Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksosvauva

Vierailija
24.09.2014 |

Olen lapsesta saakka halunnut kaksoset ja aina ihaillut kaksosia ja heidän vanhempia. Nyt sit valvottavan vauvan kanssa olen ajatellut asiaa taas. Eivät ne kaksoset taida aina nukkua samaan aikaa..
Missä vaiheessa teillä helpotti kaksosien kanssa? Kauanko olit kotona äitiysloman jälkeen? Onko suvussanne kummalta puolelta kaksosia?mikä olo ensi reagtio kun kuulit odottavasi/saavasi kaksoset? Monennetko lapset he olivat?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään palstalaisella ole kaksosia??

Vierailija
2/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen nukkuu sikeästi ja toinen herää useammin huutaen. Sen jälkeen toinen vähän vikisee ja nukahtaa taas.

Vierailija
6/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet kaksoset. Olin kovin iloinen kun ultrassa selvisi, että vauvoja onkin kaksi. Raskaus oli vaikea, lapset syntyivät keskosina. Yöt nukkuivat kohtalaisesti ja illat kitisivät. Ekan vuoden olin aika väsynyt, mutta onnellinen. Lasten ollessa 1,5v päätimme yrittää vielä yhtä lasta. Raskauduin samantien ja kun ultrassa huomattiin, että vauvoja tulee taas kaksi, meinasi tulla itku. Toisaalta olin onnellinen, mutta mua pelotti kovin miten tässä käy. Raskaus oli taas vaikea ja vauvat syntyi keskosina (muttei niin paljon kun ekat) ja kädet oli täynnä työtä 2,5vuotiaiden ja vauvojen kanssa. Yksin en olisi selvinnyt. Silloin päätimme, että useammasta lapsesta ei uskalla edes haaveilla. Nyt näistä ajoista on kulunut jo vuosia. Isot ovat jo 14v ja pienet 12v. Vuodet, jolloin lapset olivat pieniä tuntuu enää sumuisilta muistoilta. Todella raskailta sellaisilta, mutta en vaihtaisi niitä pois :)

Vierailija
7/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiset oli kaksoset. Nukkuivat samaan aikaan ja söivät samaan aikaan.  Käytännössä elämä meni rytmissä 6 h unta, 2 h valvomista silloin ensimmäisten kuukausien ajan. Helpotti, kun päästiin kotiin sairaalasta kun tuplat oli 6 vrk (suunniteltu sektio) ja pienempi painoi tarpeeksi (en enää muista, paljonko). Kotona olin, kunnes lapset täytti 2 v. Minun suvussani on paljon kaksosia, isoisäni on "kaksospuolikas" ja kahdella serkullani on kaksoset.

Ai niin, kun saatiin tieto, että tuplat tulossa, niin se tuntui siltä, että niinpä tietysti, kaksosiahan me toivottiinkin.