Omko koulukuvat pakko ottaa?
Haluaisin tilata koulukuvista pelkän jääkaappi magneetin lapsen kuvalla mutta lapussa lukee että jos en valitse mitään settiä (hinnat 25e-50e) niin minulle lähetetään suosituin paketti???? eli pelkkää magneettikuvaa ei saa?
ja sitten lukee että jos ei käy muotokuvassa niin sinulle toimitetaan ryhmäkuva 7,50e ja sillä nyt ei ainakaan tee mitään.
Kommentit (29)
Mitä jos lapsi haluaa sen ryhmäkuvan?? Etkai sä nyt ominpäin tilaa vain magneettia??
Joo ryhmäkuva se tärkein on tilata. Lapsesta itsestään on varmaan miljoona kuvaa.
No rahastustahan se on mutta niinkuin kaikki muukin..
Koulussa töissä olleena tiedän kumminkin että suurelle osalle niiden merkitys on suuri. Sitä odotetaan, niihin panostetaan, kuvia vaihdellaan. Säpinä luokassa on suuri silloin kun kuvausvuoroa odotettiin ja silloin kun kuvat odottivat open pöydällä jakamista.. omat kuvanikin ovat kansiossa ja kyllä siitä ryhmäkuvasta on iloa ollut jälkeenpäin. Ihmettelen kyllä vanhempia joille tämän arvo on noinkin vähäinen. Itse saatat ottaa toki parempia kuvia mutta tässä nyt on muutakin. Jos se maksaa sen 25e niin sitäkö ei saa säästettyä mistään omasta menostaan?
osta hyvä ihminen kansio ja laita siihen kuvat järjestykseen. niin minäkin olen tehnyt kolmen lapseni kanssa ja aina on kuvat otettu. monta kertaa vuodessa katselevat niitä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:48"]
Ai että minä vihaan tuota koulun yhteydessä järjestettyä pakkomyyntiä.
Yhtenä vuonna ilmoitettiin että ei oteta mitään kuvia, vaan ajateltiin tilata jonku luokkakaverin kautta pelkkä luokkakuva, niin kuvaajan perkele ei ollu päästänyt lasta lainkaan mukaan luokkakuvaan.
[/quote]
No miksi se luokkakuva olisi pitänyt kaverin kautta ottaa, ihan itsekin voit ottaa pelkän luokkakuvan. Alaikäinen tarvii vanhempien luvan kuvaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:20"]
Yhtenä vuonna ilmoitettiin että ei oteta mitään kuvia, vaan ajateltiin tilata jonku luokkakaverin kautta pelkkä luokkakuva, niin kuvaajan perkele ei ollu päästänyt lasta lainkaan mukaan luokkakuvaan.
[/quote]
No miksi se luokkakuva olisi pitänyt kaverin kautta ottaa, ihan itsekin voit ottaa pelkän luokkakuvan. Alaikäinen tarvii vanhempien luvan kuvaamiseen.
[/quote]No kun ei haluttu mitään pakettia, eikä tilauskaavakkeessa ollut mahdolisuutta valita pelkkää luokkakuvaa. Halvimmassakin paketissa oli mukana vaikka mitä, jota ei ei todellakaan haluttu.
t. edellinen
kuka ei halunnut, sinä vai lapsi? On se kumma jos lapsi ei saa edes omia kuvia pitää.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:20"]
[/quote]
[/quote]No kun ei haluttu mitään pakettia, eikä tilauskaavakkeessa ollut mahdolisuutta valita pelkkää luokkakuvaa. Halvimmassakin paketissa oli mukana vaikka mitä, jota ei ei todellakaan haluttu.
t. edellinen
[/quote]
Siihen kyselykaavakkeeseen valitaan suurin mahdollinen paketti ja laitetaan meiliosoite. Kun kuvat on valmiina saat meiliin koodin jolla pääset muokkaamaan tiaustasi ja valitset siihen vain ne mitkä haluat (vaikka vain ryhmäkuva).
Tai hankalamman kautta: odotat että kuvat tulee kotiin ja lähetät ylimääräiset takaisin.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 18:45"]
No rahastustahan se on mutta niinkuin kaikki muukin.. Koulussa töissä olleena tiedän kumminkin että suurelle osalle niiden merkitys on suuri. Sitä odotetaan, niihin panostetaan, kuvia vaihdellaan. Säpinä luokassa on suuri silloin kun kuvausvuoroa odotettiin ja silloin kun kuvat odottivat open pöydällä jakamista.. omat kuvanikin ovat kansiossa ja kyllä siitä ryhmäkuvasta on iloa ollut jälkeenpäin. Ihmettelen kyllä vanhempia joille tämän arvo on noinkin vähäinen. Itse saatat ottaa toki parempia kuvia mutta tässä nyt on muutakin. Jos se maksaa sen 25e niin sitäkö ei saa säästettyä mistään omasta menostaan?
