Mistähän johtuu, että kun on huolia ja stressiä ja sitten kun näkee kissan, niin tulee heti olo, että kaikki on hyvin?
Tulee niin lämmin ja hyvä olo sydämeen. Kummallista.
Kommentit (24)
Kissasi on valepukuinen suojelusenkelisi, jonka tehtävä maailmassa on huolehtia henkisestä hyvinvoinnistasi ja siten helpottaa elämääsi.
Kissan stressiä poistava vaikutus on tutkittu juttu. Etenkin jos sitä saa silittää.
Kissa on rento, leppoisa, pehmeä ja ystävällinen. Myös lämmin ja utelias.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastoin, en pidä kissoista. Kissat tappavat n. miljoona pikkulintua vuosittain, pelkästään Suomessa.
Jos syöt vankeudessa kasvatettuja, kiduttamalla tapettuja eläimiä, et voi arvostella kissojen metsästysvietin toteuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastoin, en pidä kissoista. Kissat tappavat n. miljoona pikkulintua vuosittain, pelkästään Suomessa.
Kissa metsästää niin kuin muutkin lihansyöjät.
Ihmiset tappaa kissoja, lintuja ja tuotantoeläimiä.
Mieti sitä.
Sellaisia ne kissat on. Kissavideotkin on ihania.
Kissa vain elää. Sellaista voi kadehtia ihaillen.
Tuo on kyllä totta. Olen huomannut saman.
Olet ollut aikaisemmassa elämässäsi kissa.
Kissa on täydellinen elämänmuoto. Kissoja pitäisi antaa masennukseen hoidoksi.
Minä en oikein tykkää kissoista, johtuu siitä, että en tunne niitä. Alkaa ahdistaa jos sellainen lähestyy.
Minulle riittää pelkät kissojen kuvat ja videot :D Katson niitä juuri ennen kuin rupean nukkumaan ja nukun tosi hyvin.
Ei nyt koske kissoja mutta eläinmaailma. Isäni kuoli ja siitä lähtien olen nähnyt paljon perhosia, sellaisia oransseja hienoja. Jotenkin olen varma että se on isä joka käy moikkaamassa. Kuolemasta seuraavana päivänä yksi perhonen oli pitkään seinällä ulkona kun suruissamme juttelimme. Lenkillä metsässä usein perhonen lepattaa läheltä. Ei ne ennen ole näin minua lähestyneet.
Itse en aikoinaan tykännyt kissoista, olin henkeen ja vereen koiraihminen. Sitten kun tutustuin paremmin kissoihin äitini hankkiessa kissan kun hän ei ikinä saanut lapsena kissaa ja hommasi sen sitten aikuisena, niin vaikka alussa vastustin kovasti, kyllä mieleni muuttui. Ja kun hommasin lopulta omani, ymmärsin minkä takia kissoja on aikoinaan palvottu. Ne on jotenkin "täydellisiä". Sitä on edes vaikeaa sanoin kuvailla. Ne on vaan kerrassaan hienoja ja elegantteja olentoja. Edelleen rakastan myös koiria, mutta kissoja eri tavalla, niitä jotenkin ihailen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein tykkää kissoista, johtuu siitä, että en tunne niitä. Alkaa ahdistaa jos sellainen lähestyy.
Jos kissa lähestyy, se koettaa varovasti tutustua sinuun, nuuhkaista. Kissan luottamus on vaikea saavuttaa koska se on paitsi saalistaja, myös saaliseläin, mutta sinä et vaikuta sen mielestä hyökkääjältä, joten olet kiinnostava. Se on kunnianosoitus
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää pelkät kissojen kuvat ja videot :D Katson niitä juuri ennen kuin rupean nukkumaan ja nukun tosi hyvin.
Sama täällä, en voi mennä nykyään nukkumaan ennen kuin olen katsonut jonkun vaikka ihan parin minuutin kissavideon. Sitten alan nukkumaan hymyillen ja haaveilen että kissa olisi kainalossa.
Minä nukun kahden kissan kanssa. Tuntuu että mitään pahaa ei voi tapahtua kun ne on siinä vieressä hurisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kissan hieroa itseään säärtäsi vasten. Tunnet sen rentouttavan vaikutuksen.
Tämä vain lisää suolaa haavoihin :( olen allerginen ja haluaisin niin kovasti kissan!
Mulla on parhaimmillaan ollut neljä kissaa, nyt kaksi. Ne ovat oikeasti rauhoittavia olentoja. Aistivat kun sulla on paha olla. Tulevat syliin tai viereen kehräämään. Lisäksi saavat nauramaan kun hölmöilevät; huonompikin päivä muuttuu paremmaksi kun katsot niiden hölmöilyjä. 😁
Kaikille pitäisi antaa kissa tai edes yhteinen kerrostalokissa tai korttelikissa.