Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulatko kotona lasten kanssa/lasten kuulleen/lapsille?

Vierailija
23.09.2014 |

Laulettiinko tai soitettiinko omassa lapsuuskodissa tai kuunneltiinko musiikkia?

Mun kaveri sanoi, että hän ei laula lapsilleen. Ja mun mielestä se on sääli. Mun lapsuusperheessä ei laulettu, mutta isä soitti aina eri soittimia, katsottiin aina yhdessä Tangomarkkinat, Tenavatähdet yms ja kuunneltiin musiikkia, esim Arja Korisevaa paljon automatkoilla.

Siitä jäi mulle niin hyvät muistot ja rakkaus musiikkiin, että haluan samanlaisen lapsuuden suoda myös omalle lapselle. Oon pienestä asti laulanu pojalle lastenlauluja ja kun lapsi on vähän kasvanut niin ollaan katsottu musiikkiohjelmia yhdessä esim juuri Tangomarkkinoita ja Voice of Kidsiä. Laulan vieläkin paljon pojalle ja pojan kanssa.

Poika välillä pyytää itsekin, että tehdään jostain kivasta aiheesta joku oma räppi. :-D Lapsi nyt 6 vuotias. Olisi kyllä sääli jos lapselta olisi evätty nämä mahdollisuudet esim sen takia, että hävettää oma lauluääni tai että ei osaa soittaa mitään.

Musta on ihana, jos omakin lapsi oppii rakastamaan musiikkia samalla tavalla kuin itsekin rakastan!!! ♡

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli kotona aina radio päällä. Ja niin on minullakin, tai sitten kuuntelen cd:tä tai jotain muuta musiikkia. Harvoin olen ihan täysin hiljaisuudessa, paitsi yöllä. Laulan myös paljon aikuistenlauluja ja lastenlauluja. Mitään kummempia soittimia meillä ei ole. Kotonani oli urut, isällä haitari ja huuliharppuakin hän soitteli. Ja niitä soittaa vielä lapsillenikin kun siellä käydään. Minulle musiikki on tärkeä.

Mutta sen sijaan, itse en piirrä tai askartele lapsen kanssa paljoakaan. Minulla vain ei ole taitoa siihen. Väritettään kyllä. Mutta nämä taiteelliset jutut jää kerhoihin, kouluhin ja päiväkoteihin. Minä askartelen ne pakolliset juhla-askartelut. Piirtämään ole todella huono.

Vierailija
2/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihquu. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua välillä hävettää kun olen niin pöhkö laulelija. Laulan jotain joka välissä ja keksin omia sanoituksia lennossa. Esim pieni ankanpoika vaan  sävelellä juuri lauloin vajaa 2 vuotiaalle kun ei halunnut kakkapesulle " pieni onni poka vaan tallustelee tässä, onni poika vaan tallustelee tässä ja äiti sen nappasi pesulle ja sitten onni sanoi ei eiei" Yleensä nänä naurattaa lapsia ja saa hommat sujumaan mutta fiksulta ei kyllä kuulosta..

Liian kauan kotona??

Vierailija
4/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laulanut kaikille lapsille vauvasta asti varmaan joka ikinen päivä ja miehenikin on laulanut ainakin tuutulaulun. Nykyäänkin kun ovat jo isoja meillä laulaa kaikki joka päivä. Ei olla edes mitään erityisen hyviä laulajia eikä pyritä mihinkään taiteellisiin suorituksiin,  ihan poppia ja iskelmää vedetään,  musiikki on vaan niin kivaa. Yleensä joku hyräilee ja toinen siitä jatkaa.

Vierailija
5/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan kyllä ja lapsetkin laulavat.

Itselläni on musiikkiluokka -tausta.

Vierailija
6/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa ei musisoitu, ei laulettu eikä juuri kuunneltukaan musiikkia, kun vanhempien musiikkimaut menivät niin pahasti ristiin. Itse olen kuitenkin aikuisiällä löytänyt laulamisen ja laulanut jälkikasvullekin ihan vauva-ajoista lähtien. Lapsesta onkin kasvamassa musiikin rakastaja ja hyvä laulaja ja soittaja. Klassista, folkia, jazzia, bluesia.

Vierailija
7/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni laulaa koko ajan. Meillä on usein telkkari tai radio päällä, sieltä bongaillaan ohjelmien tunnusmelodioita ja suosikkibiisejä ja lauletaan mukana. Jos Tartu Mikkiin sattuu tulemaan telkkarista, laulan mukana. Kuunnellaan musiikkia myös cd:ltä. Laulan joka ilta hyvänyönlaulun lapselleni. Kotimatkalla hoidosta usein laulellaan yhdessä jotain. Että todellakin lauletaan! 

Vierailija
8/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan. Ja sekös lasta ärsyttääkin. Kuulemma ei saa laulaa kuin hyviä biisejä (eli One Directionin koko tuotanto, mutta ei muuta).

Ja laulan siitäkin huolimatta, että laulan lahjakkaasti nuotin vierestä.

Vierailija
9/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:12"]Mua välillä hävettää kun olen niin pöhkö laulelija. Laulan jotain joka välissä ja keksin omia sanoituksia lennossa. Esim pieni ankanpoika vaan  sävelellä juuri lauloin vajaa 2 vuotiaalle kun ei halunnut kakkapesulle " pieni onni poka vaan tallustelee tässä, onni poika vaan tallustelee tässä ja äiti sen nappasi pesulle ja sitten onni sanoi ei eiei" Yleensä nänä naurattaa lapsia ja saa hommat sujumaan mutta fiksulta ei kyllä kuulosta..

Liian kauan kotona??
[/quote]

No ei :) Mieheni tekee tuota kotona, vaikka on muuten ihan normaali töissäkäyvä tasapainoinen ihminen, ja ollaan toistaiseksi lapseton pariskunta.

Minusta on vain suloista, kuinka hän laulelee vaikka "pestään hampaat" -laulua. Lapsetkin varmasti tykkäävät. Jatka vaan!

Vierailija
10/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin laulaa mutta lapset lyövät aina kädet korvilleen ja käskevät mun olla hiljaa :D

Vierailija
11/11 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:45"]Laulan. Ja sekös lasta ärsyttääkin. Kuulemma ei saa laulaa kuin hyviä biisejä (eli One Directionin koko tuotanto, mutta ei muuta).

Ja laulan siitäkin huolimatta, että laulan lahjakkaasti nuotin vierestä.
[/quote]
No niin sitä pitääkin. Turha sitä on hävetäkään. ;-) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi