Kruunuvuoren silta - posketonta
Miten on mahdollista, että sillanpätkä Laajasalosta Korkeasaareen ja sieltä Hakaniemeen maksaa 800 miljoonaa euroa? Nykyinen Suomen pisin silta Raippaluodossa on maksanut noin 25 miljoonaa euroa... Mikä tässä hankkeessa maksaa 32-kertaisesti? Ei voi sporalinjan veto sillalle maksaa noin paljon.
Toinen kummeksunta on, miten tarve tälle on voitu arvioida niin isoksi, että tuo kustannus on ok? Lauttasaaresta pääsee metrolla Rautatientorille varmaan vartissa.
Syö taas helsinkiläistä maksumiestä.
Kommentit (25)
Hintaa on miltei miljoona euroa per metri. Ei tunnu missään kun veronmaksajat kustantaa.
Kyllä siinä kaupunkireissulle mittaa tulee, kun ensin ui/soutaa Laruun ja sieltä sitten metrolla isolle kirkolle :)
Siinä palaa vähintään miljardi ennen kuin silta on valmis. Ja ongelmia tulee, kun merenpohjaan paalutetaan tukirakenteet. Ja kaikki siksi, että saadaan ratikkaretti ja kevyenliikenteen väylä Arhinmäen, kaupungin vuokra-asunnon, kulmille. Täytyy olla täydellisen epäekologinenkin projekti.
Eikä se raha pelkästään siltaan mene. Täytyyhän niitä ison urakan firmoille järjestäneitä poliitikkojakin muistaa välikäsien avustuksella, veronmaksajien kustannuksella tietysti. Eli vaaliavustuksia ja muuta mukavaa on tulossa 🙄
Mahtavaa! Arvonnousua tiedossa!
Laajasalolainen
Kannattavampaa ja liikennöintinsä kannalta sujuvampaa olisi edelleen tehdä raitiovaunureitti välille kruunuvuorenranta - Laajasalo - Herttoniemen metroasema. Siitä eri koulujen läheisyydestä jotta palvelisi turvallisesti myös koululaisia. Metrolla sitteb keskustaan, itään tai Espooseen.
Haluaisin nähdä sen laskelman joka esittää että väki oikeasti matkaa akselilla laajasalo-Hakaniemi-stokkan kello.
Ei sitä raitiovaunulinjaa meren yli tule. Rahat menee kuivalla maalla rakentamiseen, ja jokerilinjaan. Ei kassa mikään loputon ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä raitiovaunulinjaa meren yli tule. Rahat menee kuivalla maalla rakentamiseen, ja jokerilinjaan. Ei kassa mikään loputon ole.
Päätös on nuijittu jo. Mitä höpäjät?
Vierailija kirjoitti:
Kannattavampaa ja liikennöintinsä kannalta sujuvampaa olisi edelleen tehdä raitiovaunureitti välille kruunuvuorenranta - Laajasalo - Herttoniemen metroasema. Siitä eri koulujen läheisyydestä jotta palvelisi turvallisesti myös koululaisia. Metrolla sitteb keskustaan, itään tai Espooseen.
Haluaisin nähdä sen laskelman joka esittää että väki oikeasti matkaa akselilla laajasalo-Hakaniemi-stokkan kello.
Metro ei kestä niin paljon liikennettä..
Jokeri on paha sana. Siitä tulee mieleen vaan elokuvan paha ukko . Eikö sen nimen voisi muuttaa kauniimmaksi vaikka puistolinja tai kaupunkilinja ? Lähiö linja , lähiö reitti. Sehän yhdistää lähiöitä kaupungin osia myös metro yhdistää. Otetaan se paha ruma jokeri nimi pois ei ratikalla meno ole mitään arpapeliä.
Tehdään siltoja , paasilta suoraan krunikan kentälle siitä teatterille . Otetaan se tyhmä vesiallas pois kun ei siinä saa uida tehdään oikea maauimala vaikka kaivarille tai Katajanokalle ,kylpylä siis kunnan ei yksityinen . Entä jos uunisaari liitetään sillalla mantereeseen ja rakennetaan nykyaikaan ....totuus on että vanha haisee ja mätänee myös koko satama alue ... Ei niiden kivien vaihto paljon maksa kunnan työmiehet saa palkan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä palaa vähintään miljardi ennen kuin silta on valmis. Ja ongelmia tulee, kun merenpohjaan paalutetaan tukirakenteet. Ja kaikki siksi, että saadaan ratikkaretti ja kevyenliikenteen väylä Arhinmäen, kaupungin vuokra-asunnon, kulmille. Täytyy olla täydellisen epäekologinenkin projekti.
Epäekologinen nimenomaan. Samal raiskataan merenrannat, joita jo Kruunuvuorenrannan ylitiivis rakentaminen on tuhonnut. Helsingin kasvutahti, mitä vihreä pormestari klaaneineen hehkuttaa, on niin hatusta temmattu kuin olla ja osaa. Siinä on muutama tuhat liikaa! Mutta eihän se haittaa näitä "luontoihmisiä" kun ei ole kyse omista rahoista vaan yhteiskunnan. Taitaa olla rakennusliikkeiden puoluetuet nyt lunastettavissa kun aika käy vähiin. Nimittäin EU säätää kovaa vauhtia luonnon- ja vesistönsuojelulakeja joihin Suomikin on sitoutunut. Kohta menee tiukemmaksi miten ja mihin saa rakentaa.
Kaikista typerintä on rakentaa jotain noin massiivista pelkälle raitsikalle ja fillareille. Autovihamielinen Helsingin pormestariklaani ajaa autoilevat kovan luokan veronmaksajat tiehensä. Moni on Laajasalosta jo lähtenyt. Hietsun tilanne elää myös ja alkaa lähtölaskenta sieltäkin monilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattavampaa ja liikennöintinsä kannalta sujuvampaa olisi edelleen tehdä raitiovaunureitti välille kruunuvuorenranta - Laajasalo - Herttoniemen metroasema. Siitä eri koulujen läheisyydestä jotta palvelisi turvallisesti myös koululaisia. Metrolla sitteb keskustaan, itään tai Espooseen.
Haluaisin nähdä sen laskelman joka esittää että väki oikeasti matkaa akselilla laajasalo-Hakaniemi-stokkan kello.
Laajasalossa asuu edelleen aika äveriästä porukkaa. Moni ei todellakaan matkusta sieltä Stadin keskustaan töihin. Ihan turha ja kallis hanke koko silta.
Missä on Helsingin visio vanhenevan väestön huomioimisesta? Asumisen, liikkumisen, viihtyvyyden osalta? Tässä isot ikäluokat kovaa vauhtia eläköitymässä. Tarvitaan kätevää ja helppoa ikääntyvän väen huomioimaa asumista ja liikkumista. Luonto on niin tärkeä ettei mikään sitä korvaa jos sen tuhoaminen Hesassa jatkuu. Nyt jo Keskuspuistoakin taas nyrhitään. 😡
Uutisista selviää, että ne sillat eivät maksa kuin reilut 300 miljoonaa. Tuo 800 miljoonaa on vastustajien tuulesta tempaama luku.
Päätös voidaan aina purkaa vaikka se kuinka olisikin nuijittu. Tai toteutus myöhästyä, eihän länsimetrokaan tullut siinä ajassa kuin nuijittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattavampaa ja liikennöintinsä kannalta sujuvampaa olisi edelleen tehdä raitiovaunureitti välille kruunuvuorenranta - Laajasalo - Herttoniemen metroasema. Siitä eri koulujen läheisyydestä jotta palvelisi turvallisesti myös koululaisia. Metrolla sitteb keskustaan, itään tai Espooseen.
Haluaisin nähdä sen laskelman joka esittää että väki oikeasti matkaa akselilla laajasalo-Hakaniemi-stokkan kello.Metro ei kestä niin paljon liikennettä..
Tottakai kestää. Vuoroja tihentämällä.
Jostakin siihen saatiin myös kupattua yksityistä rahaa. Huom. Ryöstettyä.
Vierailija kirjoitti:
Uutisista selviää, että ne sillat eivät maksa kuin reilut 300 miljoonaa. Tuo 800 miljoonaa on vastustajien tuulesta tempaama luku.
No oletpas huonosti perehtynyt hankkeen hinta-arvioihin.
Lopullinen hinta tulee olemaan noin 1,5 mrd. Korruptioprojekti, jonka tarkoitus on siirtää varallisuutta.
Lauttasaari ja Laajasalo ovat eri asioita. Tietäisit sen, jos olisit oikeasti stadilainen...