[/quote]
Joo kiitosta vaan lukuisita vastauksita mitkä sain itse kysymykseen.
Kyse ei ole rahasta vaan siitä että viimiset viiden vuoden kuvat makaa laatikossa samassa kuoressa missä ovat tulleetkin. Lasta ei ole kuvien vaihtelu kiinostanut (tarrakuvat) muutama pikkukuva ollaan annettu sukulaisille, luokka on sama ja ei minua itseäkään omat ryhmäkuvat kiinosta ainakaan joka vuodelta. Riittää kun niitä on muutama ala-asteelta.
Ihan rehellisesti, onko sulla kaikki sun luokkakuvat (ryhmä) talellla ja kuinka usein niitä katselet?
Ei niitä valokuvia tarvitse ottaa. Tarkalleen ottaen luokkakuvaan ja yksilökuvaan ei ole edes pakko mennä. Luokkakuva on kyllä kiva muisto, minulla on yhä edelleen jokainen luokkakuvani tallella. Yksilökuvia meillä tilattiin sen mukaan, että annettiin kotiin ja isovanhemmille isot kuvat ja parille kaverille pikkukuvat. Settejäkään ei tarvitse ottaa, kyllä sieltä saa valita ihan sen tuotteen, jonka haluaa. Tietysti eri kuvaamoilla on erilaisia sääntöjä, mutta tavallisesti sieltä voi kyllä ihan vain sen magneetinkin ostaa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:38"]
Ei niitä valokuvia tarvitse ottaa. Tarkalleen ottaen luokkakuvaan ja yksilökuvaan ei ole edes pakko mennä. Luokkakuva on kyllä kiva muisto, minulla on yhä edelleen jokainen luokkakuvani tallella. Yksilökuvia meillä tilattiin sen mukaan, että annettiin kotiin ja isovanhemmille isot kuvat ja parille kaverille pikkukuvat. Settejäkään ei tarvitse ottaa, kyllä sieltä saa valita ihan sen tuotteen, jonka haluaa. Tietysti eri kuvaamoilla on erilaisia sääntöjä, mutta tavallisesti sieltä voi kyllä ihan vain sen magneetinkin ostaa.
[/quote]
no mutta tässä kuvaus lapussa lukee aivan selvästi että jos et valitse mitään tuotetta niin lähetämme sinulle suosituimman setin (=30e)
Eli mun on pakko valita joku setti tai mulle lähetetään tuo suosituin setti.
ap
Ja jos lapsi ei mene muotokuvaan niin sitten ei saa magneettia mutta siinäkin tapauksessa lapselle lähetetään ryhmäkuva!
eli ryhmäkuva on pakko ottaa?
ap
Kyllä mullakin on joka ikinen luokkakuva tallella niin ala- ja yläasteelta, lukiosta ja lisäksi vielä ammattikorkeesta. Ja lisäksi vielä vanhojentanssikuva ja valmistumiskuvat. Kaapin perukoilla ne on kaikki, mut sillon joskus kun käteen osuu niin mukava niitä on katsella ja muistella. Mulle äiti osti ekaluokalla ollessani kansion, johon oon jokaisen liimannut, eli ovat siististi kaikki samassa nipussa.
Luulen, että vaikkei lapsesi niitä vielä osaakaan arvostaa, niin viimeistään aikuisena voi kuvia jopa kaivata, jos niitä ei ole. Mutta vastaus kysymykseesi: ei niitä todellakaan ole pakko ottaa jos tosissaan siltä tuntuu, mutta muista nyt tosissaan siltä lapselta kysellä kans ja ajatella pitkällä tähtäimellä.
Meillä ainakin sitä tilausta ja sen setin sisältöä ja ihan kaikkea pystyi vielä netissä muuttelemaan moneen kertaan
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:52"]
Pahinta on se että ne kuvat ovat ihan paskoja, todellista liukuhihnatyötä. Tuskin yhtenäkään vuonna olisi onnistunut niin että kaikki kolme lasta olisi kaikissa kuvissa ok. Aina on jollakin silmät kiinni tai suu auki, kun kuva on otettu väärällä hetkellä ja yhdellä räpsyllä mennään. Sävyt ja värit myös päin helvettiä.
[/quote]
Ilmoita kuvaajalle, että ette pääse kuvauspäivänä kaverikuvaan ja sovi kuvaamoon oma aika. Siellä kuvaajalla on paljon aikaa ja kärsivällisyyttä kuvata lapsistanne ihan samaan hintaan hyvä kuva.