Nutturapää lentokentällä :D
Moi!
Oon siis tässä miettinyt jo pitemmänkin aikaa, että voinko laittaa lentokoneeseen nutturan (hiusdonitsin avulla)?Tämä vain mietityttää, koska pitääkö se ottaa turvatarkastuksessa pois? :D
Tiedetään, tämä on ihan turha kysymys, mutta...?
Kommentit (22)
Entinen turvatarkastaja vastaa:
Jos olet oikein epäilyttävän oloinen voidaan kyllä nutturakin pyytää avaamaan. Pakko ei ole mutta sitten jos kieltäytyy ei ole asiaa lentokoneeseen tai ns. tarkastetulle (puhtaalle) puolelle lentokenttää. Metallisia hiusjuttuja saa kyllä käyttää, mutta silloin saattaa metallinilmaisin hälyttää ja joutuu käsintarkastukseen. Ja niin, siihen tarkistukseen voi joutua myös satunnaisotantana. Halutessaan tai määräyksen tullessa ylemmältä taholta saatetaan tarkistaa myös jokainen matkustaja.
Ohis, mutta minkä takia viime kesänä turvatarkastuksessa joku nuori jamppa halusi tutkia mun olkalaukun niin, että oikein kaatoi sen kaiken sisällön siihen kaukaloon. Olen kuitenkin yli nelikymppinen täti-ihminen enkä mielestäni mitenkään epäilyttävän oloinen. Lennellyt olen satoja kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun näin tapahtui. Oli varmaan tosi pettynyt, kun mitään laitonta ei löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:58"]
Ohis, mutta minkä takia viime kesänä turvatarkastuksessa joku nuori jamppa halusi tutkia mun olkalaukun niin, että oikein kaatoi sen kaiken sisällön siihen kaukaloon. Olen kuitenkin yli nelikymppinen täti-ihminen enkä mielestäni mitenkään epäilyttävän oloinen. Lennellyt olen satoja kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun näin tapahtui. Oli varmaan tosi pettynyt, kun mitään laitonta ei löytynyt.
[/quote]
Kyllä, selkeästi hän olisi halunnut tehdä paljon lisätyötä ja toivoi, että sinulta olisi löytynyt jotain oikein vakavaa! Omituista, että tuollaisen täti-ihmisen tarkisti, kyllä ne salakuljettajat jne on aina sellaisia tosi epäilyttävän oloisia ihmisiä, eihän niitä muuten erottaisi tavallisesta matkustajasta!
Mä mietin taas miten epämukavaa olisi olla nutturassa. Sehän osuu ekana penkkiin, ei voi nojailla rennosti tai nukkua.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:45"]
Jos olet oikein epäilyttävän oloinen voidaan kyllä nutturakin pyytää avaamaan. Pakko ei ole mutta sitten jos kieltäytyy ei ole asiaa lentokoneeseen tai ns. tarkastetulle (puhtaalle) puolelle lentokenttää. Metallisia hiusjuttuja saa kyllä käyttää, mutta silloin saattaa metallinilmaisin hälyttää ja joutuu käsintarkastukseen. Ja niin, siihen tarkistukseen voi joutua myös satunnaisotantana. Halutessaan tai määräyksen tullessa ylemmältä taholta saatetaan tarkistaa myös jokainen matkustaja.
[/quote] Joo eli kannataa siis kiinnittää huomiota valkin muotoon, että otat sellaisen normaalin muotoisen (näitä saa esim Henkkamaukalta) etkä mitään aseen tai pommin muotoista.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:05"]
Mä mietin taas miten epämukavaa olisi olla nutturassa. Sehän osuu ekana penkkiin, ei voi nojailla rennosti tai nukkua.
[/quote]
Tää mullakin tuli mieleen, en tämän vuoksi laittaisi itsekään nutturaa. Joskus juhliin mennessä on nuttura ja jo siinäkin ajassa autoa ajaessa se häiritsee, kun ei voi tavallisesti nojata päätä penkkiin.
Älä laita ainakaan näin isoa!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:03"]
[/quote]
Kyllä, selkeästi hän olisi halunnut tehdä paljon lisätyötä ja toivoi, että sinulta olisi löytynyt jotain oikein vakavaa! Omituista, että tuollaisen täti-ihmisen tarkisti, kyllä ne salakuljettajat jne on aina sellaisia tosi epäilyttävän oloisia ihmisiä, eihän niitä muuten erottaisi tavallisesta matkustajasta!
[/quote]
No, kieltämättä olin vähän tuohtunut että ihan diileriksi kunnon kansalaista epäillään! Oikea epäluottamuslause. Laukun sisältökin vielä meni epäjärjestykseen, kyllä siinä sitten meni aikaa sitä järjestellessä ojennukseen.
T. Nutturapäinen keski-ikäinen kukkahattutäti
Täh? Miksi ihmeessä ei voisi laittaa nutturaa lentokoneeseen? Eihän siellä mitään kampauskoodia ole?
Mitä se turvatarkastukseen kuuluu, miten hiukset on laitettu? Eri asia sitten, jos sinne kätket jotain kiellettyjä aineita tai tavaroita, niin että metallinpaljastin ulvoo tai tullikoira räksyttää.
Mä itse asiassa nukun yleensä aina nuttura päässä. Kun sen laittaa tarpeeksi korkealle, se ei paina ikävästi, ja hiukset pysyvät kivasti pois tieltä.
Mulla on aina nuttura, myös lentäessä. Täytyy sanoa, että perfektionistina en ottaisi sitä kovin hyvin, jos turvatarkastaja käskisi purkamaan sen. Veikkaan, että sitä puristelemalla voi todeta aika nopeasti, että siellä on sisällä pelkkää tukkaa tai valkki.
OHO! 13 jatkaa: mulla on kyllä melkein yhtä iso nuttura kuin tolla muulilla! Oh no.
[/quote]
No niin kuin tuo entinen lentokenttätyöntekijä tuossa sanoi, välillä tehdään satunnaisotostarkastuksia. Meidän 2-vuotiaskin otettiin kerran sivuun ja tutkittiin perusteellisemmin. Kai niiden pitää sitten ottaa sivuun tietty määrä ihmisiä, tyyliin joka kolmaskymmenes matkustaja, oli epäilyttävä tai ei.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:45"]
[/quote]
Entäs rintaliivien kaarituet?
[/quote]
Viime kesänä oli ilmeisesti joku tehostettu nelikymppisten naisten käsilaukkutarkastuskampanja. Matkustin viime kesänä kaksi kertaa lentokoneella Helsinki-Vantaalta ja kummallakin kerralla käsilaukkuni pengottiin erittäin perusteellisesti läpivalaisun jälkeen.
t. nelikymppinen äiti-ihminen
Älä laita, on aika ruman näköinen.
Satunnaislaukkutarkastuksia, tädit hyvät.
Entäs rintaliivien kaarituet?
[/quote]
Mun ei ole tarvinnut ikinä ottaa rintsikoita pois, vaikka aina on kaarituelliset. No, sitä päivää odotellessa :D
Koska naisesta tulee täti-ihminen? Onko se automaattista kun täytät 35 vai onko sillä tekemistä ulkonäön kanssa. Ihmetyttää. Onko nelikymppiset miehet automaattisesti setä-ihmisiä? Ainakaan en ole heidän kuullut koskaan kutsuvan itseään nelikymppisiksi setä-ihmisiksi niin kuin tämän ketjun täti-ihmiset.
No tämä meni vähän ohi aiheen mutta tuli nyt vaan mieleen. Naisen elämä naisena on kyllä lyhyt, vaviskaa nuoremmat naiset, tätiys on aivan kulman takana teilläkin :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:25"]Moi!
Oon siis tässä miettinyt jo pitemmänkin aikaa, että voinko laittaa lentokoneeseen nutturan (hiusdonitsin avulla)?Tämä vain mietityttää, koska pitääkö se ottaa turvatarkastuksessa pois? :D
Tiedetään, tämä on ihan turha kysymys, mutta...?
[/quote]
Onko se hiusdonitsi metallia? Metallisia juttuja ei saa olla.