Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua kaivattaisiin..

30.08.2006 |

olen aloittamassa hedelmä - marja-soseitten antamista 4 kuukautiselle pojalleni ja kysyisinkin että mistä hedelmästä/marjasta kannattaisi aloittaa ja tehdäänkö tässä samalla tavalla kun vihannestenkin kanssa että aluksi maistellaan yhtä makua jne..???

toinen kyssäri olis et kun poika on tosiaan 4 kk ja on saanut vihannessoseita jo niin tarvitseeko enää vettä keittää?? kun jostain olen lukenut että kun soseet aloitetaan ei tarvitsisi mutta kysyisin nyt vielä teiltä..

kiitos!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kahden vanhemman lapsen kanssa silleen, että olen maistattanut aina yhtä makua kerrallaan.

Sitä ollaan sit pari päivää maisteltu ja on helppo huomata jos tulee allergiaa tms. Tietää varoa niitä ruokia.

Vedestä en osaa sanoa muuta, kuin itse olen alkanut antaa vettä vasta kun kiinteät aloitettiin ja en ole koskaan sitä keittänyt.

Nlan täti sanoi, että Suomen vesi on niin puhdasta et ei tarvii keittää...tiiä sitte?!

Vierailija
2/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin vauvalle hedelmistä banaania ensimmäisenä. Kypsää banaania on helppo soseuttaa haarukalla, se on makeaa ja pehmeän makuista:)

Ja paljon vitamiinejä.

Hedelmiäkin kannattaa maistella yhtä makua kerrallaan. Semperillä on hyviä hedelmäsoseita, joihin ei ole lisätty sokeria.

Vettä ei tarvitse suomessa keittää, ainakaan meidän neuvolan ohjeiden mukaan. Eri asia tietysti jos esim.kaivovettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat voivat ilmetä jopa 1-2 viikon kuluttua aloituksesta! Siispä yksi maku kerrallaan ja mielellään puhdasta hedelmää, ei kaupan soseita! Meillä moni maku meni hyllylle, ennen kuin älyttiin pojan olevan allerginen riisitärkkelykselle, jota on noissa purkkiruoissa. Maissi, kesäkurpitsa, banaani, mustikka, vadelma, bataatti, lihoista possu ovat sellaisia, jotka aika monelle sopivat. Perunalla ei ole hyvä aloittaa, koska sen tärkkelys on aika vahvaa. Perunaa meillekin suositeltiin neuvolasta, mutta läskiksi meni koko kokeilu, kun tuli hirmuiset mahavaivat ja lisäksi ihottumat. Viljoista miedoin on kaura.

Aloittaa kannattaa siedättämällä ensin lusikallinen, seuraavana päivänä 2 lusikallista, sitten 3, 4, puoli purkkia, jne. Allergiat näkyy AIKAISINTAAN 2 pvän kokeilun jälkeen 3. päivänä!

Vierailija
4/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama meilläkin kuin edellisellä kirjoittajalla, eli yli viikkokin saattaa mennä ennen kuin allergiset vatsaoireet tulevat esille. Myös meillä boikotoidaan noita kaupan soseita juuri niiden sisältämien tärkkelysten vuoksi, esim. tapioka- ja riisitärkkelykset aiheuttavat vatsaoireita vaikka kyseinen hedelmä sopiikin. Poikkeuksena on HIPP:n ja muksun soseet, joissa ei mitään tärkkelyksiä ole.