Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuttiinko teidän lapsuudessanne synttäreille koko luokka? Ilmeisesti nykyisin on sellainen tapa

Vierailija
25.08.2021 |

Meillä ei todellakaan kutsuttu, vaan pelkät kaverit.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja kokemuksia myös Hoplop -juhlista vieraan äitinä, moni muu jätti 4-5v lapsen sinne ja lähti pois. Kukaan ei valvonut puistossa juoksevia ja sekoilevia lapsia. Kukaan ei olisi ollut vastuussa mistään jos jotain olisi sattunut, joku olisi voinut vaikka kaapata yhden lapsen sen parin tunnin aikana eikä synttärisankarin perhe olisi huomannut mitään. Ihmiset ovat tosi outoja. Saatan olla itsekin mutta lasten turvallisuus on tärkeää.

Milloinkohan Suomessa on viimeksi kaapattu lapsi jonkun ventovieraan toimesta? Taitaa olla jotain 90-luvun alkua ehkä?

Toki sitä silti kannattaa koko ajan pelätä eikä jättää lasta silmistään hetkeksikään.

Vierailija
22/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella (90-luvulla) mun luokalla tytöt kutsui aina kaikki oman luokan tytöt synttäreilleen ja suurella innolla niihin aina kaikki myös meni. Pojista en tiedä, mutta heistä ei välttämättä kaikki kutsuneet kaikkia luokan poikia, koska heitä oli aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Alaluokilla olin yhden monien kiusaamaan tytön kaveri ja hän pyysi vain minut synttäreilleen. Itse pyysin useimmiten 3-6 kaveria. Ei meille olisi edes mahtunut koko luokka, eikä silloin mitään HopLop yms synttäreitä kukaan järjestänyt.

Oma lapsi on yleensä halunnut pyytää 1-3 kaveria ja näin on myös tehty. En todellakaan pakota lasta pyytämään _omille_ synttäreilleen ketään ketä ei halua, poikkeus olisi jos haluaisi pyytää kaikki muut paitsi 1-2 luokkalaista. Mutta ei tykkää isoista juhlista eikä olla huomion keskipisteenä, joten en siihen pakota.

Vierailija
24/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ajatuskin, 20-30 tenavaa samoihin kekkereihin.

Sanoisin, että 5 on ihan maksimimäärä.

Mutta kun nykyaikana ihan kaikki pitäisi mennä tasapuolisesti, synttäreidenkin. Muuten on vanhemmat, opettajat ja lasu ovella. Sairasta.

Muistuu mieleen aika jolloin olin n. 11-12-vuotias ja menin hakemaan yhtä parhaista kavereistani pelaamaan jalkapalloa, vähän ihmettelin kun kaverin pihassa oli kohtalainen määrä toisten kavereideni pyöriä.

Kaverin äiti sitten avasi oven ja sanoi ettei Pekka nyt pääse kun pitää synttäreitä.

No käännyin ovelta ja menin potkiskelemaan yksikseni, oli mieli vähän mustana, mutta eipä tuota enää seuraavana päivänä muistanut ja kaveruuskin jatkui ihan normaalisti. 

Eli kyllä lapsi osaa selvitä vähän ikävistäkin asioista, kun vanhemmat eivät pääse lietsomaan.

Vierailija
25/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että nämä synttärit ovat enemmän rasite kuin ilo. Ollaan mekin yritetty monenlaisia juhlia, lapset+vanhemmat, pihakaverit+koulukaverit, viikonloppu tai arki-ilta ja aika monet juhlat on tuntuneet väkisin vääntämiseltä. Yhden eskarikaverin vanhemmat pitivät kolmet tosi kivat kaverisynttärit, yhdet oli yökyläjuhlat. Ihana onnistuminen heille! Itse olin aina niin uupunut että kauheaa kyllä, toivoin että ihmiset lähtisivät kotiinsa ja saisin siivota sotkut ja mennä nukkumaan. Tiedän, kauhea mutsi :(

Vierailija
26/26 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja kokemuksia myös Hoplop -juhlista vieraan äitinä, moni muu jätti 4-5v lapsen sinne ja lähti pois. Kukaan ei valvonut puistossa juoksevia ja sekoilevia lapsia. Kukaan ei olisi ollut vastuussa mistään jos jotain olisi sattunut, joku olisi voinut vaikka kaapata yhden lapsen sen parin tunnin aikana eikä synttärisankarin perhe olisi huomannut mitään. Ihmiset ovat tosi outoja. Saatan olla itsekin mutta lasten turvallisuus on tärkeää.

Milloinkohan Suomessa on viimeksi kaapattu lapsi jonkun ventovieraan toimesta? Taitaa olla jotain 90-luvun alkua ehkä?

Toki sitä silti kannattaa koko ajan pelätä eikä jättää lasta silmistään hetkeksikään.

Tuo mahdollisuus oli pienin ongelma koko tilanteessa. Ja olisko se sinusta ok että joku tuttu kaappaa lapsen kun hän on valvomatta julkisella paikalla jossa on satoja muita ihmisiä? Tai että joku isompi vetää häntä turpaan tai tönää alas liukumäestä kun kukaan ei valvo. Varmasti sitten olisi. Kiitos panoksestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän