Ei veronpalautuksia tänä vuonna - mistä voisi johtua?
OmaVeroon kirjautuessa ei lue, että minulle oltaisiin maksamassa veronpalautuksia tänä vuonna. Olen yleensä saanut ne elokuussa. Kaikki on säilynyt samana viimeiset neljä vuotta. Omaisuus, työpaikka, palkka, vuokra, asunto, tuet, ihan kaikki. Mikään ei ole muuttunut.
En ole sinänsä laskenut mitään veronpalautusten varaan, mutta olen yleensä järjestänyt niillä joulun ja olisi harmi jos niitä ei kuuluisi.
Onko tähän jotain yksinkertaista vastausta?
Kommentit (7)
Ilmeisesti olet onnistunut juuri niin kuin pitäisikin.
Kiitos kommenteista. :) Pitänee kokeilla huomenna tuota veron chat- palvelua.. ..
AP
Katso omaverosta se esitäytetty veroilmoitus viimekeväältä, vai mikä se on. Siitä näät, saatko palautusta vai pitääkö maksaa. Mulle tuli sellainen, tein siihen muutoksia ja lähetin huhtikuussa verottajalle. En ole vieläkään saanut uutta päätöstä. Nyt kun palautukset maksetaan syksyllä, olen sain viimevuonna ja ehkä edellisvuonna palautukset 3.9. Ja sitä ennen tuli tietty päätös. Vähän näyttää hiljaiselta, olikohan seuraava mahdollinen maksupäivä lokakuussa? Pärjään kyllä ilmankin sitä rahaa, mutta olis kiva tietää.
Verotuspäätös pitäisi omaverossa olla. Jos ei ole, olet tehnyt muutoksia. Silloin se ei välttämättä tule ennen kuin loppuvuodesta - joulukuussa maksetaan viimeiset palautukset.
Ja onhan sekin voinut muuttua, että verotus on kiristynyt joltain osin, ja olet viime vuonna maksanut juuri oikean määrän veroja.
Joku tuki tai muu maksu osunut aiemmin tammikuun puolelle ja nyt viimeksi joulukuun lopulle eli tuloraja ylittynyt siltä vuodelta?
Onko ollut matkakulu tms. vähennyksiä? Jos ei nyt ollutkaan alustettuna (korona), vaan olisi pitänyt ilmoittaa.
Kysyisin verottajalta, kun kaikki on pysynyt ennallaan.
Minä nostin veroprosenttiani ennen lomapalkkaa, koska haluan saada veronpalautuksen ensi vuonna.