuhelin, ja ehkä joku pieni osa antaa oman puhelinnumeronsa. EIköhän sitä wilmaa käytetä nykyisin, jos ei ole akuutista asiasta kyse.

Vierailija
11/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei mistään kokouksesta ole tullut Wilma-viestiä? Eikä tuntiaktiivisuuskehuja tms?

Mistähän kokouksista oikein on kyse? Tuntiaktiivisuuskehut merkitään wilmaan merkintänä, ei niistä mitään erillisiä viestejä lähetetä.

Vierailija
12/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itselläni aikoinaan "rajaton" opettaja yläasteella. Hän antoi oppilaiden, kuten minun, jäädä tuntien jälkeen luokkaan harjoittelemaan pianolla. Tämä oli mukavaa, mutta hän kävi myös juttusille ja sain kuulla paljonkin asioita hänen miehestään, avioerostaan yms. Hän myös tiesi minulle sopivan poikaystävän ja oli todella pettynyt minuun, kun en halunnut alkaa seurustella kyseisen pojan kanssa. 

Lapset eivät osaa varoa varsinkaan mukavia opettajia ja ymmärrä sitä että opettaja puuttuu heidän asioihinsa, urkkii kotiasioita jne. Lasten pitää tietysti kunnioittaa opettajiaan, mutta samalla heidän olisi hyvä oppia tunnistamaan milloin opettaja rikkoo ammatillisia rajoja.

Vierailija
13/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten lapseni silloinen opettaja toi jatkuvasti keskusteluissa esiin, että hän kyllä tietää minun ammattini. Todella ärsyttävää.

Olen itsekin opettaja, mutta vältän ammattini kertomista yleensä viimeiseen asti enkä sitä tälle opettajallekaan maininnut. Ihmisillä on monesti tietynlainen käsitys opettajista ja joskus ihmiset eivät sitten minusta muuta enää muistakaan kuin ammatin. 

No, tämä lapseni opettaja puhui vanhempainillassa ja nyökkäili ja kyseli "eikö vaan?" jatkuvasti suuntaani, ihan kuin oltaisiin oltu yhdessä pitämässä sitä iltaa... Ja joskus lapsen sairastuessa kesken päivän tuli puhelu ja ensimmäinen kysymys oli "Oletko oppitunnilla?" Ärsytyshermoon osui, sillä haluan olla lapseni opettajille "X:n äiti" enkä kollega.

Aika nopeasti meillä sitten siirryttiinkin siihen, että isä vastaa yhteistyöstä koulun kanssa. 

Koululaisten vanhempana oleminen on kyllä ollut todella kasvattavaa myös oman työn kannalta ja nykyään luulisin tietäväni aiempaa paremmin, millaista yhteydenpitoa vanhemmat haluavat.

Vierailija
14/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kuuluu kenellekään, mihin opettaja lähettelee wilma-viestejä.Toki silloin ei ole hyvä, jos ilmoittaa myöhään yöllä jonkin seuraavan päivän kokeen. 

Opettajia on kanssa niin helppo moittia kaikesta. 

Vierailija
15/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla elettiin toisin.

Vierailija
16/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta koulunkäyntiä 2021.

Vierailija
17/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne oppilaat ja vanhemmat olla useimmiten niitä rajattomia.

Vierailija
18/21 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. Itse jätän aina opettajalle soittopyynnön että voi soittaa itse parhaimpaan aikaan ja joskus on tainnut virka-ajan jälkeen soittaa mutta se on ihan fine kun puhelua odotinkin.

Laitan välillä itse myöhään Wilma-viestejä mutta oletan että ne luetaan ja vastataan vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
19/21 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ollut. Yksityiskohtia en voi kertoa mutta ainakin tiedän ettei ole omaa kuvitelmaa. Lastensuojelun sostt tosiaan teki hänestä lastensuojeluilmoituksen juuri eilen.

Lääkärit, sosiaaliviranomaiset, hoitajat ja omaiset saivat siinä pitkään ihmetellä että miksi mikään sovittu ei pidä. Vakavaksi asia meni kun tämä nainen heitettiin lastenkodista voimatoimilla ulos ja siitä alkoi uhkailuviestin teko.

Kyseinen opettaja on melko iäkäs joten jonkinasteinen muistisairaus saattaa olla käytöksen takana.

Vierailija
20/21 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloitus voisi olla tasan minun, mutta vuosi on väärä. Eli on kokemusta, juuri tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme