Menisitkö toista kertaa samaan työpaikkaan palkkatuella?
Olen ollut nyt toistamiseen työtön kohta 2 v. Minulla on sekä akateeminen tutkinto että ammatillinen näyttötutkinto (tämä jälkimmäinen toisen työttömyysjaksoni ajalta), joten uudelleenkouluttautuminen ei enää tunnu järkevältä. Ikääkin minulla jo 50 v - ja tämä lie syynä siihen, etten saa töitä. Olen yksinkertaisesti liian vanha.
Minulla on monipuolista työkokemusta runsaasti muutamalta eri alalta. Mutta nyt en taaskaan ole saanut edes haastattelukutsuja minnekään.
Pääsisin todennäköisesti keväällä palkkatuella työpaikkaan, jossa olin 1,5 v sitten kaksi vuoden pituista jaksoa. 2 v on max, mitä palkkatukea samaan paikkaan voi saada. Töitä 6 t / pvä, palkka vähän yli tonni kk.
Menisitkö sinä uudestaan samaan paikkaan palkkatuella?
Kommentit (4)
Pieni osa työstä koulutusta vastaavaa, muu työ helppoa. Mielekästä työ oli siinä mielessä, että se oli asiakkaille todella tärkeää. Työporukkaan pääsi hyvin mukaan, kun työntekijäitä oli vain 4 kpl.
Palkkaus vastasi tehtävien vaativuutta, oli siis ainakin minulle helppoa (ei kaikille työntekijöille, hekin olivat palkkatuella). Iltatöitä ihan satunnaisesti muutama tunti, ei viikonlopputöitä.
Eipä tässä enää omaa koulutustaan kunnioita, kun en sillä töitä saa.
Tuossa tilanteessa voisin mennäkin, kuitenkin jos töihin vielä haluat, on aina paremmat mahdollisuudet päästä kunnon työpaikkaan kun on jo jossain töissä.
Menisin ja hakisin samalla uutta työtä. On aina helpompi saada työ kun on jo töissä. Palkkatukityön voi keskeyttää, jos saa pidempikestoisen työn. Tsemppiä!
Vähän riippuu tuosta paikasta. Oliko siellä sulle mielekkäitä työtehtäviä, sellaisia että sait tehdä koulutustasi vastaavaa työtä ja ottaa myös vastuuta sekä kehittyä tehtävissä? Entä työyhteisölliset asiat? Pääsitkö palkkatuellisena mukaan työporukkaan, siis vakavasti otettavana työntekijänä eikä vain jonakin lähes ilmaisena tyyppinä, jota kohdellaan eriarvoisesti kuin ns tavallisia työntekijöitä? Vastasiko palkkaus ollenkaan työtehtäviesi vaatimuksia? Itse olin jonkin aikaa palkkatukitöissä, olen myös akateeminen, en saanut osallistua mihinkään sellaiseen, johon koulutukseni ja potentiaalini olisi antanut mahdollisuuden, tein aivan simppeliä perusduunia. Palkka oli surkea, kokopäivätyöstä jäi n 1200 €, työ sisälsi paljon la ja su työvuoroja ja oli paljon iltavuoroja. Mua kysyttiin jatkamaan, mutta koin tuon ihan riistopaikaksi, en jatkanut, joku itsekunnioitus omaa koulutusta ja ihmisarvoa kohtaan pitää sentään olla!