Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäkipujen ja huumeiden käytön yhteys

Vierailija
23.09.2014 |

Mä en ymmärrä miksi täältä poistettiin keskustelu huumeiden käyttäjien selkäkivuista. En aloittanut ko. kirjoitusta, mutta kommentoin ja minusta ketjuun tuli hyvin nopeasti kommentteja aiheeseen. Ap siinä siis kysyi, miksi huumeiden käyttäjillä on selkä usein rikki. 

Moni kuten minäkin, ehdotti että ehkäpä selkäivut ovatkin syy huumeiden käytön aloittamiseen: Suomessa kivunhoito ei toimi pitäkaikaissairauksissa ja on ymmärrettävvää, että moni haluaa päästä kivusta eds hetkeksi eroon. 

Onko sinulla ollut pitkään vaivanneita selkäkipuja? Saitko asiallista hoitoa kipuihisi, etenkin, saitko kunnalliselta mitään apua? Auttoivatko burana tai mikään muu apteekista ilman reseptiä saatava lääke? Tuliko itsellesi mieleen "lääkitä" itseäsi alkoholilla tai huumeilla päästäksesi eroon kivuista edes hetkeksi?`Teitkö niin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mihkään poistettu, sehän on tossa tokalla sivulla.

Vierailija
2/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kunnon kipulääkkeet työterveydessä. Hermokipuun ei burana auta, kai sen kaikki tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo toinen kerta, että nopeasti paljon kommentteja saava ketju näkyy mulla yhtäkki hups- kerhossa ja sitten kun teen aloituksen että missä ketju on, niin se yhtäkkiä löytyykin, heti ekassa kommentissa sanotaan ketjun löytyvän. Mielenkiintoista...

Etsin meinaan ketjua sekä Cromella että Firefoxilla ja ihan oli suora osoite tallessa, eikä tosiaan hetkeen näkynyt. Ja sitten tein tämän aloituksen ja taas näkyi. 

Vierailija
4/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:47"]

Mä sain kunnon kipulääkkeet työterveydessä. Hermokipuun ei burana auta, kai sen kaikki tietää.

[/quote]

Monet lääkärit ei tiedä tai halua kunnallisella tietää. 

Vierailija
5/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Mulla lääkärit nimenomaan tunki vain burana ja panadol reseptejä kouraan vuosikausia, vaikka oli kyseessä hermokipu. Ei auttanut vaikka aina sanoi että eivät auta. Lääkitsin sitten itseäni alkoholilla, kunnes sain lopulta lähetteen kipuklinikalle ja oikeat lääkkeet, joilla kipu lähti.

Vierailija
6/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihdoin pääsin leikkausjonoon oli kivut jo sen verran pahat, että dokasin väh 2 krtaa vkossa koko jonotuajan. Määrällisesti ei lienee paha, mutta mulle oli, kun en muuten juo ollenkaan. Kovista lääkkeistä olin niin pöhnässä, että mieluummin perskänni, kun olo oli sietämätön ja auttohan se.

Vierailija
7/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari tyyppiä, jotka molemmat yhtäkkiä saivat hermosärkyä selkäänsä. Molemmat hakevat koko ajan lääkäriltä vahvoja kolmiokipulääkkeitä ja ovat ihan tokkurassa koko ajan. Sairasta.

Vierailija
8/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 23:10"]

Tiedän pari tyyppiä, jotka molemmat yhtäkkiä saivat hermosärkyä selkäänsä. Molemmat hakevat koko ajan lääkäriltä vahvoja kolmiokipulääkkeitä ja ovat ihan tokkurassa koko ajan. Sairasta.

[/quote]

eihän kolmiokipulääkkeet auta hermokipuun. Lihaskipuja on eri juttu. Mä sain niitä erilaisia hermokipuun, tuli vain huono olo. Sitten kuvattiin ja kun syyksi varmistui hermokipuun, niin sitten sain kipukynnystä nostavaa lääkettä. Nyt syön lyricaa, joka sekään ei ole kolmiolääke, mutta todella hyvä hermokipuun. 

Vierailija
9/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 23:10"]

[/quote]

eihän kolmiokipulääkkeet auta hermokipuun. Lihaskipuja on eri juttu. Mä sain niitä erilaisia hermokipuun, tuli vain huono olo. Sitten kuvattiin ja kun syyksi varmistui hermokipuun, niin sitten sain kipukynnystä nostavaa lääkettä. Nyt syön lyricaa, joka sekään ei ole kolmiolääke, mutta todella hyvä hermokipuun. 
[/quote]

No he hakevat niitä "selkäkipuun"mitä ei ole oikeasti ole. Jotta saavat päänsä sekaisin.

Vierailija
10/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on krooninen niskajumi ja alaselkävaivoja. Liikun paljon, käyn säännöllisesti hierojalla jne, eli luonnolliset keinot on jo käytössä. Silti ne eivät pelkästään riitä, ja lääkärin määräämistä lääkkeistä ei ole koskaan ollut mitään iloa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset relaksantit, tulehduskipulääkkeet sekä tramalia/kodeiinia. Joko ei vaikuttanut mitenkään tai ei vaikuta mitenkään ja tulee huono olo.

Kivut ja pahimmat jumit pysyy poissa, kun käytän kerran viikossa tai kahdessa hamppua. En ala pelleilemään enää kaiken maailman opiaattien kanssa, kun kerran tällainen luonnollinen ja vaaraton "lääke" auttaa. Usein ei edes tee mieli poltella, mutta aina, joka kerta kun olen ollut ilman noin 3-4 viikkoa alkaa ne vanhat tutut (hermo)kivut palata. Eli teho ei ole kuviteltua, enkä keksi kipuja saadakseni poltella. 

Jos joku minut tästä tuomitsee, niin siitä vaan. Mieluummin olen rikollinen kuin työkyvytön 24/7 kivuista kärsivä (kirjaimellisesti) hermoraunio. 

Vierailija
11/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka miinustit tekstiäni: olisiko sinun mielestä oikeasti parempi vaihtoehto joko

a) kärsiä kivuista ja hankkiutua lopulta alle 4-kymppisenä sairaseläkkeelle

tai

b) käyttää hyvin vahvoja särkylääkkeitä, joihin kasvaa heroiiniriippuvuutta vastaava riippuvuus ja joilla on joka kuolemaan johtavia sivuvaikutuksia?

T. 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän