Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enterorokko ja raskaus

Vierailija
23.09.2014 |

esikoisella on enterorokko ja nyt luin netistä, että se voi raskausaikana sairastettuna aiheuttaa vauvan kuoleman. Olen nyt 23 vkolla raskaana ja pelottaa kamalasti että saan tartunnan. Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin , että suurinosa sairastaneista raskaanaolevista ei saa mitään seuraamuksia. Ei kuulemma tarvitse tulla käymään tarkistuttamassa onko kaikki kunnossa, kun ei taudille ole kuitenkaan mitään hoitoa. Soitin myös raskaanaolevien päivystykseen ja siellä sanoivat , että älä vaan tule , jos on eneterorokkoa. 

Pitäisikö mennä yksityislääkärille että saa varmuuden vauvan voinnista ? Onko kellään muulla ollut tälläistä tilannetta ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sairastettunaaiheuttaa=sinun tarvitsee ensin sairastua että siitä saattaa seurata jotain. Huolestu vasta sitten jos se tauti sinuun iskee. Ei vauvalle siellä mahassa mitään käy siksi että mahan ulkopuolella oleva lapsi on kipeä.

Vierailija
2/5 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sullahan ei kai ole sitä rokkoa vaan sun lapsella ?

Ei kai sillä kohdussa olevalla vauvalla mitään hätää voi olla jos sisarus sairastaa.

Peset vaan hyvin käsiä ja jätät pussailut ja halimiset väliin, niin kyllä se siitä. Ja voi olla että olet sairastanut tuon rokon jo aiemmin etkä enää edes saa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää , etteivät halua minnekään päivystykseen tai neuvolaan käymään ihmistä, jolla ehkä on enterorokko. Tartuttaisit vaan muita ja virustaudillehan ei ole mitään hoitoa. 

Meillä alakouluikäiset tytöt ovat nyt 2 viikkoa sairastaneet enterorokkoa, siis ensin toinen viikon ja nyt toinen. Tylsä tauti, mutta onneksi siitä ei yleensä tule jälkitauteja. Lääkärissä ei ole käyty.

Vierailija
4/5 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli enterorokko 3 viikkoa sitten. Olen nyt raskaana h.34. Ei ole tullut mitään ongelmia, mutta inhottava tauti se oli.

Vierailija
5/5 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tauti ole vaarallisempi alkuraskaudesta? Itse sairastin juuri taudin rajuna raskausviikolla 6+3 ja sain keskenmenon. Sitähän ei kuitenkaan kukaan pysty kertomaan, johtuuko km taudista vai jostain muusta. Soitin äitiyspolit ja neuvolat, kun sairastuin ja kaikki vakuuttelivat, että riski keskenmenoon enteron takia on pieni. Epäilen, että sain tartunnan vielä helpommin, koska olin flunssasta ja puolustuskyky sen vuoksi heikko. Mene ja tiedä. Kamala tauti joka tapauksessa. Toivottavasti et sairastu! Ja sairastuminenkaan ei vielä tarkoita, että vauvalla olisi mitään hätää.