Miksi kiinalaisia autonrenkaita kauhistellaan mutta Venäjällä valmistetut Nokian renkaat ei ole ongelma?
Lukeeko teidän renkaissa Made in Russia? Olisiko sittenkin Made in China parempi?
Kommentit (21)
Kummassa maassa valmistettu mikä vain tuote herättää teissä enempi luottamusta, Kiinassa vai Venäjällä?
Nokiat on paskaa on ne tehty missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan kauhistele, ajellut listan halvimmilla kiinalaisilla kesät talvet jo monta vuotta.
Jotkut eivät hinnoittele omaa henkeään kovin korkealle. Noh, vielä pahempi on joku pihistelijä joka ei vaihda renkaitaan neljän vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Kummassa maassa valmistettu mikä vain tuote herättää teissä enempi luottamusta, Kiinassa vai Venäjällä?
Sama kai se kunhan on länsimaalainen yhtiö.
Suunnitteluosaaminen on se pointti, kunhan tehtaiden valmistuslaatu on kunnossa.
Ihan sama missä on valmistettu kunhan on Michelinit.... : )
Tai no Contit menee, jos haluaa kitkarenkaat.
Ei mitään ideaalivaltioita kumpikaan, mutta kyllä Kiina vie tuossa sarjassa shitholecountry-voiton kirkkaasti.
Ei se valmistusmaa niinkään vaan valmistusprosessit yms. "Kiinanrenkaat" on usein sitä, että on ei-niin-hyvällä menestyksellä koitettu kopioida "merkkirenkaita".
Toisaalta kesärenkaina nyt menee melkein mikä vaan eli jos on iso hintaero haluamassasi koossa johonkin keskihintaisiin Kumhoihin tms. niin siitä vaan. Talvirenkaina en käyttäisi halvinta mahdollista.
Jos ne on suunniteltu kiinalaisten toimesta ja nimi on joku Ding Dong, niin sellaisilla joutuu helposti vaaratilanteeseen, jos jotain yllättävää sattuu.
Monet Kiinan renkaat ovat hyviä kopioita ja kumi on samaa kun merkkirenkaissa. Pakussa olen käyttänyt jo pitkään pinnattuja kiinalaisia kitkoja ympäri vuoden. Joka syksy vaihdan uudet alle.
Vierailija kirjoitti:
Hankook?
Vierailija kirjoitti:
Monet Kiinan renkaat ovat hyviä kopioita ja kumi on samaa kun merkkirenkaissa. Pakussa olen käyttänyt jo pitkään pinnattuja kiinalaisia kitkoja ympäri vuoden. Joka syksy vaihdan uudet alle.
Aika paskat jos vuosittain pitää vaihtaa uusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan kauhistele, ajellut listan halvimmilla kiinalaisilla kesät talvet jo monta vuotta.
Jotkut eivät hinnoittele omaa henkeään kovin korkealle. Noh, vielä pahempi on joku pihistelijä joka ei vaihda renkaitaan neljän vuoden välein.
Sovitaan niin että sä ostat uudenkarheaan bemariisi ne kalleimmat renkaat ja vaihdat ne joka vuosi uskoen että sitten voit turvalliset kaahata talla pohjassa samalla kun minä ajan tehottomalla pikkuautollani kiinalaisrenkailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ideaalivaltioita kumpikaan, mutta kyllä Kiina vie tuossa sarjassa shitholecountry-voiton kirkkaasti.
Kyllä Kiina on kehittyneempi maa kuin Venäjä. Mitä Venäjälle itse osataan valmistaa muuta kuin Ladaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kiina on kehittyneempi maa kuin Venäjä. Mitä Venäjälle itse osataan valmistaa muuta kuin Ladaa?
Sotilasteknologiaa, avaruusteknologiaa ja ydinvoimaa. Siinäpä ne on pääosin. Aika kehittynyttä IT-osaamista siellä on myöskin.
Landsail ja maxxis on hyviä kesärengas merkkejä.
Talvi renkaissa ei kannata pihistellä. Mishelin tai contental. Noksu jos pitää olla kitka.
Kiina on kommunistinen diktatuuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankook?
Hankook on keskihintainen keskimääräinen rengas. Ei halpis mutta ei laatumerkkirengaskaan. Vähän kuin joku Bridgestone tms.
Vierailija kirjoitti:
Landsail ja maxxis on hyviä kesärengas merkkejä.
Talvi renkaissa ei kannata pihistellä. Mishelin tai contental. Noksu jos pitää olla kitka.
Kiinalaisista löytyy ihan suomalaistesteissäkin hyvin pärjänneitä kitkoja.