Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perus meikkaaminen? Mitä siihen kuuluu

Vierailija
24.09.2014 |

En siis itse meikkaa juuri koskaan ja jos meikkaan käytän ripsaria, huulipunaa, kulmakynää ja puuteria. En oikein osaa käyttää rajauskynää. Tuntuu että tulee vain sotkua. Kuuluko sun meikkaamiseen rajauskynä ja mitä muuta? Ja meikkaatko päivittäin arkimeikin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmeikkiini kuuluu meikkivoide, poskipuna, kulmaväri ja ripsiväri. Ne ovat mielestäni tärkeimmät. Joskus laitan myös valokynää, huulipunaa ja luomivärejä.

Vierailija
2/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuluu perus-työpäivämeikkiiin: Silmänympärysten peitevoide, BB-voide, poskipuna, maskaramaisella harjalla levitettävä kulmakarvaväri, 2 eri luomivärisävyä, silmänrajaus arkisin yleensä vain yläripsien tyveen sinne ripsirajan sisäpuolelle (limakalvolle), ripsiväri, huulikiilto tai -puna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle perusmeikki on Bb-voide ja ripsari. En meikkaa päivittäin, en edes viikoittain koska en ole asiakaspalvelu-/edustustyössä. Huolehdin hiuksista ja ihosta ja pidän kulmakarvat muodossaan, tummat piirteet antaa paljon anteeksi.

Vierailija
4/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla: meikkivoide ja kulmakynä. Ripsaria latan, jos ehdin/jaksan. 

Vierailija
5/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide,puuteri,ripsari,kulmakynä,kajali.

Vierailija
6/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla arkimeikkiin kuuluu puuteri, poskipuna, ripsari ja punainen huulipuna aina. Iho on hyväkuntoinen ja kulmat luonnostaan melkein mustat. Niinku joku Tossa jo totes, tummat piirteet antaa paljon anteeks.

Vierailija
7/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:36"]

Minulla arkimeikkiin kuuluu puuteri, poskipuna, ripsari ja punainen huulipuna aina. Iho on hyväkuntoinen ja kulmat luonnostaan melkein mustat. Niinku joku Tossa jo totes, tummat piirteet antaa paljon anteeks.

[/quote]

Kateeksi käy tällaisia ihmisiä :) Itselläni on päinvastainen tilanne eli iho sinänsä hyväkuntoinen, mutta silmänaluset sinertäväntummat ja poskilla ja nenällä punaista couperosaa. Eli tarvitaan kunnon peiteaineet. Mulla on luonnostaan tummat hiukset, mutta valitettavasti kulmakarvat ja ripset on naaman ihokarvojen väriset eli lähinnä vaaleankellertävät, joten nekin on pakko meikata joka päivä tai näytän todella oudolta.

Vierailija
8/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide, puuteri, ripsari, poskipuna, kulmaväri.

Vierailija
9/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle perusmeikki tarkoittaa meikkiä, jolla menen töihin tai asioille (tosin lähikauppaa/ -kirjastoa ja salia en laske tällaiseksi). Voin siis liikkua kodin ulkopuolella myös meikittä.

Perusmeikkiini kuuluu meikkipohja (esim. Lumenen CC), peiteaine silmänalusille, ripsiväri, luomivärit, kulmakynä, irtopuuteri ja poskipuna. Tilanteen mukaan lisäksi aurinkopuuteri varjostuksiin ja valokynä tms. korostuksiin.

Primereita käytän aina. Kasvoille kiiltoa hillitsevä ja huokosia häivyttävä Too facedin primer. Silmäluomille ikisuosikkini Urban decay primer potion original (mikään muu ei pidä luomivärejä paikoillaan).

Silmät rajaan vaihtelevasti. Jotkin nudemeikit eivät kaipaa rajausta, mutta jotkin luomivärit vaativat rajauksen (esim. punertava näyttää paremmalta, jos on rajaus). Rajaan yleensä vain yläluomen. Joskus rajaan alaluomea hyvin kevyesti luomivärillä.

Silmämeikistä: aina vaalea luomiväri koko luomelle kulmakarvoihin asti (helpottaa värien häivytystä). Vaalea siis sellainen matta, lähellä ihon sävyä. Ei missään tapauksessa valkoinen helmiäinen. Tämän lisäksi silmämeikki vähintään yhdellä sävyllä. Monesti teen sellaisen meikin, jossa on kolmea sävyä: luomen sisänurkkaan vaaleahko, noin puolivälistä eteenpäin jokin tummempi. Luomivakoon (ja ihan ulkonurkkaan) varjostukseksi tummin sävy.

Huulimeikkejä olen huono käyttämään. Joskus muistan huulikiiltojeni olemassaolon, mutta yleensä en. Niinpä käytän vain huulirasvoja.

Vierailija
10/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja: Pohjustusvoide, meikkivoide, peitevoide(silmänaluset), puuteri, aurinkopuuteri, poskipuna

Silmät: Kiireessä pelkkä Diorin Overcurl ripsari. Muuten kolmea erisävyistä luomiväriä (hyvin luonnollisia sävyjä), rajaus yläluomelle

Kulmakarvat: kulmakarvageeli + kulmakynä

Huulet: nude tai vanha roosa huulipuna, riippuen vähän silmämeikin vahvuudesta

Vierailija
11/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kajaali, ripsari ja huulipuna

Vierailija
12/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkivoide, peitevoide, puuteri, ripsari ja huulipuna.

kesällä, kun olen ruskettuneempi jätän meikkivoiteen suosiolla pois. esim. ruokakauppaan voin kyllä lähteä meikittäkin, mutta lähes aina minulla on jotain huulipunaa, tuo väriä ja näyttää heti laitetummalta, vaikka oikeasti meni alle 10 sekuntia.

Vierailija
13/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaalea, joten seuraava on minimi: ripsari ja rajaus ylhäälle, kulmaväri + kulmakynä, silmänalusten peittovoide, ripaus poskipunaa, puuteria ja värillistä huulirasvaa 

Jos haluan panostaa arkimeikkiin, laitan vielä meikkivoidetta ja luomiväriä, tai huulirasvan sijaan huulipunaa ja rajauksen.

Vierailija
14/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:09"]silmänrajaus arkisin yleensä vain yläripsien tyveen sinne ripsirajan sisäpuolelle (limakalvolle)

[/quote]

Olen aina ihmetellyt miten tuollainen rajaus puhdistetaan? Miten te hankaatte ne pois? Vaikea kuvitella, että itse pystyisin.

Vierailija
15/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin: rasva, silmänympärysvoide jossa väri, meikkivoidetta silmien ympäryksiin ja nenään, kulmakynä. TAI bb voide, kulmakynä, silmänympärysvoide jossa väri. Joskus ripsaria. Olen töissä konepajalla, eihän tänne edes kehtaa meikata :D

Vierailija
16/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällä hetkellä duunia himasta käsin, joten en juuri meikkaa. Jos meikkaisin, laittaisin BB-voiteen, poskipunan, kulmakynää, ripsaria ja ehkä hitusen kajalia ja kenties valokynää, jos siltä tuntuu. Haluan näyttää huolitellulta, mutta en meikatulta, siksi en käytä luomiväriäkään juuri koskaan.

Vierailija
17/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsaria vaan. Senkin voisi jättää pois, mutta olen ajatellut että suotta ne roskiin menisi kun on kerran ostettu. Kun siis silmämeikeilläkin on joku aika milloin ne pitäisi heittää pois.

Työmatkoilla tapaan panostaa enemmän, voin laittaa bb-voidetta ja jotain rajauskynää myös. Huulipunaa ja luomiväriä käytän oikeastaan vain juhlissa yms.

Vierailija
18/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmeikki mulla on ripsiväri :D en jaksa alkaa muuten meikillä sotkemaan. Joskus sitten poskipunaa ja puuteria.
Sitten jos johonkin lähdetään miehen kanssa,meikkaan hieman enemmän.

Vierailija
19/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmeikkiini kuuluu meikkivoide, aurinkopuuteri, ripsi- ja kulmaväri. Kulmat on värjätty joten kulmakynällä ainoastaan tasoitan kulmien väriä ja korjaan vähän muotoa.
Rajauskynää en käytä, se näyttää pienentävän silmiäni ja koska silmäluomeni ovat muutenkin vähän roikkuvat (silmän ollessa auki ei luomea juuri näy) tekee rajaus vähän suttuisen näköiseksi. Siksi pelkkä ripsiväri yläripsiin avaamaan katsetta. Luomiväriä käytän lähinnä iltameikissä.

Vierailija
20/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa juurikaan arkena, mutta jos meikkaan laitan vain ripsiväriä ja sävyttävää huulirasvaa. Viihteelle mennessä sitten meikkivoidetta, aurinkopuuteria, sävyttävää kulmavahaa, beigeä, oranssia ja kuparin väristä luomiväriä ja mustalla luomivärillä rajaukset yläluomiin, ripsiväriä, huulikiiltoa ja talkkia.