Saat 120e kun tuot lapsesi rokotetutkimukseen
Tämmönen kirje tuli Tampereella. Uusi influenssa-rokote. Onko nyt ihan eettistä toimintaa?? Vähempiosaiset ym varmaan rokotuttaa matalalla kynnyksellä.
Kommentit (27)
Jos tuohon osallistuu, niin pitäisi antaa sille lapselle se 120 euroa suoraan käteen. Minua vähän ärsyttäisi, jos omat vanhempani olisivat myyneet minut koekaniiniksi, jotta itse saisivat humputella rahoilla. Vaikka vain se koekaniinina oleminen olisi jo paha.
Että on porukka taas pihalla. Tuossa vaiheessa testattavat rokotukset on jo käyny läpi lukuisia tutkimuksia ja ovat täysin turvallisia. Näissä tutkimuksissa, mihin lapsia pyydetään mukaan, testataan lähinnä sitä onko rokote riittävän tehokas. Siis että estääkö se tautia niin tehokkaasti, että se kannattaa ottaa mukaan esim. neuvolan rokotusohjelmaan.
Mun lapsi on ollut rokotetutkimuksessa pienenä ( nyt jo 8 v.). Meille tuli kirje, että nyt verestä haluttaisiin seurata joitain vasta-aineita neljän vuoden ajan kerran vuodessa otettavalla verikokeella ja siitä maksetaan 50€ per verikoe. Lapseni halusi osallistua kun saa sen viiskymppiä suoraan omalle tilille tietenkin.
Meidän lapsi oli mukana yhdessä rokotetutkimuksessa. Saatiin korvauksena vain matkakulut julkisen liikenteen mukaan. Haluttiin mukaan koska saatiin lapselle siellä myös hepatiittirokotus, joka ei tavalliseen ohjelmaan kuulu. Tutkittavat rokotteet oli markkinoilla olevia, vertailtiin tehoja tms.
Sitten saatiin kutsu myös tähän, mutta ei menty. Influenssarokotus tuntui turhalta ja toi palkkio kamalalta. Tuli just fiilis että myisin koekaniiniksi. Ja aiemnin ei tosiaan tullut kun ilman palkkiota ekaan osallistuttiin. Vaikka mun mielestä palkkio oli "osallistumisen vaivasta" , mut silti!
Ja ekaan osallistuminen oli ihan positiivinen kokemus!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:08"]
Ehdottomasti pitää kieltää kaikki lääketutkimukset lapsilla! Minun lapsiani ei ainakaan saa hoitaa kuin täysin testaamattomilla lääkkeillä/rokotteilla.
[/quote]
Just näin! Taivaasta pitää tippua tehokkaampien ja parempien rokotteiden! Ja jos ei tipu taivaasta, niin sitten ne pitää testata kehitysmaiden pullovatsaisilla lapsilla, niillä muutekaan ole mitään väliä.
Ehdottomasti pitää kieltää kaikki lääketutkimukset lapsilla! Minun lapsiani ei ainakaan saa hoitaa kuin täysin testaamattomilla lääkkeillä/rokotteilla.
No nyt ne foliohatut päästä. Ihan sairaita olette, jos luulette, että rahalla kuitataan haittoja. Uskallatteko hakea työpaikalta kilsakorvauksia oman auton käytöstä? Just selasin postia ja huikkasin miehelle, että vien taas tänäkin vuonna lapset tähän ilmaiseen influenssarokotukseen.
T. Lääketieteen tohtori